Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb I

wooolf, 16 lat temu
Silnik 2.0 TDI DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb I 2.0 TDI DPF 140KM 103kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze
5,0
Całokształt
Samochód, do którego trudno znaleźć jakieś większe zastrzeżenia, bez konkurencji na rynku w swoim przedziale cenowym, niezawodny, oszczędny, jedynie razi parę rozwiązań z epoki przełomu wieków, które na pewno zostaną wyeliminowane w następcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi może nie sportowe, ale całkiem przyzwoite, w zasadzie chyba nie ma sensu kupować przestarzałej wersji 2,5. "Twarda" praca, lepiej trzymać silnik powyżej 2000 obr, bo poniżej występują nieprzyjemne dla ucha odgłosy i silnik jest ospały. Nie bez powodu VW przechodzi powoli na CR. Jest to silnik wprowadzony dopiero w późniejszej fazie produkcji i niestety nie był oferowany z ponoć rewelacyjną skrzynią automatyczną DSG. Dzięki filtrowi DPF nie zostawiamy za sobą ani śladu dymu;) i to chyba jedyna zaleta DPF (montowanego seryjnie), bo w PL nic nie zyskamy na tym w podatkach, opłatach, itp.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, 6 biegowy manual.
4,0
Układ jezdny
Również bez zastrzeżeń (oczywiście nie do sportowej jazdy, ale zakręty bierze całkiem poprawnie)
Komfort
5,0
Widoczność
Na szczęście słupki są w normalnym miejscu, widać koniec maski, lusterka duże i "obniżające się" przy cofaniu, a z tyłu są czujniki. Bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
PRAWIE wszystko intuicyjne i do obsługi bez instrukcji. Denerwują mnie następujące rzeczy: wciąż nie nauczyłem się zupełnie bezwzrokowo obsługiwać climatronic (ale w nowej wersji chyba wprowadzą pokrętła i przyciski z diodami) - zdarza się też zapomnieć, ze względu na brak diody, o włączonym obiegu wewnętrznym, a przyciski od ogrzewania szyby i innych rzeczy zrobili za małe. Dziwaczne rozwiązanie - włączanie podgrzewania lusterek w regulującym "joysticku", uniemożliwia to równoczesne korzystanie z funkcji "obniżania" lusterka przy cofaniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Technicznie super (w tym nawiew na tylną kanapę) ale duży minus za jednostrefowość i obsługę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów to wartość, dla której powstał Superb, więc pytanie nie na miejscu ;)
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach naprawdę cicho, ale na wolnych obrotach przy ściszonym radiu silnik nie powinien być aż tak klekotać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z jednej strony spalanie zauważalnie większe niż w mniejszych samochodach (np. Octavia), ale i tak niewielkie. Samochód jeszcze na gwarancji, przeglądy raczej normalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
nic dodać, nic ująć
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sama z siebie odpadła osłona silnika (sygnowana wyłącznie logo Audi ;P), to raczej drobiazg naprawiony na gwarancji. Tyle, że takie rzeczy w innych samochodach zdarzają się w ekstremalnych przypadkach! Poza tym wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb I