Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV I Crossover

Mariusz, 10 lat temu
Silnik 2.0D 147KM 108kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru XV I Crossover 2.0D 147KM 108kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : pokonywanie zakrętów i prowadzeni samochodu to sama przyjemność
4,0
Całokształt
Ogólnie auto sprawuje się bardzo dobrze i daje frajdę z jazdy. Serwis niestety bardzo drogi - koszt pierwszego przeglądu -podstawowa wymiana filtrów i oleju po 15 tys. w Subaru A.Koper- 1350 zł. Jak kupowałem u tego dilera i pytałem o ten koszt miało być ok 1 tys. Informuję jakby ktoś usłyszał przy zakupie podobna bajeczkę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rozgrzanemu silnikowi zdarza się czasami trochę "zafalować" na obrotach. Słyszałem, że inni też miewają taki problem - ale mi nie zgasł nigdy. Bardziej zauważalne latem przy włączonej klimie. Tankuje wyłącznie ShellVpower ale na różnych stacjach. Jaka ogólnie jest jakość ON na naszych stacjach każdy wie ale w innych dieslach, tankowanych na tych samych stacjach czegoś takiego nie zauważyłem. Poza tym nic się nie dzieje.
4,0
Skrzynia biegów
Drugi bieg mało elastyczny szczególnie na małych prędkościach tam gdzie inne samochody dają radę tu trzeba redukować do jedynki. Komputer informuje o zalecanej zmianie biegu na wyższy ale stosując się do jego zaleceń będziemy wyczuwać wibracje. Biegi wchodzą gładko i nigdy nie musiałem np "poprawiać" wstecznego.
5,0
Układ jezdny
To jest bez wątpienia największy atut tego samochodu. Auto trzyma się drogi jak tramwaj szyn. Daje radę nawet w terenie - gdy zabłądziłem szukając kwatery w górach to przejechałem bez drogi po zabłoconych łąkach pod górę i sam byłem w szoku, że w terenie ten samochód tak dobrze sobie poradził. Naprawdę dzielnie się spisał - podobnie jak później obsługa myjni ręcznej :-). Jedynym mankamentem może być fakt, że w czasie nawet b. wolnego przejazdu po "śpiącym" tył twardo podskakuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Duże lusterka. Kamera cofania ułatwia parkowanie i dojeżdżanie tyłem na styk do ściany.
4,0
Ergonomia
Wszystko raczej tam gdzie trzeba. Wodotrysków nie ma bo wnętrze przypomina stylistykę samochodów poprzedniej generacji. Szczerze powiedziawszy to deska w o połowę tańszym golfie jest ładniejsza niż tu ale to kwestia gustu. Wyświetlacz ze zmiennymi ekranami pozwala sobie poustawiać potrzebne informacje szczególnie na temat ekonomii jazdy. Przednie fotele trzymają bardzo dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik trochę czasu się rozgrzewa więc o błyskawicznym cieple w mrozy nie ma mowy ale po 10- 15 min jest już OK. Wcześniej można skorzystać z podgrzewanych foteli, które działają bez uwag. W czasie deszczu nie było problemu z zaparowaniami nawet przy pełnej obsadzie pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to wielki samochód ale 4 osoby na długiej trasie dadzą radę. Niestety kufer ma wielkość raczej symboliczną (wchodzą dwie ŚREDNIEJ WIELKOŚCI torby podróżne i trochę drobiazgów) więc przy wakacyjnych wyjazdach bez bagażnika na dach raczej się nie obejdzie. W codziennych dojazdach do pracy miejsca wystarczy dla każdej wysokiej osoby. Przy złożonych siedzeniach przewiozłem z marketu odśnieżarkę spalinową z odkręconą rączką.
3,0
Wyciszenie
Wiadomo, że Lexus to nie jest. Przy prędkości 140km/h zaczynamy słyszeć powietrze omiatające lusterka boczne. Przy wyższych prędkościach szumy wokół kabiny są coraz bardziej dokuczliwe ale jazda w trasie z prędkością 150 km/h jest jeszcze do wytrzymania. Muzyką tego nie zagłuszycie chyba, że wymienicie fabryczny sprzęt, który jest bardzo kiepskiej jakości.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie koszty sprowadzają się do eksploatacji. Jak napisałem w uwagach ogólnych Serwis do najtańszych nie należy i za obowiązkowe przeglądy łupi bez litości. Koszty paliwa raczej niewielkie. Przy bardzo spokojnej jeździe 70-90 km/h w cyklu mieszanym samochód mieści się w 5,5 litra. W mieście min. 6,5 litra w przy bardzo spokojnej jeździe. W trasie można zejść nawet poniżej 5l/100km ale nie mozna przekroczyć 90km/h. Na autostradach przy prędkościach 120-130km/h samochód pali ok 6,5litra a później im szybciej tym robi się gorzej. Przy 150-160 km/h z włączoną klimą samochód pali ok 8 litrów.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena w stosunku do jakości jest zdecydowanie za wysoka. Na rynku jest coraz więcej świetnie wyposażonych i prowadzących się samochodów za mniejsze pieniądze. Chciałem spróbować legendy marki więc przepłaciłem. Jeśli ktoś lubi pobawić się jazdą z tym układem jezdnym pewnie nie pożałuje ale producent mógłby coś dołożyć w zakresie komfortu i wyposażenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Instalacja radiowa bardzo słabo współpracuje z Iphonami. Rozmawiać można ale wybieranie głosowe to prawdziwa loteria. Często rozmówcy zgłaszają, że słyszą burczenie. Nie wiem jak jest z innymi telefonami ale serwis wie, że samochód w zasadzie nie działa z Iphonami i nie jest w stanie nic pomóc.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie było i lepiej niech tak zostanie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru XV I Crossover