Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Skoda Superb I

Lata produkcji: 2001 - 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Superb (oznaczenie B5) produkowana w latach 2001-2008. Model nawiązywał do przedwojennej, luksusowej limuzyny o tej samej nazwie i wypełnił lukę w segmencie E, nieobsadzonym dotąd przez Skodę. Superb bazuje na prototypie Montreux z 2001 roku. Zbudowano go na płycie podłogowej B5 Volkswagena, znanej z modelu Passat. W 2006 roku Superb został poddany modernizacji, która objęła m. in. grill oraz przednie i tylne reflektory. Choć Skoda przygotowała też auto w wersji kombi, nie weszła ona do produkcji, podobnie jak bazujący na Superb sportowy prototyp Tudor.
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Skoda Superb I

Liczba wpisów: 5
pali sie kontrolka cisnienia oleju
dodał: ~lukasz, 6 lat temu
zapalona kontrolka cisnienia oleju.samochod na pierwszym biegu rusza normalnie ,na drugim nie reaguje juz na gaz
radio ne działa
dodał: karwoj, 8 lat temu
W radiu wyświetla się tylko funkcja phone. Nie mogę jej wyłączyć. Radio nie działa. Nadmieniam ,że nie mam zainstalowanej żadnego systemu głóśnomówiącego i podłączonego telefonu
Niedogrzany silnik
dodał: pawel1977, 4 lata temu
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
samoczynnie wzrastają obroty na biegu jałowym
dodał: ~jacekzuk3, 7 lat temu
Co jakiś czas samoczynnie wzrastają obroty na biegu jałowym(już normalnie są dość wysokie jak dla mnie ok 900obr. i spalanie 0,9 l/h)
wyświetla się funkcja phone
dodał: ~wojtylakarol@interi, 8 lat temu
nie mogę uruchomić radia . Wyświetla się tylko funkcja phone.
Radio nie działa . Co robić? może bardzo niska temperatura.(-20C)...

Autorentgen Skoda Superb I

Liczba wpisów: 23

Wnętrze pojazdu.

dodał: ~uzytkownik, 8 lat temu
Mam 1,8 TSI i muszę przyznać żę nawet przy większych prędkościach (powyżej 160 km/h) jes bardzo cicho. Dlatego że cenię sobie ten spokój kupiłem ten silnik. Samo nadwozie oceniam B.dobrze do wnętrza niedocierają żadne szumy i świsty jak to jest w innych modelach. Jakość wnętrza przewyższa o wiele wszystkie japończyki (porownanie z Avensis).

Łuszczy się i odpada lakier na podłokietniku w drzwiach.

dodał: ~lklklk, 8 lat temu
Nie na podłokietniku - tylko na plastikowych uchwytach w podłokietnikach drzwiowych. Te uchwyty (wykonane z plastiku) pokryto dla uzyskania matowego efektu powierzchni oraz zmniejszenia poślizgu przy uchwycie ręką - specjalną cienką warstwą gumowaną, która jest bardzo delikatna i rzeczywiście łatwo ulega zadrapaniu paznokciami czy np. peirścionkami, a następnie się łuszczy.

Elektronika-system ESP i parktronic.

dodał: ~niezadowolony, 9 lat temu
Po 40 (czterdziestu) kilometrach wysiadła elektronika.Nie można usunąć usterki od reki. Brak oprogramowania skanującego w stacjach serwisowych.

Układ jezdny.

dodał: ~uzytkownik, 9 lat temu
W passacie (ta sama płyta podłogowa) jest ten sam problem. Obniżenie ciśnienia o 0,1 lub różnica przód - tył neutralizuje ten problem. To zależy od rozmiaru i bieżnika opony. Trzeba zrobić doświadczenie.

Problemy z filtrem DPF (ciągle świeci się kontrolka).

dodał: ~lklklkl, 9 lat temu
kontrolka filtra DPF nie chce zgasnąć pomimo wszelkich zabiegów ASO, zdarzają się nawet przypadki wymiany samochodu na inny ponieważ nikt nie wie nawet w ASO co jest przyczyną uszkodzenia

Dane techniczne Skoda Superb I

Moc silników 101–193 KM
Pojemność silników 1,8–2,8 l
Prędkość maksymalna 185–237 km/h
Przyspieszenie 0-100 8,0–12,3 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Skoda Superb I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 1018
Koszt ogólny 19,31 PLN
LPG28.58 PLN
ON28.87 PLN
PB33.7 PLN
Wydatki serwisowe 9,83 PLN Pozostałe wydatki 9,95 PLN

Publikacje o Skoda Superb

Newsy o Skoda Superb

Skoda Superb I