Szukaj

Informacje o Subaru XV

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2012, kompaktowy crossover (segment I) był pierwszym tego typu modelem w gamie Subaru. W katalogu japońskiego producenta Subaru XV stał się następcą modelu Outback Sport, jak również Imprezy XV, będącej do tego czasu jedynie uterenowioną odmianą Imprezy. Debiut Subaru XV w roku 2011 poprzedziło zaprezentowanie prototypu noszącego nazwę XV Concept. Samochód w dalszym ciągu powiązany jest blisko z Subaru Imprezą IV generacji (m.in. ta sama platforma podłogowa, zbliżony design), jednakże odwrotnie niż w przypadku Imprezy XV, obecnie to Impreza oparta jest na XV, a nie przeciwnie.
czytaj więcej
Powagosław

Przed Państwem najbardziej jaskrawy i prowokacyjny stylistycznie model Subaru, jaki trafił do seryjnej produkcji. Jego projektanci w końcu doszli do wniosku, że współczesny crossover musi wyglądać groźnie (poprzednia Impreza XV nie robiła takiego wrażenia), nawet jeśli tak naprawdę jest rodzinnym vanem. A przecież XV ma większe ambicje.

~Powagosław
Luzacjusz

Uroda aut Subaru, szczególnie ostatnio, jest odwrotnie proporcjonalna do ich ceny. W przypadku XV, jedno i drugie trudno zrozumieć. W sumie, mówiąc łagodnie, miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa tylko wtedy, jeśli, nie daj Boże, masz z -7 dioptrii. Ale czego oko nie widzi, tego sercu nie żal.

~Luzacjusz

Subaru XV – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru XV

Liczba ocen: 50
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Mateusz
Crossover 2.0i-S e-BOXER 150KM 110kW
Subaru XV II
Świetne auto do miasta i w trasę, w terenie też się sprawdza. W zasadzie jakość wykonania jest naprawdę dobra, układ kierowniczy bardzo przyjemny, dynamika auta idealna do miasta. W najwyższej wersji wyposażenia środek robi wrażenie. Szukałem czegoś "uniwersalnego" i xv takie jest. Na plus dla mnie światła led, manetki przy kierownicy do "zmian" biegów, 4x4 (legenda), niepowtarzalne na ulicach w Polsce, dynamika. Na minus to zdecydowanie zbyt mały bagażnik, tryb jazdy na silniku elektrycznym jest w zasadzie nieosiągalny poza parkingiem a jak jest to dosłownie na krótkie chwile (pierwsza hybryda, może nie umiem jeszcze nią jeździć), na desce dużo plastikowego piano plastiku, który łapie kurz i odciski palców. Ogólnie auto bym polecił osobie która szuka czegoś uniwersalnego na każde warunki. Cena adekwatna ok. 150 tyś. zł to nie jest na dzień dzisiejszy dużo jak za takie auto
5,0
~Mateusz
Crossover 2.0i-S e-BOXER 150KM 110kW
Subaru XV II
Świetne auto do miasta i w trasę, w terenie też się sprawdza. W zasadzie jakość wykonania jest naprawdę dobra, układ kierowniczy bardzo przyjemny, dynamika auta idealna do miasta. W najwyższej wersji wyposażenia środek robi wrażenie. Szukałem czegoś "uniwersalnego" i xv takie jest. Na plus dla mnie światła led, manetki przy kierownicy do "zmian" biegów, 4x4 (legenda), niepowtarzalne na ulicach w Polsce, dynamika. Na minus to zdecydowanie zbyt mały bagażnik, tryb jazdy na silniku elektrycznym jest w zasadzie nieosiągalny poza parkingiem a jak jest to dosłownie na krótkie chwile (pierwsza hybryda, może nie umiem jeszcze nią jeździć), na desce dużo plastikowego piano plastiku, który łapie kurz i odciski palców. Ogólnie auto bym polecił osobie która szuka czegoś uniwersalnego na każde warunki. Cena adekwatna ok. 150 tyś. zł to nie jest na dzień dzisiejszy dużo jak za takie auto
4,7
~jaggy
Crossover 1.6i 114KM 84kW
Subaru XV II
Dla mnie strzał w dziesiątkę. Nie lubię nadmiarowości i ... w tym aucie prawie wszystko mi pasuje. Jedynie bagażnik mógłby być 'ciut' większy .( 380-400l), - byle nie kosztem miejsca z tyłu ! :). prowadzenie - bajka, naprawdę świetne, bardzo precyzyjne i stabilne - lepsze niż w moim poprzednim Mitsubishi Outlanderze III - Mitsu był ok ale na zakrętach za miękki, trochę pływał. Silnik oszczędny jak na STAŁY napęd na 4 koła. Po mieście jeździ się świetnie jak trzeba szybko ruszyć ze skrzyżowania to można 'wyĺączyć' CVT i obroty idą do maksimum - nie ma tego w wersji silnikowej 2.0, jest to dostępne w 1.6) aby zrównoważyć niby słabszy silnik - fakt 114 kM to nie potwór. Nie ścigam się w mieście a na autostradzie.... jazda z prędkościami 140-160 to dla niego nie problem . Nie jest to wyścigówka to nie Subaru WRC :). Kabina jest naprawdę przestronna, obsługa łatwa, jakość materiałów więcej niż przyzwoita, sporo miejsca na tylnych siedzeniach. Dla mnie jako kierowcy największy luksus to jakość prowadzenia, stabilność, przewidywalność i precyzja prowadzenia. W żadnym z dotychczasowych aut nie czułem się tak pewnie za kierownicą jak w tym a jeżdżę już prawie 30 lat :). Jeździłem fiatami, fordami, toyotami, lanciami, nissanami, mitsubishi, żeby wymienić niektóre z nich. Jestem naprawdę zadowolony.

