Karoseria
: Nie gnije, nie koroduje, zrobiona ze smakiem, smuklejsza octavia, w 2012 roku to byl wzor przyszlych aut marki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Tak serio, to nie mialem uciazliwych usterek. No nie i juz.
5,0
Całokształt
To auto to byl strzal w dziesiatke! Odmienilo moje zycie. To nie żart, brak awarii, tanie w utrzymaniu, pojemne i wystarczajace na 99% wyjazdow i zadan.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest bezawaryjnie, jest tanio, jest ekonomicznie, nie jest glosny, ma swoj charakter, moglby miec ciut nizej moment ale nie jest zle.
4,0
Skrzynia biegów
Cos poszlo nie tak, generalnie skrzynia piatka jest serio okej, jednak by jechac ekonomicznie to piatego biegu sie nie uzywa.
5,0
Układ jezdny
Nie ma problemu, czuć, że nie ma dwumasy ale to zaleta przy serwisie. Z przegubami etc nie mialem zadnego problemu.
5,0
Karoseria
Dobrze zabezpieczona, nic sie nie dzieje, uszczelki po 12 latach lekko sztywnieja ale w sumie nic sie nie dzieje. Nie piszczy nie swiszczy - aerodynamika okej, buda węższa od octavii co ulatwia parkowanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra procz tylnej szyby, no ale mozna sie przyzwyczaić, generalnie jak w octavii - sa czujniki, nie ma zle.
4,0
Ergonomia
Simply clever WSZYSTKO MA, w porownaniu do seata czy fiata czy dacii. Jedyne co - i fabia i rapid ma dziwne miejsce centralne na kubek, wole to z octavii i superba kolo recznego zamiast tego kolo skrzyni. Niektorzy w ogole nie uzywaja wiec bez roznicy im. :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przod okej, z tylu nie jechalem, nawiewy okej, wydajne, klima fajnie dziala, wietrzenie przez okna srednie ale jak w wiekszosci "nowych" aut czyli tych budowanych po 2010 roku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bezkonkurencyjny woz w klasie. Cztery dwumetrowe osoby sie mieszcza wygodnie - cos wiecej trzeba dodawac? Fotel kierowcy regulowany w trzech plaszczyznach, kierownica w dwoch, Miejsca jest baaaaardzo duzo.
4,0
Wyciszenie
No limuzyna to nie jest, slychac troszke silnik i powyzej 140 jest juz dosc glosno - slychac szum. Nadkola tez moznaby lekko poprawic, slychac gorsze opony. Ale ogolnie jest niezle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 4-5l, olej co 15k, filtry latwo wymienia sie samemu, hamulce tyl - tarcze klocki 260zl, przod 300, opona firestone circa 200 klasa eko pewnie ze 150zl, akumulator 250zl, alternator regenercja 90, zwykle zarowki, rozrzad 400zl, ogolnie auto w utrzymaniu mega tanie bo nic sie z nim nie dzieje a jak sie dzieje to czesci sa tanie jak ziemniaki w biedrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto ktore mozna dzis kupic za smieszne 20k dostajemy bardzo duzy, funkcjonalny, tani w utrzymaniu beazawaryjny samochod do ktorego mozna wsadzic pol binesu, pojezdzic w 5 osob ze znajomymi, zabrac rodzine na wakacje albo zarobic na taksowce. Chyba nie ma lepszego auta w tej cenie. A jesli chodzi o wielkosc i pojemnosc bagaznika, to niektorych markach dopiero najlepsze limuzyny i klasa D lub E.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek NIC totalnie przez 6 lat sie nie wydarzylo. TOTALNIE NIC. Z drugiej strony nie wiem co dla kogo jest duza a co mala usterka i co jest usterka a co zaniedbaniem. Generalnie wszystko w aucie dzialalo i dziala.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna, podobno normalne w 1.6tdi - padl alternator przy 180k, regeneracja 90zl, wymiana w ASO 300. Mozna zmienic samemu jak sie ma troche miejsca i narzedzi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 105KM 77kW
[l/100km]