Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Liftback

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Dane techniczne Skoda Superb III Liftback

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4861 mm
Szerokość 1864 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 897 mm
Zwis tylny 1123 mm
Prześwit 148 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 991 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1507 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1520 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1760 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 625 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1126 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12,2 stopnie
Maksymalna ładowność 620 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg

Oceny Skoda Superb III Liftback

Liczba ocen: 72
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~SportLine OK
Liftback 2.0 TSI 220KM 162kW
Skoda Superb III
Superb SportLine 2017 2,0 - 220 KM zrobilem ok 35 000 km - Generalnie nie ma sie do czego przyczepic , jak widze opis kolegi ze zaluje kupna to zastanawiam sie dlaczego nie kupil Audii niby lepsze , klasa wyzej , a okazuje sie ze to praktycznie to samo tylko w innym opakowaniu i z innym logiem , roznica taka ze kosztuje 100 000 zl wiecej. Mysle ze jak kupujesz auto czytajac fora a nie robiac nim jazdy probnej to troche lipa :) . ja testowałem Audii A6 i Mazde 6 za nim zdecydowałem sie na skode Miejsca sporo , uwazam ze cena adekwatna do jakosci , przez dwa lata zadnej usterki , spalanie srednie ok 9-10 litrow i generalnie nie zwracam uwagi na jazde eko , zastanawiam sie jak to mozliwe ze masz 11- 13 litrow mi nawet po zakupie i jezdzie w trybie sport nie udało sie tyle zrobic . Nastepne auto ktore kupie to tez bedzie superb tyle ze wezme opcje 280 KM . frajda z jazdy jest nawet przy 220 KM , DSG działa super , wszyscy mowia ze to najlepsza skrzynia , tez tak mysle , a kolega frustrat pisze ze jest słabo moze czas wrocic do opla , hahaha Ja po wyjezdzie z salonu przy pierwszym wyprzedzaniu wspominam tylko jak po wcisnienciu w podloge pedalu gazu i uczuciu wepchniecia w fotel powiedziałem o ko... POLECAM
4,1
~Kamil B.
Liftback 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Głównym atutem tego auta jest przestronność co nie idzie z jakością auto mam od siedmiu miesięcy przejechałem 21000 km i średnio jestem co miesiąc w warsztacie Ciagle COŚ. Pierwsze to wykrzyknik na desce informujący że połączenia alarmowe są ograniczone i dupa w razie wypadku system nie wezwie pomocy. Ok naprawili. Drugie przebieg 11000km przebiegu wymiana tarcz i klocków tył nie że były zjechanie ale na autostradzie przy dużych prędkościach hamując głośne dudnienie wiec serwis wymienił na nowe. Znów zaświecił się wykrzyknik ale na całe szczęście zgasł bo już wyobrażałem sobie wizytę w skodzie. A teraz żeby tego było mało jeżdżąc po kostce brukowej czy innych tego typu nawierzchniach chowam się bo wstyd jak coś trzeszczy lata z przodu auta niczym gra perkusisty zespołu Ich Troje. I zaś darmowy pobyt w SPA Škoda u dilera. Co z tego że jak wcisnę w dechę te 190 km i 400nm i jedzie to naprawdę rewelacyjnie jak właśnie takie pierdoly mnie zniechęcają wydajesz na auto 150 tys a ty takie jaja w aucie flagowym Škody
4,4
~ozzy75
Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
Skoda Superb III
Przyszedł czas na wystawienie oceny mojej pierwszej Skodzie. Przez ostatnie 10 lat użytkowałem wyłącznie samochody francuskie ,które większych wad nie posiadały wbrew obiegowym opiniom. Dlaczego więc Skoda, ano dlatego że nie przywiązuję się zbytnio do konkretnych marek i producentów i gdy przychodzi moment zakupu nowego samochodu prześwietlam rynek w poszukiwaniu autka, które na daną chwilę najbardziej mi się podoba. Tym razem padło na Superba, który w moim przekonaniu jest bardzo ładnym samochodem tak z zewnątrz jak i wewnątrz. Nie ma samochodu idealnego i ten też taki nie jest ale jak sobie porównamy zalety i wady to tych pierwszych jest zdecydowanie więcej. Samochód olbrzymi z dużą ilością miejsca dla pasażerów i ich bagaży. Idealny na długie podróże, w mieście mniej praktyczny ze względu na wymiary ale i tak nie jest źle bo ma bardzo mały promień skrętu. Jest to mój świadomy wybór i puki co jestem bardzo zadowolony.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 4
Przegrzane tarcze
  • Skoda Superb III Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 10 tys. km
Witam. Samochod kupiony w grudniu 2017 roku. Po 4 miesiącach i 4 tyś km zgłoszenie problemu z tylnymi tarczami nie równe zużywanie sie powierzchni. Diagnoza serwisu wszystko ok !!! Ostatnia wizyta w serwisie 03.09.2018. Auto ma 9 miesięcy i przebieg 10700. Tarcze wyglądają zle. Diagnoza serwisu rysy powstały w wyniku zanieczyszczenia miedzy klockiem a tarcza. Tarcze uległy przegrzaniu i nie podlegaja wymianie gwarancyjnej moge wymienic na swoj koszt za jedyne ok 1700 zł. Na pytanie w jaki sposób przegrzały sie tarcze usłyszalem ze za szybko jeżdżę i za mocno hamuje. Masakra !!!!!
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Rowkowanie tylnych tarcz hamulcowych
  • Skoda Superb III Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po dwóch latach tylne tarcze są tak porysowane, że czuć bicie przy hamowaniu. Wymienilem na nowe. Kierownik serwisu w Poznaniu stwierdził ze za slabo hamuję. Wymieniłem na nowe. Po 5000 km robi się to samo. Tym razem stwierdzono, że problemem jest szkliwienie się klocków. Objaw znany przez producenta.
trzaski/wibracje w oklolicy schowka na okulary pod sufitem
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TSI 272KM 200kW od 2018
  • wnętrze
  • 3 tys. km
podczas jazdy na niskich obrotach około 1.2-1.5 tyś. obr./ min. pojawiają się wibracje powodujące denerwujące trzaski w schowku na okulary. Przyczyna - jeden z przewodów (oświetlenia lub systemu SOS) został źle zamocowany.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Superb III Liftback