Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback

KR, 5 lat temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dobra moc i moment
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Już od premiery w 2015 roku nowa Skoda Superb bardzo mi się podobała i wiedziałem, że chce ją mieć. Odkładając jednak na bok emocje, mój zakup był również bardzo przemyślany. Chciałem dużego i wygodnego auta, z dużą ilością miejsca wewnątrz i sporym bagażnikiem. Poza tym auta wyposażonego w nowoczesne technologie, które wygląda atrakcyjnie, dobrze się prezentuje i nie kosztuje fortuny. Skonfigurowana przeze mnie wersja to Ambition z dużą ilością dodatków z wersji Style.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo pozytywnie odczucia co do jego mocy, momentu i elastyczności. Jednak warto było dopłacić 5 tys zł do 1.8 TSI (względem bazowego 1.4 TSI ACT) z manualną skrzynią. 180 KM i 320 Nm katalogowo (podobno w rzeczywistości ma więcej - będę musiał wybrać się na hamownię) robi robotę. Silnik fajnie się wkręca na obroty pokazując siłę i dając przyjemny dźwięk. Po łagodnym traktowaniu na początku i dobrym dotarciu silnik prawie nie bierze oleju (do pierwszej wymiany oleju przy 15k km dolałem tylko 0,2l) i zaskakująco mało pali (o tym niżej).
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, biegi na ogół wchodzą precyzyjnie, przełożenia są raczej długie.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Układ kierowniczy jest precyzyjny, auto jest stabilne w zakrętach, wspomaganie kierownicy do manewrowania jest wystarczające, przy szybszej jeździe dobrze czuć na kierownicy co się dzieje z kołami, jest ok. Zawieszenie średnio twarde (u mnie brak DCC) ale dobrze radzi sobie z nierównościami, samochód ma duży rozstaw osi i kół co na pewno pomaga w odczuciu stabilności na wybojach. Jazda na 18" felgach również nie jest uciążliwa - na zimę mam 16" i nie czuje dużej różnicy.
5,0
Karoseria
Wygląda ok. Jeszcze nikt nie wie jak będzie po 10 czy 15 latach. Jedynie plastiki mogłyby byś twardsze bo załapałem już kilka drobnych dziurek po małych kamieniach na zderzaku nawet nie wiem kiedy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak duże auto widoczność całkiem przyzwoita. Słupki A nie ograniczają zbytnio pola widzenia. B standardowe. Słupki C są obszerniejsze wiadomo ale tylna szyba całkiem duża i we wstecznym lusterku cała widoczna. Wiadomo trzeba się przyzwyczaić do sylwetki sedana parkując na lusterkach ale nie jest to problem zwłaszcza przy czujnikach. Kamera cofania już całkiem rozwiązuje ten kłopot chociaż ja uznałem to za zbytek. Lusterka boczne mają fajny dynamiczny kształt i zapewniają wystarczającą widoczność.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie ma być. Fotele wygodne z odpowiednią regulacją. Jedynie dla kobiety czy osoby o nie za szerokich plecach mogą zapewniać słabsze trzymanie w zakrętach (zwłaszcza prawych, w lewych konsola środkowa ze schowkiem zapewnia punkt podparcia). Na początku mi to trochę przeszkadzało ale jakoś pod wpływem czasu się przyzwyczaiłem i podświadomie ustawiam ciało przed prawym zakrętem, że nie czuje już tego słabszego trzymania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag. Wentylator na pierwszym biegu działa niemal bezszelestnie. Po starcie zimnego silnika układ bardzo szybko daje ciepłe powietrze. Klimatyzacja wydajnie chłodzi wnętrze nawet w dużym upale a przy odpowiednim ustawieniu kratek jest nienachalna (nie zawiewa nieprzyjemnie chłodem po karku, szyi czy rękach).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni. Mając 190 cm wzrostu i fotel kierowcy ustawiony pod siebie, jak usiądę z tyłu to mogę założyć nogę na nogę. Na szerokość też ok. Miejsca nad głową również sporo.
5,0
Wyciszenie
Jak najbardziej na plus. Na postoju nie słychać silnika - stojąc na światłach trudno usłyszeć różnicę czy auto dalej pracuje czy nie gdy nie wyłączę akurat systemu start/stop. Przy spokojnej jeździe wyciszenie jest bardzo dobre i dopiero przy większych prędkościach zaczyna się robić głośniej ale tylko przez szumy powietrza wokół kabiny a nie przez silnik. Zaskakująco cicho jest także powyżej 200 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tylko paliwo. Pakiet przeglądów w ASO (robocizna + części) w cenie auta. Co do spalania komputer pokazuje raczej rzeczywiste wartości - zgadza się z faktycznie zatankowanym paliwem i przejechanymi kilometrami. A więc: - spalanie długookresowe (czyli mieszane bo jeżdżę około 50% trasa 50% miasto) jakie pokazuje mi komputer i w apce dla trzech odcinków około 5000km wynosi 7,1 l/100km. - miasto zwykle około 8,5 - 9,5 l/100km - trasa około 6,2 - 6,5 l/100km - trasa, jadąc przepisowo spokojnie poniżej 6 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry. W stosunku do ceny auta jakość użytych materiałów raczej dobra. Poza tym spasowanie elementów wnętrza dobre, nic nie skrzypi i nie ugina się. Co do technologii na pokładzie to wiadomo, jest to to samo co w Volkswagenie za trochę mniejsze pieniądze więc nie widzę różnicy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto kupione 3 lata po premierze zatem wszelkie tzw. choroby wieku dziecięcego myślę, że już są w tym modelu wyeliminowane co potwierdza mój egzemplarz. Jak na razie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb III Liftback