Jeżeli samochód ma służyć do poruszania się z większym ładunkiem na większe odległości za niewielkie pieniądze, a przy tym stosunkowo szybko, to jest to auto wręcz idealne:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Idealny "wół roboczy": bardzo elastyczny, zaskakujaco żwawy jak na 70-konnego diesla.
3,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. Jedyne zastrzezenie do V biegu- moim zdaniem silnik powinien pracowac na tym biegu n aniższych obrotach. Trzeba czasem szukać jedynki i wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Przy malym obciążeniu dobrze trzyma w zakrętach i jest stabilny przy dużych prędkościach, ale jazda nie jest przesadnie komfortowa. Jezeli dociąży się go bardziej (np. 5 osób z lekkim bagażem albo większy ładunek) zaczyna "pływać" i zaczyna mieć tendencje do przesadnego kładzenia sie w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Perfekt. Nic dodać, nic ująć.
3,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są umieszczone poprawnie, ale popielniczka z przodu jest zbyt nisko, a dźwignia zmiany biegów jest za daleko od kierowcy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie nie daje nic, w zimie jest OK do -10 C i często się psuje. Porażka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla czterech osób miejsca jest aż za dużo, przy pięciu z tyłu musi siedziec 3 potężnych ludzi, żeby się ciasno zrobiło.
3,0
Wyciszenie
Zbyt cichutko nie jest, ale też nie ma zbytnio powodów do narzekań.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: miasto ok 6 l/100; trasa 4,8 l/100; Praktycznie nie psuje się. Standardowe przeglądy standardowo kosztują:).
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, za 8500 zl...?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie tylko ogrzewanie i rurki od spryskiwaczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik się po prostu nie psuje. Sprzęgło wytrzymało 10 lat, zawieszenie 8,5. Nie da się tego samochodu zabić.