Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb II Sedan

wur@ilot.edu.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb II Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,23
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie znoszę usterek, które mnie atakują w codziennym użytkowaniu. Poza ograniczoną widocznością są to usterki stosunkowo łatwe do usuniecia. W starym Superbie wszystko, za wyjątkiem braku bocznego miejsca na prawą nogę kierowcy było OK (miałem nawigację prywatną przyklejaną do szyby). Jestem zaszokowany taką nonszalancją producenta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zły podział zużycia płynu na spryskiwanie reflektorów i szyby przedniej
Karoseria : Obniżona widoczność w stosunku do starego Superba
Karoseria : Niebezpiecznie nisko ekran nawigacji satelitrnej i błędy w jej komunikatach głosowych
3,0
Całokształt
Pomimo wysokiej klasy samochodu zarejestrowane usterki są na tyle poważne, że ocena za całokształt jest niska.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam silnik 3,6 FSI, niemozliwy do wprowadzenia w niniejszej ankiecie
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów przy jeździe normalnej zachowuje się nieźle optymalizując zuzycie paliwa przy delikatnym operowaniu pedałem gazu. Przy jeździe sportowej biegi są wykręcane do maxa. Trochę razi opóźnienie startu po wdepnięciu gazu. Super działa ręczna zmiana biegów dźwigniami przy kierownicy. Szkoda, że listki nie obracają się z kierownicą przy małych wychyleniach do 40 st.
4,0
Układ jezdny
Spora stabilność na śliskiej śniegowej nawierzchni
Komfort
3,0
Widoczność
Mocno przeszkadzają w zapewnieniu widzialności szerokie słupki
1,0
Ergonomia
Za nisko połozony ekran nawigacji może powodować wypadki. Powinien być otwierany do góry tak by był na tle szyby, wtedy nie trzeba odwracać wzroku. To bardzo poważna usterka prawie dyskwalifikujaca samochód tej klasy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Konieczność zmniejszania hałaśliwego nadmuchu na przednią szybę za każdorazowym włączaniem. Powinno pamietać ostatnio zastosowane ustawienie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na silnik 3,6 l
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyrzucanie przwie całego płynu spryskiwaczy na reflektory bez możliwości regulacji w serwisie. W starym moim Superbie jest OK a tu totalne nieporozumienie i nie pomaga żadne delikatne operowanie dźwignią, bo wtedy nic nie leci na szybę. Wygląda to wręcz na błąd konstrukcyjny i zimą trzeba kupować płyn niemalże codziennie, bez sensu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak czystej szyby to bardzo poważna usterka wręcz zagrazająca bezpieczeństwu jazdy. Nadspodziewane szybkie bezsensowne zużycie płynu musi byc usunięte by podnieśc ocenę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb II Sedan