Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback

gregor, 5 lat temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Cóż dosyć długo szukałem samochodu dla mnie i dla rodziny. Wybierałem pomiędzy Mazdą 6 (słaby silnik), Avensis (miałem dziękuję), Passat (cena podobna ale jakoś tak mały bagażnik i ciasno z tyłu), Insignia (szczerze nie podoba mi się tak jak wcześniej Vectra), francuskie może fajne ale za drogie w porównaniu do tego co oferują, koreańczyków jakoś się boję. Na końcu boju pozostał Mondeo 2.0 Ecoboost i Superb. Jednak wybór padł na Superba i to dobry wybór. Mondkiem pojeździłem dwa tygodnie - fajny, mały bagażnik i potwornie duże spalanie, nigdy nie zmieściłem się poniżej 11l/100km jeżdząc skodziną średnio na tych samych trasach 7.5l/100km. Superb wygodny, cichy, polecam jednak manuala - różnica 70Nm do dużo, poza tym automat z suchym sprzęgłem nawet te 250Nm ma trudno dłużej znieść (informacja od mechaników). Dodatkowo w firmie, w której pracowałem służbowymi samochodami były w 90% skody Superb i bywałem pasażerem. Było O.K.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8, 180KM, 320Nm przy normalnym traktowaniu daje sporo radości i naprawdę niewiele pali. Szkoda że nie mogę dołączyć zrzutu ekranu z Skoda Connect - spalanie długookresowe - od 7,2 do 7,6 (kasuje się co 99.99 godzin. Jazda - do pracy 16km, czasami do sklepu, wczasy krajowe, wyjazdy ponad 200km trzy razy w roku. Pewnie na krótszych trasach jest gorzej ale korzystamy raczej z samochodu żony (jest pod ręką i łatwiej w centrum zaparkować). Nie polecam wymieniać oleju co 30tyś km - to bardziej niszczy silnik niż downsizing. Pierwsza wymiana po 1tys, potem co 10tyś. W serwisie nie ma problemów, można kupić olej we własnym zakresie.
5,0
Skrzynia biegów
Cóż manual 6 biegów. Wszystko chodzi dobrze, na każdym biegu fajnie przyspiesza, dobrze zestrojona, około 3100 obr to 140 km/h. Jest cicho.
5,0
Układ jezdny
Jak w samochodach VAG. Bardzo dobrze. Jedna sprawa. Ja wybrałem celowo felgi 16" tylko i wyłącznie na stan dróg jakimi się poruszam (najbardziej chyba dziurawe w kraju). Plus tego rozwiązania to w miarę wygodne pokonywanie tychże dziur - minus - przy większych prędkościach szybkie zakręty, no się autko wygina. Jak ktoś chce poszaleć na wirażach to polecam 18". Hamulce super, bez porównania do konkurencji którą testowałem.
5,0
Karoseria
Mi się podoba, inaczej bym nie kupił. Żonie się nie podoba - co zrobić. Nie wiem co jeszcze napisać o karoserii. No może to że warto pokryć ceramiką, bo nowoczesne farby ekologiczne to porażka. Kosz porządnej ceramiki to około 2tyś zł. Warto.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem w jakiej kategorii to opisać. Jak jadę wszystko widzę, może małe lusterka wsteczne, ale się chyba przyzwyczaiłem. Jeszcze nie otarłem. Posiadam kamerkę tylną (pomaga) i czujniki tył, przód.
4,0
Ergonomia
Jest naprawdę super. Ale żeby nie było tak słodko. Nie mam pojęcia po co taki duży tunel pomiędzy tylnymi siedzeniami. Wcześniej miałem Avensisa i tego nie było. Podróżujemy co prawda maksymalnie we troje, ale gdyby z tyłu miały zasiąść trzy osoby to żal tej pośrodku. Kolana na własnej brodzie albo u sąsiadów... Poza tym wszystko naprawdę intuicyjne. Car Play idealnie chodzi. Nie mam nawigacji i nie warto dopłacać. Wraz z IOS 12 jest dostępna mapa Google i chodzi idealnie. System start&stop to prawdziwa porażka. Mam nadzieję że przy okazji przeglądu da się wyeliminować albo chociaż zmienić ustawienia na nieaktywny po zaniku napięcia. Jak nie to sam to przerobię. Okropność i żadna ekonomia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, chłodzi. Fajna klima trzystrefowa. Bajer.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No to już napisałem w "ergonomii"
5,0
Wyciszenie
Jest naprawdę cicho. Może porównywalnie do Mondka, ale o niebo ciszej niż w Avensisie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju około 200zł (olej własny), płacisz za filtr i korek spustowy (wymieniają, tak mają i już)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniążki nie oszukujmy się nie kupisz nic lepszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za nowy. Jak coś wyjdzie to napiszę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak i drobne usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Liftback