Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Tribeca

Kamil, 5 lat temu
Silnik 3.6 260KM 191kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Tribeca 3.6 260KM 191kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ergonomia, Jakość, Wnętrze
Układ hamulcowy : Przy tej masie wentylowane tarcze na wszystkie 4 koła zatrzymują auto niemal "w miejscu"
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Świetne auto rodzinne! Kapitalnie dopracowane wnętrze bez porównania jeśli chodzi o ten segment aut. 12 głośników z subwooferem robi robotę. Świetne wyciszenie. Wersja 7 osobowa pomieści dwoje nastolatków i 5 dorosłych- może nie w wypadzie na zagraniczne wakacje ale w 6 osób jazda to już przyjemność. Kłopotem może być kosztowna regulacja zaworów (min. 2500 zł), którą podobno trzeba na LPG co 60-100k wykonać... Skrzynia mogła by pracować nieco płynniej zwłaszcza przy niskich biegach i spokojniej jeździe. Kupując to auto trzeba zapomnieć o zamiennikach- lepiej nie stosować o ile w ogóle znajdziemy dla danej części. Z usterek które mi się przydarzyły: cewki zapłonowe, korek chłodnicy, rozszczelnienie układu klimatyzacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i elastyczny. Przy spokojnej jeździe pracuje cichutko na niskich obrotach 1500- 2000 obr/min. Bardzo żywo reaguje na pedał przyśpieszenia ciągnie spokojnie pod 7000 obr. min. Mimo że waga to ok. 2000 kg to silnik spokojnie radzi sobie z taką masą. Przy pełnym załadunku 7 osób + bagaż brakuje trochę mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie mogła by być lepiej dopracowana. czasami szarpnie na niskich biegach. Panują opinie, że japońscy konstruktorzy nie specjalnie przyłożyli się do zaprojektowania bezawaryjnej skrzyni. Faktycznie o tą skrzynie trzeba dbać nie znosi nieregularnych zmian oleju.
4,0
Układ jezdny
Mam wrażenie, że tył jest lekko nadsterowny. Zimą bezwzględnie opony zimowe bo tym czołgiem mimo że są systemy nadzorujące jazdę można lekko się zdziwić.
4,0
Karoseria
Świetnie dopracowana bryła, która nie traci na wyglądzie mimo upływu lat. Problemem mogą być plastikowe wykończenia w których zbiera się brud i wilgoć co powoduje gnicie karoserii.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, kamera cofania bardzo pomagają w codziennym poruszaniu się po zatłoczonych miastach.
5,0
Ergonomia
Fotele podgrzewane, ustawiane elektrycznie (w wersji USA również pasażera), przyciski tam gdzie powinny być intuicyjnie. zegary zwrócone do kierowcy, dużo schowków, genialny duży podłokietnik dla kierowcy i dla pasażera z przodu. Z tyłu podłokietnik z cup holderami, Rewelacyjna kanapa tylna składany każdy fotel osobno przesuwany i pochylany. Jazda w drugim rzędzie to spora przyjemność i odpoczynek. Trzeci rząd posiada dodatkowe gniazda AUX. Jazda w trzecim rzędzie to już wyzwanie dla dorosłej osoby.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica wdmuchuje ciepłe powietrze po kilku minutach w zimie. Klima 3 strefowa świetnie daje radę w upalne dni. Ogrzewanie lusterek, przedniej szyby i tylnej działa bez zarzutu. Podgrzewane fotele szybko się nagrzewają. Brakuje jedynie fabrycznego webasto ale cóż przeżyje...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód zabudowany ale wystarczająco dużo miejsca na komfortową jazdę. Tylna kanapa dla dwóch osób sprawi, że podróż staje się przyjemnością. Trzeci rząd no cóż tylko dla małych osób głównie na brak miejsca na stopy.
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie przy spokojnej jeździe. Przy wyższych obrotach silnik już słychać ale kto nie lubi słuchać dźwięku pracującego boxerka?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oryginalne części dość drogie za to rzadko ulegają ponownemu zużyciu. Jeśli chodzi o paliwo to przydaje się karta stałego klienta. Duży suv wymaga sporych wydatków. Ze względu na małą popularność brak niektórych części...
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy SUV jaki do tej pory miałem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami zdarzają się jakieś drobnostki typu przetarty wąż od ogrzewania, cewki zapłonowe itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniki w ocenie wielu wymagają kosztownej regulacji zaworów. Skrzynie podobno potrafią niemiło zaskoczyć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 260KM 191kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Tribeca 3.6 260KM 191kW
Średni koszt przejechania 100 km
99,00 zł
22,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Tribeca