Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Kombi

Grzegorz, 8 miesięcy temu
Silnik 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
2,57
41% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wysokie walory użytkowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pompa cieczy chłodzącej i pasek rozrządu
1,0
Całokształt
Samochód pojemny z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażera. Wykonany byle jak: obicia drzwi twarde i nietrwałe, Do dziś wymieniłem sterownik szyb kierowcy oraz płytkę frontową tego układu. Rozleciała się kieszeń po stronie kierowcy w desce rozdzielczej, ostatnio wymieniony pasek rozrządu z osprzętem (z tzw "górnej półki") wytrzymał tylko 70 tys km a był wymieniony po całkowitym rozszczelnieniu pompy cieczy chłodzącej. Aktualizacje map darmowe ale ściąganie ich to zajęcie na parę godzin (prawie 30 GB) i często przerywa przed zakończeniem pobierania. Układ Front Assist oparty na zabudowanym przed chłodnicą radarze, który wymaga kalibracji po każdym rozregulowaniu zbieżności kół. Ponowne skalibrowanie u dilera Skody lub VW ale tylko przy całkowicie nowych oponach. Tempomat adaptacyjny to nic nie wart gadżet, który po ustawieniu odległości do pojazdu poprzedzającego oraz samej prędkości steruje pojazdem według zasady "pedał do dechy". Jedzie OK do momentu gdy inny pojazd nie wykorzysta luki z przodu i nie zajedzie wam drogi. Wtedy ACC z pełną siłą tylnych hamulców wyhamowuje samochód do zadanej odległości z minimalnym nadmiarem po to by zaraz uruchomić funkcję OVERBOOST i uzyskać prędkość zaprogramowaną. Rezultat jest taki, że na trasie gdzie jadę w sposób tradycyjny z butem na gazie uzyskuję 4,6 litrów na 100 km to z ACC jest to minimalnie 9,5 l/100 km. Do tego dochodzą przedwcześnie zużyte tarcze i klocki hamulcowe tylnej osi. Infotainment żyje własnym życiem i już nie liczę ile razy sam z siebie się wyłączył. Jako nawigacja (mam Columbusa) jest niewiarygodna z tego powodu więc jeżdżę używając Google Maps na smartfonie. Jakość wykonania samochodu to.. JAKOŚ TO BĘDZIE. Ogólnie NIE POLECAM. A, jeszcze jedno: system ABS służy jako system kontroli ciśnienia w oponach. Ikona tego systemu i powiadomienia wyświetlają się częściej niż reklamy na Wirtualnej Polsce.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pokrywa zaworów wykonana z plastiku jako efekt zarządzenia PE, a podobno Unia walczy z zaśmiecaniem środowiska plastikami... Poza tym kultura pracy bez zarzutu. Drażni dziura mocy po solidnym wciśnięciu pedału gazu, auto ropoczyna przyspieszanie po około 2-3 sekundach.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą łatwo i bez oporów, ale wyczuwalnie.
2,0
Układ jezdny
Wszystko co dzieje się pod kołami słychać w środku. Układ zawieszenia wrażliwy na jakość dróg.
3,0
Karoseria
Bardzo cienka blacha, podatna na wszelkie zagniecenia
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu przez wewnętrzne lusterko wsteczne jest kiepska.
5,0
Ergonomia
Ciężko się do czegokolwiek doczepić. Jest intuicyjnie, łatwo i w zasięgu ręki kierowcy
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to przy sinikach Diesla: długo trzeba czekać na ciepłe powietrze z kratek wentylacyjnych. Klimatyzacja bardzo wydajna, ale przy aucie z ŻADNYMI matami wygłuszającymi/ociepleniem ma co robić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla podróżujących jest godna klas wyższych, a nie tylko klasy D
1,0
Wyciszenie
Takie zjawisko jak WYCISZENIE nie istnieje w Skodzie Superb
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa i serwisu (oleje, filtry itp) są niskie, ale wiecznie wyskakujące komunikaty o awariach są irytujące choć wiele z nich to tylko problem elektryki (wysoka wrażliwość elektryki i elektroniki na niskie temperatury z jednocześnie wysoką wilgotnością powietrza
1,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nikt już nie twierdzi, że to dobre auto za rozsądną cenę, Teraz Skoda ma bardzo drogie auta w ofercie a ich jakość jest wybitnie korzystna dla... warsztatów samochodowych czy Centrów Napraw w sieci dilerów Skody. Wieeelki minus
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Świecąca choinka kontrolek to zmora, na szczęście często bezpodstawna, ale i tak trzeba odstawić auto do warsztatu. Może dzięki temu (fałszywy alarm) faktury będą niższe.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głównym problemem auta jest pasek rozrządu i jego osprzęt, głównie pompy cieczy chłodzącej. Statystycznie co druga wymiana paska rozrządu to z powodu pompy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb III Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów