Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback V Crossover

Właściciel OBK, 8 lat temu
Silnik 2.0D 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Outback V Crossover 2.0D 150KM 110kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Bardzo wygodne, solidne i wszechstronne auto. Ma dobrą dynamikę i świetny układ jezdny (4x4), dość duży prześwit. Daje przyjemność z jazdy. Pozytywnie zaskoczył mnie system EyeSight - bardzo się przydaje. Rozważałem różne auta w tym SUV (CRV, Xtrail, RAV4), wybrane terenówki (Toyota LC), pojedyncze modele van (Ford SMax) bo zależy mi na pojemnym/wygodnym wnętrzu ale też uniwersalnych właściwościach jezdnych - Outback mi najbardziej odpowiadał ze względu na optymalną dla mnie wysokość (wygodne wsiadanie i wysiadanie) i bardzo zadowalające właściwości jezdne w różnych warunkach drogowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze się sprawuje. Dobra, choć stonowana dynamika, gładko pracuje (boxer) i dobrze brzmi. Warto dodać że auto swoje waży.
3,0
Skrzynia biegów
Generalnie byłoby bardzo dobrze (płynna praca i dobry dobór biegów) gdyby nie zachwanie skrzyni zimą. Po dłuższym tj. kilku/kilkunastogodz. postoju na zewnątrz skrzynia potrzebuje 3-4 km żeby się rozgrzać (płyn) i w tym czasie nie pozwala wrzucać wyższych przełożeń. Zjawisko jest na tyle silne że dojazd do pracy na krótkich dystansach przy wiekszym mrozie to katastrofa - skrzynia potrafi zatrzymać bieg na 3 i trzeba dusić silnik do 3-3,5tys. obrotów żeby jechać 40-50km/h (średnie spalanie dochodzi do 12-14 litrów/100km) - dla mnie niedopuszczalne.
5,0
Układ jezdny
Doskonale i bardzo praktycznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Kamera cofania (przydałyby się choć czujniki z przodu). Rewelacyjny system EyeSight, szczególnie w miejskich korkach. Na autostradzie też jest dobrze, choć przydało by się dopracować "elastyczność/płynność" systemu przy pracy z tempomatem (przy ustawieniu małego dystansu do auta z przodu Outback hamuje gwałtownie w ostatniej chwili jeżeli dojeżdża do tego auta z wyższą prędkością).
5,0
Ergonomia
Bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca przód i tył. Dobry pomysł z odchylanym oparciem z tyłu. Spory bagażnik, dużo dodatkowego miejsca pod podłogą jak ktoś nie musi wozić koła zapasowego.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze jak na diesela.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena nie jest mała i auto trochę pali. Nie jest to mistrz ekonomii ale dla mnie ok. Na trasie przy prędkościach 90-100 km/h spala 6,5l. Na autostradzie 140 km/h - 8,5-9l. W mieście podobnie. Najgorzej w mieście zimą - przy dojazdach do pracy ok. 4-5 km spala 11,5-12l, a bywało i 14l. Niestety to wina skrzyni automatycznej, która potrzebuje się rozgrzać i na pierwszych kilometrach nie pozwala w zimie wrzucać wyższych przełożeń tylko piłuje silnik na wysokich obrotach (dla mnie to jedyna, ale istotna wada tego modelu).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Outback V Crossover