Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback II

jaro555, 6 lat temu
Silnik 3.0 209KM 154kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kulturalny kiedy trzeba, dziki kiedy chcę :-)
5,0
Całokształt
Najlepsza moim zdaniem generacja OBK - mechanicznie i "charakternie". Wygląd to kwestia gustu - jest brzydki, ale ma w sobie "to coś" co wyróżnia go z tłumu nijakich i mdłych niemców i popularnych japońców. Ale najlepsze jest pod maską - wolnossący boxer H6 (niezniszczalny, toleruje LPG ale szkoda go paskudzić), klasyczny automat (niezniszczalny, nie tak szybki jak DSG - ale przezyje DSG 3 razy...), i doskonałe 4x4 które daje ogromną frajdę z jazdy (szczególnie zimą po wyłaczeniu kontroli trakcji, żeby nie przeszkadzała w zabawie). Oczywiście "normalny" ręczny którego można użyć w trakcie zabawy. A dla kierowcy - wszystko co potrzebne do prowadzenia auta w sposób świadomy i komfortowy. Nie ma park assist, front assist, lane assist, ekranów LCD, head-up i sterowania gestami, jest za to kwintesencja motoryzacji i charakter. Jedyne czego brakuje w H6, to surowy gang boxera z turbo - tutaj jest bardziej łagodnie i cicho, ale po wciśnięciu w podłogę gazu, H6 budzi się i słychać/czuć siłę :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i gładki na niższych obrotach, jak trzeba to pokazuje pazur i ciągnie bardzo dynamicznie i z mocnym dźwiękiem 6 garów. Wolnossący, nie wysilony, na łańcuchu, bezawaryjny. Toleruje LPG, ale znacznie trwalszy jest bez "podtlenku". Przy LPG kosztowne regulacje zaworów - co 50 tys km kontrola i jeśli trzeba regulować, to tylko z wyciągnieciem silnka - koszt około 3 tys PLN...
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być szybsza, na kick-down reaguje trochę ospale, ale jak już zredukuje to wciska w fotel - nawet przy 120 km/h kickdown powoduje redukcje i wciska w fotel. Jak na "tamte" czasy to jest super, ale obecne dwusprzęgłowe i cvt są szybsze. Co z tego jak DSG po 200 tys jest do remontu za 10-20 tys PLN (zależy gdzie). Automat w tej generacji OBK jest praktycznie niezniszczalny (oczywiście odpowiednio serwisowany)
5,0
Układ jezdny
Doskonałe 4x4, kontrolę trakcji można wyłączyć, niski środek ciężkości auta (boxer) a przy okazji spory prześwit 20cm.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze, mocno przeszklone, wąskie słupki, drzwi bez ramek, tylna klapa z dużą szybą. Do tego pozycja za kierownić trochę wyższa niż w zwykłych kombi, ale niżej niż w "bulwarówkach". Do tego podwójny szyberdach.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i tak gdzie się tego spodziewamy. Każdy przycisk ma swoją funkcję, bez konieczności grzebania w menu :-) Może trochę za małe przyciski na radyjku. Kierownica bez "guzoków" ale to MOMO więc trzeba wybaczyć :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny układ chłodzenia/ogrzewania. Zimą silnik bardzo szybko łapie właściwą temperaturę i ogrzewanie "prawie parzy", a latem klima też świetnie i szybko działa, prawie mrozi :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK jak na te rozmiary auta i dla 4 dorosłych osób. 3 osoby z tyłu będa miay trochę ciasno.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho na niskich obrotach, praktycznie nie słychac silnika. Jak chcemy dynamicznie, to budzi się potwór i słychać/czuć moc. Ale nie jest to uciążłiwe, lecz przyjemne brzmienie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli patrzymy tylko na spalanie, to mogłoby być taniej (średnio w mieszanym 13 l/100). Ale jak podliczymy wszystkie koszty eksploatacji, to wcale nie jest drogo. Tutaj nic się nie chce zepsuć, jedynie przeglady i wymiany płynów ustrojowych oraz inne eksploatacyjne sprawy typu klocki, tarcze, żarówki itp...
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny wyższe niż przecietne w tym segmencie, ale też jakość zdecydowanie ponad średnią. Poza tym to auto ma charakter i potencjał na youngtimera, ta generacja jest jeszcze prawdziwym Subaru, w zasadzie po 2006r Subaru zaczyna tracić swoją wyjątkowość i "stacza się" w kierunku masówki i tonie wśród innych podobnych aut
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje, tylko eksploatacja i planowane wizyty w dobrym nie-ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje. Gdybym założył LPG to jest większe ryzyko, mimo że H6 w tej wersji toleruje LPG.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 209KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Outback II