Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Impreza III Hatchback

kolejny kierowca, 10 lat temu
Silnik 2.0 i 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Impreza III Hatchback 2.0 i 150KM 110kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przyzwoity komfort, świetne prowadzenia na prostej i w zakrętach, nie zachowuje się nerwowo na nierównościach, jest tak dobry że aż za dobry - łatwo przegiąć i o nieszczęście nietrudno, nawet najlepszy samochód ma swoje granice :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : odpryski od kamyków na masce - łapie je rdza, trzeba było lakierować
Układ elektryczny : czujnik pozycjonowania lamp ksenonowych
5,0
Całokształt
Warto sobie zadać pytanie czego oczekujemy od samochodu. Jeśli zwracasz uwagi na takie cechy jak prowadzenie, dynamika, bezpieczeństwo (stały symetryczny napęd 4x4 + wbudowana klatka bezpieczeństwa), wygodę jazdy, dźwięk silnika, nienaganną obsługę przycisków - będziesz bardzo zadowolony. Jeśli natomiast w aucie ważne są dla ciebie: wielkość bagażnika, znikome spalanie, taniutki serwis, jakość wykończenia i wyciszenia jak w Lexusie, wysoka pozycja za kierownicą - musisz poszukać innej fury :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemne brzmienie, zadowalające osiągi (pamiętajmy że jest to benzyna 150KM która lubi wysokie obroty, dodatkowo w napędzie na 4 koła), przy niższych obrotach cichutki, przy wyższych dźwięk jest na tyle przyjemny że nie męczy. Nie zawiedzie się na nim ten, kto oczekuje od auta dynamiki, jednak jeśli ktoś szuka sportowych doznań, to lepiej niech się rozgląda wśród 2.5 turbo.
4,0
Skrzynia biegów
Największa wada tego auta - biegi wchodzą z oporem i brakuje jej precyzji. Na tle innych kompaktów (niekoniecznie konkurentów: Mitsu Lancer, KIA Cee\'d, Hyundai i30, Honda Civic) jest trochę w tyle, i nie pomogą tłumaczenia fanów Subaru że trzeba się jej obsługi nauczyć. Dałbym 3 gwiazki, ale jest +1 za reduktor :)
5,0
Układ jezdny
Jeśli ktoś mówi że Ford Focus (=Mazda 3 =Volvo V40/V50) ma dobry układ jezdny - wiedz że nie jeździł Subaru Imprezą. Jeśli ktoś mówi że VW Golf (=Audi A3 =Octavia =Leon) ma dopracowany układ jezdny - wiedz że nie jeździł Subaru Imprezą. Jeśli ktoś twierdzi że Mistubishi Lancer, BMW 1 albo Honda Civic świetnie się prowadzą - wiedz że nawet nie siedział w Subaru Imprezie. Układ jezdny i napędowy w Imprezie GH to poezja! Nisko położony środek ciężkości, lata doświadczenia Subaru w rajdach sprawiają że auto nie dość że jest w miarę komfortowe, to jeszcze na zakrętach prowadzi się jak po sznurku - żadnego wychylania się na boki, nerwowego zachowania na nierównościach, jest komunikatywny i kierowca wie co się dzieje z kołami. Brawo!
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie jest OK, plus za gigantyczne boczne lusterka.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków, pokręteł - rewelacyjne. Za to jakość materiałów użytych do wykończenia - przeciętna (podobne jak w Focusie czy Lancerze, gorsze niż w Golfie, Ceedzie, Megane albo i30), a Subaru jest przecież droższe:) Jeśli ktoś zwraca na to maniakalną uwagę, polecam Mercedesa albo Jaguara :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5 gwiazdek to chyba norma dla nowych samochodów...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażerów - dobrze. W bagażniku przeciętnie. Jeśli więc masz 2 dzieci, a żona namawia cię na kombi, wszyscy twoi koledzy w pracy mają Mondeo, Superby lub Passaty z przepastnymi kuframi - omijaj Imprezę bo nie zabłyśniesz w towarzystwie:)
4,0
Wyciszenie
Nie jest to Lexus, ale jest przyzwoicie (lepiej niż w Lancerze, Focusie, i30, Ceedzie, mniej więcej na poziomie Aurisa lub Golfa). Plus za przyjemnie brzmiący silnik - nawet przy wyższych prędkościach gdy ma duże obroty, nie jest to upierdliwy dźwięk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli szukasz oszczędnego i taniego w serwisie auta, to odpuść sobie Subaru - jakiekolwiek. Na pewno nie jest to auto oszczędne i nie każdy warsztat \"u pana Mietka\" zrobi ci przegląd i wymiany na tanich chińskich zamiennikach z allegro. Fakt faktem, BMW 730d jest droższe w obsłudze więc wiedz że są jeszcze droższe auta :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość, wysoka cena - więc jest OK :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł czujnik położenia samochodu, przez co ksenony się źle pozycjonowały - niby pierdoła, ale koszt wymiany 1200zł :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wolnossący silnik boxer, dopracowane zawieszenia (120tys. km wytrzymuje po polskich drogach bez większych problemów) dają nadzieję na bezproblemową obsługę. Za kilka lat, po sprzedaży autka, dodam kolejną opinię jak to wyglądało w praktyce:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Impreza III Hatchback