Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo IV Liftback

bifri, 3 lata temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Toledo IV Liftback 1.4 TSI 122KM 90kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Po 6 latach prezentuje się bardzo dobrze
Silnik : Bardzo dynamiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Fatalna ergonomia i nieciekawe wnętrze
4,0
Całokształt
Samochód bardzo ładnie się prezentuje, nie ma obciachu przy znajomych. Bardzo pozytywnie zaskakuje silnik i skrzynia o które trzeba odpowiedni dbać, aby wszystko działało jak należy. Samochodem zrobiłem do tej pory 10tys km w tym długie trasy po Europie. Skrzynia bardzo dobrze radzi sobie w górach (szybko się uczy jazdy na serpentynach). Kwestia przyzwyczajenia do opóźnienia po wciśnięciu pedału gazu do redukcji i przyspieszenia. Bagażnik ogromny, płaski bardzo dobrze rozplanowany. Szkoda tylko ,że fotele po złożeniu nie są na równo z podłogą. Wnętrze bardzo plastikowe, średnio przyjemne w dotyku. Kiepskiej jakości podłokietnik. Nawigacja bardzo dobra, radio ok, nagłośnienie raczej średnie. Spalanie jak dla mnie rewelacja. Po mieście poniżej 6l/km da radę jeżeli nie ma korków, w trasie zależy od prędkości: 120km/h - 6,2l/100km, 150km/h powyżej 7l/100km, 90km/h 5,5l/100km, 70-90km/h 4,6l/100km!! Po przejechaniu 10tys km spadek oleju na bagnecie o jakąś 1/3 miarki silnik nie miał lekko(Alpy, autostrady, miasto). Całkowity koszt wymiany wszystkich filtrów wraz z olejem Ravenol 4l zamknął się w cenie 450zł. Dynamika silnika jak dla mnie bdb. Wystarczająca moc do wyprzedzania i bezpiecznej jazdy na trasie. w mieście też nie ma problemów. Komfort średni. Kiepska ergonomia tunelu miedzy fotelami pasażera i kierowcy, Fotel średnio wygodny, łatwa obsługa radia oraz nawigacji, dobrze działający komputer pokładowy oraz bluetooth. Jak narazie jestem zadowolony z samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik, Dobrze się zbiera, przy ostrożnej jeździe bardzo oszczędny. Po przesiadce z wolnossącego różnica przeogromna na +.
5,0
Skrzynia biegów
Do automatu trzeba się przyzwyczaić. Do tej pory nie miałem większych problemów. Zmiana biegów płynna choć po wciśnięciu gazu trzeba chwilkę poczekać na reakcję, ale jak pisałem kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Samochód dobrze reaguje na ruchy kierownicy. Jest zawieszenie jest dość sztywne i dzięki temu układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny
5,0
Karoseria
Po 6 latach samochód wygląda bardzo dobrze nie ma większych śladów po odpryskach, brak rdzy
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu koszmar bagażnik jest lekko podniesiony względem przodu i praktycznie przy moim wzroście nic nie widać.
3,0
Ergonomia
Największy minus samochodu bardzo źle rozplanowane wnętrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby nie najgorzej, ale mam wrażenie, że mogłoby to lepiej działać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie jest wystarczająco dużo miejsca
3,0
Wyciszenie
Średniej jakości wyciszenie podczas jazdy autostradą, Podczas postoju też bardzo dużo dźwięków przedostaje się do środka
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo, części, eksploatacja myślę, że nie ma tragedii, choć ubezpieczenie trochę drogie
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dużo plastiku
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez awarii. Jedynie podłokietnik jest kiepskiej jakości oraz bardzo szybko rdzewieją wszelkie śruby(filtru powietrza, filtru paliwa)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Toledo IV Liftback 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Toledo IV Liftback