Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback

Adamb9, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI 190KM 140kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Superb III Liftback 2.0 TDI 190KM 140kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wspaniały system multimedialny i nowoczesne rozwiązania technologiczne.
5,0
Całokształt
Najlepszy samochód na rynku. Wygodny, komfortowy, niezwykle praktyczny, a przy tym ładny i stosunkowo niedrogi. Ogromny plus także za system multimedialny i nowoczesne rozwiązania technologiczne Volkswagena. Świetna nawigacja z komunikatami online, dzięki czemu na bieżąco koryguje trasę przejazdu, aby uniknąć korków. Działa to zdecydowanie lepiej niż w Google Maps. Sprawnie działający asystenci (np. hamowanie przed przeszkodami czy utrzymywanie pasa ruchu) dają poczucie dużego bezpieczeństwa i pozwalają odprężyć się podczas jazdy. Wspaniały samochód szczególnie na długie trasy, choć w mieście też radzi sobie bez problemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny i bardzo oszczędny. Nie wpada w wibracje, pracuje cicho jak na diesla. Na wolnych obrotach jest praktycznie niesłyszalny. Przy tej mocy i momencie obrotowym warto jednak zainwestować w 4x4, bo podczas startu czy redukcji zdarza się utracić przyczepność. Wbrew niektórym opiniom, przez 30 000 km nie ubyło ani trochę oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo szybka i niezwykle oszczędna. Spalanie niższe niż w manualu. Biegi zmieniają się w sposób niewyczuwalny. Jedynie przy mocniejszym hamowaniu zdarza się wyczuć różnicę prędkości obrotowych przy redukcji. Dostępne są 3 tryby pracy: 1) Normal - skrzynia pracuje spokojnie i oszczędnie (ale w razie potrzeby reaguje na głębsze wciśnięcie gazu) 2) Eco - dodatkowo dochodzi tryb "żeglowania" (przy toczeniu się auta bez gazu, skrzynia włącza bieg jałowy, dzięki czemu prędkość jest wolniej wytracana) 3) Sport - po włączeniu tego trybu skrzynia od razu przerzuca o 1 lub 2 biegi w dół. Czuć większą moc i elastyczność. Spalanie nie rośnie w sposób drastyczny. Robi się jednak ciut głośniej, ponieważ silnik pracuje na wyższych obrotach.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze się prowadzi. Kierownica lekko chodzi, szczególnie przy niskich prędkościach, co jest bardzo wygodne podczas manewrów. Adaptacyjne zawieszenie DCC daje mocno zauważalne efekty. Do wyboru mamy 3 tryby: 1) Comfort - samochód płynie, zawieszenie jest bardzo miękkie 2) Sport - moim zdaniem aż za twarde, ale na równych drogach może się sprawdzić 3) Normal - coś pomiędzy dwoma pierwszymi, ale zdecydowanie bliżej mu do trybu Comfort.
5,0
Karoseria
Samochód wygląda świetnie. Ma nowoczesny i drapieżny design. Liczne przetłoczenia podkreślają jego rozmiar i charakter. Brak powodów do uwag. Pomimo częstych tras, nie widzę żadnych odprysków czy innych ubytków lakieru. Być może wystarczy po prostu zachowywać odpowiednią odległość od poprzedzających pojazdów. :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Podejrzewam, że pod tym względem bywają lepsze samochody, ale przy takich gabarytach trudno oczekiwać idealnej widoczności. Na szczęście jest do dyspozycji tyle systemów (czujniki cofania, kamera z różnymi widokami, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego, automatyczne hamowanie itp.), że nawet precyzyjne manewry nie sprawiają problemów.
5,0
Ergonomia
Jak to w Skodzie - wszystko pod ręką i na swoim miejscu. Obsługa prosta i intuicyjna. Wiele funkcji można obsługiwać na różne sposoby (z kierownicy, z panelu infotainment, przyciskami na pulpicie lub nawet głosowo). Obsługa głosowa działa bardzo sprawnie (zdecydowanie lepiej niż w Audi). Można jednym zdaniem wprowadzić cały adres do nawigacji czy też połączyć z dowolnym kontaktem zapisanym w naszym telefonie. Co ważne, za pomocą bluetootha można połączyć z samochodem jednocześnie 2 telefony, co przydaje się, gdy mamy telefon prywatny i służbowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak powodów do uwag. Wszystko działa jak należy. Klimatyzacja 3-strefowa to świetna sprawa przy długich podróżach w więcej niż 2 osoby. Nadmuchy pracują cicho. Latem przydatna wentylacja przednich foteli (można je nawet jednocześnie wentylować i podgrzewać), ale trzeba uważać, aby nie przesadzić z nadmuchem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem Superb jest bezkonkurencyjny. Porównywalną ilość miejsca mają jedynie luksusowe limuzyny i to te w wersji przedłużanej. Do tego ogromny bagażnik o regularnych kształtach, z licznymi haczykami, uchwytami i siatkami. Nie wiem jak to możliwe, że udało się stworzyć auto, które ma zarówno rekordową ilości miejsca w środku, jak i największy bagażnik, a na zewnątrz ma tylko 4,86 cm długości. Inne marki powinny brać lekcje od Skody. :-)
4,0
Wyciszenie
Z pewnością nie jest to Mercedes klasy S czy Audi A8, ale wygląda na to, że jest nieco cichszy od konkurencji. Dźwiękochłonne szyby boczne z pewnością mu w tym pomagają. Wydaje mi się, że nadkola mogłyby być ciut lepiej wyciszone (słychać szumy z kół przy 140 km/h i głośnej nawierzchni), ale i tak jest lepiej niż u konkurencji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co brak jakichkolwiek awarii, więc koszty utrzymania są bardzo niskie. Samochód zużywa mało paliwa i ma bardzo tanią obsługę serwisową. Przegląd po 30 tys. km w autoryzowanym serwisie wraz z wymianą oleju kosztował mnie zaledwie 530 zł brutto. To śmiesznie mała kwota :-) Dochodzi jeszcze koszt AdBlue, ale są to wydatki rzędu 20 zł na 15 000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wyposażony we wszystko co potrzeba (a nawet więcej), a przy tym jest stosunkowo tani. To świetny zakup dla osób, które bardziej cenią sobie własny komfort i wygodę niż opinie innych osób patrzących tylko na znaczek. Choć spojrzenia ludzi na ulicy i tak są, bo Superb, szczególnie w wersji Laurin & Klement, zwraca na siebie uwagę. :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie trudno nawet mówić o jakichś usterkach. Kilka razy pojawił się komunikat o sprawdzeniu świateł do jazdy dziennej (to tylko komunikat, bo światła i tak działały) i dwa razy nie wypoziomowały się światła bixenonowe, ale serwis wgrał nowe oprogramowanie i od tej pory wszystko działa bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutny brak poważnych usterek. Wszystko działa jak należy. :-)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb III Liftback