Raporty spalania Subaru XV

Liczba raportów: 62
Średnie spalanie dla Subaru XV
7,5 – 8,2
l/100 km
5,7 – 6,3
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Crossover 2.0D 147KM 108kW
Subaru XV I
Na razie koszty sprowadzają się do eksploatacji. Jak napisałem w uwagach ogólnych Serwis do najtańszych nie należy i za obowiązkowe przeglądy łupi bez litości. Koszty paliwa raczej niewielkie. Przy bardzo spokojnej jeździe 70-90 km/h w cyklu mieszanym samochód mieści się w 5,5 litra. W mieście min. 6,5 litra w przy bardzo spokojnej jeździe. W trasie można zejść nawet poniżej 5l/100km ale nie mozna przekroczyć 90km/h. Na autostradach przy prędkościach 120-130km/h samochód pali ok 6,5litra a później im szybciej tym robi się gorzej. Przy 150-160 km/h z włączoną klimą samochód pali ok 8 litrów.
6,0
Crossover 2.0D 147KM 108kW
Subaru XV I
Auto oszczędne lecz niezwykle wrażliwe na warunki zewnętrzne tj. wiatr (!!!), deszcz/śnieg, nachylenie terenu oraz obciążenie. Tak na prawdę auto potrafi spalić między 4,5l - bardzo spokojna, pozamiejska jazda z uwzględnieniem przepisów drogowych, a 9,0l na autostradzie przy prędkości 160-180km/h w 3 osoby. Moja jazda to 70-80% pozamiejska, reszta po Wrocławiu, wlewam zawsze lepszy ON czyli ultimate (BP), zazwyczaj średnia z komputera to 6,0l, a z kalkulatora około 6,25l. W drugim znanym mi XV (identyczne auto, również lepszy ON) spalanie większe, bo około 7,2, ale tam jazda proporcjonalnie odwrotna do mnie czy zdecydowana większość po mieście. Mam jeszcze jedno wskazanie, aktualnie z ostatnich 5000km, pokazuje 6,2l mimo że była autostrada i takie tam, i to jest w sumie najlepszy wskaźnik, oczywiście należy do wskazań komputera dodać około 02-03 litra. Pozdrawiam.
6,3
Crossover 1.6i 114KM 84kW
Subaru XV II
Mieszkam pod dużym miastem ( 650 tys.mieszkańców) 7 km od granic administracyjnych miasta. Jeżdżę ok 75% poza godzinami szczytu. Mam raczej lekką, niż ciężką nogę. 85 % tras pokonywanych to miasto. Maksymalne zużycie paliwa to 10l/100km przy jeździe autostradą non stop z prędkościami 140-150 km/h ( wg licznika) na odcinku ok 200 km. Jazda powrotną na tym odcinku, bardzo spokojna , max 120km/h ( 110-115 km/h) to 6,3l/100km.
Subaru XV