Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

Krzysztof, 3 lata temu
Silnik 2.0 XT 240KM 177kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, a jednocześnie przy spokojnej jeździe potrafi spalać rozsądne ilości benzyny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czasem zacina się radio oraz mechanizm automatycznej klapy bagażnika.
5,0
Całokształt
Samochód w stu procentach spełnia moje oczekiwania. Dynamiczny, niezawodny, a do tego pakowny i wygodny. Polecam kierowcom szukającym pojazdu o powyższych cechach, którym nie przeszkadza przeciętne wykończenie wnętrza, niezbyt dobre wyciszenie oraz dość spore spalanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetnie brzmi, choć nie przypomina starszych silników Subaru. Elastyczny, kiedy trzeba wyprzedza większość pojazdów, a kiedy nie trzeba potrafi spalać nawet w okolicy 8 litrów. Turbo-dziura słabo wyczuwalna, mnie nie przeszkadza. Bardzo prosty w obsłudze, filtry są świetnie dostępne, do tego napęd rozrządu jest realizowany łańcuchem, co daje pewien komfort użytkowania.
5,0
Skrzynia biegów
Początkowo bardzo się bałem skrzyni CVT, mając doświadczenia z pojazdami hybrydowymi - sceptyków mogę uspokoić, że niepotrzebnie. Lineartronic zachowuje się jak CVT w dwóch sytuacjach: gdy napęd się rozgrzewa oraz podczas spokojnej jazdy, gdy przyspieszenie jest bardzo płynne; w każdym przypadku silnik osiąga do około 3 tysięcy obrotów na minutę, przez co nie jest to uciążliwe dla ucha. Z kolei po rozgrzaniu i przy bardziej dynamicznej jeździe skrzynia działa jak klasyczny automat - symuluje 6 biegów w trybie 'Intelligent' oraz 8 biegów w trybach sportowych. Działa idealnie podczas hamowania silnikiem.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo pewnie, napęd na 4 koła daje dużo więcej pewności podczas jazdy po niepewnej nawierzchni. Zawieszenie jest dość twardo zestrojone i pracuje stosunkowo głośno - stąd 4 gwiazdki zamiast pięciu.
4,0
Karoseria
Samochód świetnie się prezentuje, niestety - jak w każdym szanującym się "Japończyku", lakier jest bardzo miękki, przez co podatny na zarysowania oraz odpryski. Mój egzemplarz jest w kolorze białej perły, co dodatkowo utrudnia jakiekolwiek korekty lakiernicze. Mimo powyższych uwag, na samochodzie nie ma rdzawych nalotów (poza wydechem).
Komfort
5,0
Widoczność
Forester ma sporą powierzchnię przeszkloną, do tego bardzo duże lusterka - widoczność jest świetna we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jest prosta, łatwo znaleźć funkcję której chce się użyć, przycisków jest stosunkowo mało. Mój egzemplarz nie ma ekranu dotykowego, natomiast ma bluetooth, który jest nieco przestarzały (można podpiąć tylko 1 telefon, "parowanie" było nieco skomplikowane).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód świetnie się nagrzewa i wentyluje, choć trzeba zauważyć brak nawiewów w drugim rzędzie siedzeń - osobiście nie są mi potrzebne do szczęścia, ale wiem, że wiele osób może to postrzegać jako wadę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem Forester jest pojazdem wybitnym. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca nie brakuje w żadnym kierunku. Do tego regulacja oparcia tylnej kanapy pozwala każdemu znaleźć odpowiednią pozycję.
4,0
Wyciszenie
W mojej ocenie jest to słaby punkt tego modelu. Do prędkości rzędu 130km/h poziom hałasu jest akceptowalny, później wysokie nadwozie daje się we znaki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest ekonomiczny pod kątem bezawaryjności - od momentu zakupu w samochodzie nie ujawniła się żadna awaria, do wymiany było natomiast kilka elementów eksploatacyjnych: łożysko koła oraz tuleje wahaczy. Przed Subaru miałem posiadaliśmy Volvo C30 z silnikiem 2.0HDI - koszty serwisowania są bardzo porównywalne, nie odczułem wzrostu cen napraw. Samochód spala natomiast sporo paliwa, co powoduje wzrost podstawowych kosztów - zalecam wziąć to pod uwagę. Dodatkowo, auto stoi na oponach 225/55 R18 98V - zestaw niezłej jakości opon to wydatek rzędu 2 tysięcy złotych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem rozważałem jeszcze Toyotę RAV4 - te pojazdy są kosmicznie drogie, przy czym podobnie wyposażone, ze słabszym silnikiem i gorszym napędem na 4 koła. Według Autocentrum różnica w spalaniu między RAV4 a Foresterem XT jest niewielka, a niskie spalanie na pewno nie rekompensuje mniejszej o 90KM mocy - stąd wybór mógł być tylko jeden.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Radio czasem potrafi się zaciąć na kilka sekund, raz zaciął się mechanizm otwierania tylnej klapy. Poza tym jedyną usterką jaka pojawiła się w moim egzemplarzu był pęknięty czop mocowania teleskopu klapy bagażnika (czop pokryty był rdzą, przez co zablokował się w teleskopie bez możliwości obrotów - zamykanie i otwieranie powoli go wyłamywało).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odkąd zakupiliśmy samochód, nic się nie zepsuło. Kluczowa jest tutaj eksploatacja - samochód zawsze jest rozgrzany przed dynamiczną jazdą i schładzany po niej (olej w automatycznej skrzyni biegów potrzebuje około pół godziny, żeby się dobrze rozgrzać). Dodatkowo wymiany oleju silnikowego oraz filtrów wykonuję co 10 tysięcy kilometrów, oleju w automatycznej skrzyni oraz dyferencjale co 60 tysięcy kilometrów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Średni koszt przejechania 100 km
76,00 zł
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester IV Terenowy