Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo IV Liftback

Krzysiek, 10 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Toledo IV Liftback 1.4 TSI 122KM 90kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wnętrze i bagażnik
4,0
Całokształt
Zdecydowanie interesujący rysami oraz pojemnością wnętrza i bagażnika liftback ze 122 konnym silnikiem TSI 1.4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejsza i chyba najlepsza jednostka w palecie Toledo, 1.4 TSI 122KM. Przy ruszaniu z miejsca jest odrobinę ospała, ale po sekundzie już zdecydowanie nadrabia zaległości ;) Przy relaksacyjnej jeździe pozwala zaoszczędzić sporo paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów DSG (7-stopniowa) jest bardzo płynna. Niestety w trybie S mam wrażenie, że "z dołu" nie daje żadnej różnicy, a na wyższych biegach jest jedynie po to, aby trzymać obroty wyżej, głośniej warczeć (co raczej muzyką dla uszu nie jest) i zużywać więcej benzyny. Ale być może to tylko moje odczucie.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, jest bardzo zwrotne, pewne i "lekkie" w prowadzeniu. Zawieszenie być może ciut za sztywne jak dla "sedana".
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i na boki. Z widocznością do tyłu jest już nieco gorzej, ale tak to już bywa w nadwoziach typu liftback/sedan. Trzeba nauczyć się czuć przestrzeń tylnego kufra podczas cofania, albo zainwestować w czujniki parkowania.
3,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, stonowane, bez szaleństw i udziwnień. Na pierwszy rzut oka widać, że wnętrze i materiały nie są zbyt wysokobudżetowe. Deska rozdzielcza wykonana z twardego plastiku i tylko podłokietniki mamy miękkie. Rozłożony podłokietnik opada niemalże na dźwignię hamulca ręcznego, przez co jego zaciąganie w razie potrzeby jest utrudnione. Odpowiednie dla mnie ustawienie kierownicy i fotela sprawia, że nie widać informacji i wskazówek na obrotomierzach, więc z regulacją trzeba iść na kompromis.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik, grzeje i chłodzi aż miło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest naprawdę znakomicie, choć z zewnątrz po gabarycie, można by się tego nie spodziewać. Wygoda dla wszystkich pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu, można komfortowo jechać w trasę, a do tego wiele spakować do bardzo pojemnego bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Praca silnika nie przeszkadza w podróżowaniu, gra przyzwoicie, niestety przy wspomnianym już trybie Sport jest już głośny, a przełączenia pomiędzy stopniami wyraźnie słyszalne. Przy wyższych prędkościach (140+ km/h) słyszalny szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z pewnością wszystko zależy od stylu jazdy i nogi kierowcy. W trybie mieszanym może ono palić 8 l/100km z hakiem, ale przy delikatniejszej i płynniejszej jeździe udało się zrobić 6 litrów z małym hakiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli doposażymy auto w różne drogie gadżety to może okazać się, że wcale takie tanie nie będzie, jak na swój segment. Trzeba to zrobić z głową, bo wykonanie wnętrza pozostaje bez zmian.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Toledo IV Liftback