Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback III

Subaru, 1 miesiąc temu
Silnik 2.5 165KM 121kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Subaru Outback III 2.5 165KM 121kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Najlepsze uterenowione kombi na rynku z tamtych lat. Średnio 0 10-30 tyś zł tańsze niż volvo xc70 czy audi allroad. Subaru bardzo ładnie wygląda moim zdaniem najładniejsze kombi, ma największy prześwit w klasie dużo większy niż allroad, outback ma pancerny napęd bezawaryjny ( miałem w rodzinie outbacka który od nowości zrobił 410km padła tylko dwa razy skrzynia automatyczna i jakieś pierdoły typu alternator rozrusznik etc oraz normalne wymiany eksploatacyjne. Bardzo dobre właściwości terenowe dużo lepsze niż ma większość suvów. Niskie spalanie jak na stały napęd AWD i silniki 2.5 oraz 3.0 Skrzynia manualna jest praktycznie bezawaryjna i zapewnia przyzwoitą dynamikę zarówno 0-100 jak i przy wyprzedzaniu. Nie jest to wyścigówka ale do normalnej jazdy dynamicznej jest wystarczająca. Skrzyń automatycznych 4biegowych nie polecam , przez wielu uważana za pancerną ale tak nie jest trzeba w niej regularnie wymieniać olej co 40tyś km inaczej działa max 200-250tyś km. Czasem się zdarzy że zrobi 300tyś ale to musi być delikatnie traktowana. Tak twierdzi wielu specjalistów od subaru jak również na przykładzie wujka jestem w stanie to potwierdzić. Do tego skrzynia ma tylko 4biegi rodem z lat90tych i niestety zabija osiągi samochodu 0-100 to 11-12sekund redukcje ospałe i dużo gorsza dynamika przy wyprzedzaniu względem manuali. Dynamika będzie bardzo bardzo słaba więc raczej tylko do bardzo spokojnej jazdy dla emerytów. Silnik 2.5 jest wręcz stworzony do zasilania LPG regulacja zaworów na śrubki co 20-25tyś km kosztuje grosze Świetnie się prowadzi ma zacięcie do szybkiego pokonywania zakrętów mimo prześwitu 22cm Polecam silniki 2.5 sohc są praktycznie bezawaryjne i bardzo dobrze znoszą gaz. Regulacji należy dokonywać co 20-25tyś km i auto będzie jeździło długo i bezawaryjnie. Silniki 3.0 h6 są bardzo fajne (miałem chwile w legacy) ale spalają ogromne ilości paliwa 16-20litrów w mieście jest normą spokojnie można przekroczyć 20 a zimą dojść do prawie 30 jeżdżąc w korkach i na krótkich trasach. Do tego niestety nie nadają się do lpg. Gaz co prawda przyjmują i tolerują jednak po roku +-20tyś km odezwały się zawory koszt regulacji ogromny prawie 2x tyle co koszt instalacji po kolejnych 20tyś km silnik zaczął nierówno pracować by po kilku dniach całkiem stracił moc i zapłon na 2 cylindrach diagnoza zawory upalone . Okazało się że owszem brak ciśnienia sprężania na 2 cylindrach, zdjęcie głowicy zawory upalone , degradacja praktycznie wszystkich wydechowych na środkowych naprzeciwko siebie było najgorzej na zaworach gdzie silnik miał najcieplej pojawiły się początki UPG auto miało ledwo 120tys km w tym 40tys na lpg. Mimo częstej regulacji zaworów dolania większej ilości gazu przez gazownika i dotrysku benzyny powyżej 4500obrotów silnik umarł. Do 3.0 w Lpg nigdy nie wrócę sytuacja ta przydarzyła się w samochodzie 5letnim i o niskim przebiegu w 2010r Potem przesiadłem się na outbacki z silnikami 2.5 2011-2018 outback 2.5 2004r 2018-teraz outback 2008r 2.5 które jeżdżą na lpg bez problemów Outback niestety jest droższym autem w serwisie i utrzymaniu niż popularne marki i większość egzemplarzy jest zaniedbanych gdyż właściciele ich nie serwisują lub oszczędzają na czym się tylko da. Olej należy zmieniać co 10tyś km filtry gazu tez najlepiej co 10-15tyś km olej w skrzyni i dyferencjałach co 40max 50tyś km Koła dwumasowe żyją 150-250tyś km max, amortyzatory tylne podobnie a są to drogie rzeczy w wymianie. Przykładowo ceny bez robocizny warsztatów same części: sprzęgło komplet 1000zł +- koło zamachowe dwumasowe 3000-3400zł+- amortyzatory przód sztuka-400zł-750 bez sprężyny i bez poduszki amortyzatory tył zamiennik komplet 2000zł oryginalne sls od 3000-3500zł Tarcze klocki przód jakieś lepsze to od 700zł za sam przód tył od 350 lepsze 450-600 z klockami Auta te mają już swoje lata i trzeba o nie zadbać regularnie sprawdzać poziom oleju w silniku każde subaru coś tam zużywa oleju producent podaje że nawet 1000-1500ml/1000km Aha i najważniejsze UPG w silnikach 2.5 to mit usterka pojawia się tylko w zajeżdżonych wyeksploatowanych samochodach i jeśli ktoś doprowadzi do przegrzania silnika np na autostradzie cisnąc non stop 180-200km/h lub w stojąc w korku z uszkodzonym wentylatorem chłodnicy KOROZJA auta z pochodzące z Polskich salonów, z Niemiec, Belgi , Holandii , UK, Szwajcarii , Austrii, Norwegii , Szwecji itp mokrych wilgotnych klimatów mogą być w różnym stanie zachowania. Jak właściciel nie dbał i nigdy auta nie konserwował to będzie wymagało poprawek podwozia. Najgorzej wyglądają auta z Niemiec Szwajcarii Szwecji Norwegii i Polski. Outback tej generacji nie koroduje szczególnie mocno w porównaniu do foresterów które są zgnite zawsze na wylot przez złą konstrukcję tylnych nadkoli. Polecam kupować auta z ciepłych krajów Portugalii, Hiszpanii, południa Francji, Grecji czy Włoch są tam najładniejsze egzemplarze pod względem stanu podwozia. Jedno z moich aut było outbacków było z Włoch , a obecne jest z Hiszpanii (włochy hiszpania =zero lub praktycznie zero korozji) Ceny stan na 2021r : Niestety auto swoje kosztuje mimo że ma już ładnych parę lat, jak ktoś myśli że kupi dobry egzemplarz za 15-20-25tyś zł to muszę przykro rozczarować ale niestety są to złomy. Jako takie zaczynają się od 30tyś w górę, za 35tyś-40tyś kupimy dobry egzemplarz w Polsce (2.5 sohc gdyż 3.0h6 zaczynają się od około 40-50tyś za ładne egzemplarze) Mój ostatni outback sprowadzany osobiście z Hiszpanii w 2018r 2.5 rocznik 2008 jako 10latek z opłatami kosztował mnie 50tyś zł. Jest to normalna cena na zachodzie europy za takie samochody 6-10tyś euro to normalna cena do której dochodzą jeszcze opłaty za transport rejestrację akcyzę 18.6% recykling itd Przy sprowadzaniu ze Szwajcarii dochodzi oprócz wysokiej ceny 6-10tyś franków dochodzi jeszcze akcyza 18.6 % cło10% i vat transport recykling itd co jest kompletnie nieopłacalne. To co do nas trafia ze Szwajcarii głównie do komisów to szrot i rozbitki których nie opłaca się naprawiać w Szwajcarii. W życiu widziałem około 100-150outbacków w różnych krajach i wiem co mówię OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM KOMISY I HANDLARZY PS. volvo to dziadkowóz, tragiczne prowadzenie wiem bo kolega ma i często razem jeździmy gdzieś dalej na 2 auta, często jeździłem volvem kolegi tak że mam porównanie co do prowadzenia i kosztów utrzymania)
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 2.5 ze skrzynią manualną ma wystarczającą dynamikę i mało pali
5,0
Skrzynia biegów
Bezawaryjna, dynamicznie można przyśpieszyć. Brakuje 6biegu na autostradach ale to auto nie służy do latania 140km/h przez pół europy tylko po amerykańskich highway max 60mil na godzinę czyli jakieś 100km/h do 120km/h i po bezdrożach Australii.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne prowadzenie i napęd stały AWD ze skrzynią manualną. Bezawaryjność napędu na + jedynie wymiany eksploatacyjne: sprzęgło, koło dwumasowe , amortyzatory etc
5,0
Karoseria
Elegancki i ponadczasowy wygląd auto wygląda świeżo i lekko zadziornie. Lakier jak to w Japończykach cienki podatny na zarysowania
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do przodu do tył i na boki Duże lusterka ułatwiają cofanie i obserwacje otoczenia za pojazdem
5,0
Ergonomia
Samochód stworzony dla kierowcy. Zwłaszcza niskiego wzrostu do 175cm jest idealnie w wersjach po liftingu, przed liftingiem nie ma możliwości zająć wygodnie miejsca przez brak regulacji kierownicy w 2 płaszczyznach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2 strefowa daje radę nawet w największe upały, otwierane okno dachowe pozwala schłodzić auto w kilkanaście sekund całe gorące powietrze wylatuje przez dach. Zimą bardzo szybko się nagrzewa 500m-1000m leci ciepłe powietrze i auto przełącza się na LPG
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo zarówno z przodu jak i z tył , w 5 osób da radę jechać. Przy 4 osobach 175cm jest wygodnie. Miejsca z tył na nogi jest mnóstwo. Bagażnik bardzo pojemny, relingi dachowe w standardzie, koło zapasowe pełnowymiarowe pozwala zmieścić butlę na LPG 60-75litrów Dla 2 metrowców nie polecam
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie w porządku jak na auto z lat 2000+ (projekt outbacka III powstał w 2000 lub w 2001roku) 100-120km/h jest cisza 160km/h robi się głośniej ale to nie połykacz autostrad Chcesz latać 140-180km/h nie kupuj outbacka spalanie rośnie i hałas jest dużo wyższy niż przy 100-120km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
SERWIS WYMAGA TROCHĘ GOTÓWKI
5,0
Stosunek jakość/cena
DUŻO LEPIEJ NIŻ KONKURENCJA NIŻ NP VOLVO AUDI ITP
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
PSUJE SIĘ ZEGAREK KONSOLI CENTRALNEJ ALTERNATOR
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK POWAŻNYCH AWARII TYLKO WYMIANY EKSPLOATACYJNE

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Subaru Outback III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Subaru Outback III