Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Alto I

Maciej z Wrocławia - salomon1@op.pl, 18 lat temu
Silnik 0.8 40KM 29kW
Rok produkcji 1984
Przebieg: 200 tys. km
Suzuki Alto I 0.8 40KM 29kW 1982-1985 - Oceń swoje auto
4,23
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł, nawet wtedy, gdy był mi naprawdę potrzebny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mój silnik jest obecnie 8000 km po remoncie, nie ma żadnych problemów z rozruchem, pracuje równo i w miarę cicho, niestety jedyna rzecz jaka będzie wymagała naprawy, to wymiana uszczelki pod głowicą za jakiś czas, ponieważ wycieka powoli spod niej olej, a to dlatego, że podczas remontu nie była ona wymieniona nową, lecz regenerowana, ponieważ poprzedni właściciel nie mógł jej dostać na czas, gdy był przeprowadzany remont. Trudno, będę ja teraz musiał się zmierzyć z tym problemem. ;)
5,0
Skrzynia biegów
Moje auto jest z roku 1984, a zostało sprowadzone do Polski w roku 1991 ze... Stanów Zjednoczonych. Jak wiadomo tamten rynek jest prawie w całości zapełniony samochodami z automatyczną skrzynią, w związku z tym mojemu samochodowi również się oberwało ;-) ... na szczęście!! Nie będę się rozpisywać nad przewagą automatu nad manualem, zwłaszcza podczas jazdy w miejskich korkach, po prostu jest to nieopisana wygoda. Odpadają również wszelkie problemy związane z naprawami sprzęgła, gdyż po prostu go nie ma ;-) Niestety ma to też swoje wady: - auto spala więcej niż maruti z tym samym silnikiem i ręczną skrzynią (7 litrów po mieście zamiast 5 jak maruti) - podczas jazdy poza miastem przy prędkości 80-90 km/h wyraźnie brakuje trzeciego biegu, gdyż ten automat jest 2-biegowy
3,0
Układ jezdny
Trzeba kontrolować stan wahaczy w przednim zawieszeniu, a zwłaszcza sworzni, gdyż mogą się wyrobić i potem strasznie piszczą. Trzeba również zwracać uwagę na stan tylnych amortyzatorów, gdyż auto podczas pokonywania zakrętów dość mocno się przechyla. Reszta - bez zarzutów. Po prostu - japończyk.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki, jedyny minus za dziwnie umieszczoną dźwignię otwierania maski oraz za dziwny sposób włączania świateł awaryjnych na kolumnie kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co tu dużo mówić - jeśli się nie zerwą linki od regulacji nagrzewnicy - wszystko pełen wypas, doskonale regulowany kierunek nawiewu i temperatura - w zimie ciepełko a kabina szczelna i nie uchodzi ciepło ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę użytkowanie tego auta przez 2 osoby - brak zastrzeżeń, jest wygodnie. I właściwie tylko dla tylu osób jest to auto, gdyż o ilości miejsca na tylnej kanapie nawet dla 2 osób lepiej nie wspominać, gorzej jest tylko w maluchu i w Cinquecento. W moim aucie tylna kanapa jest cały czas złożona i robi po prostu za przedłużenie bagażnika. Wówczas o miejsce dla 2 osób z przodu i na bagaż dla nich na 2-tygodniowe wakacje w ogóle nie trzeba się martwić ;-)
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, zwłaszcza przy 90 km/h, gdy silnik błaga o wrzucenie trzeciego biegu, którego po prostu nie ma :-(
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza rzecz jaką w życiu udało mi się kupić jeśli chodzi o relację jakości do ceny. Mojego piździka (bo tak go pieszczotliwie nazywam) kupiłem 4 miesiące temu. Zapłaciłem za niego.. 600 złotych!! ;-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo pełnej, nawet amerykańskiej "pełnoletności" (21 lat), to auto jest jak każdy japończyk. Nie do zdarcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - po prostu japończyk. Jedyny minus za wyższe ceny części niż do aut europejskich, oraz czasami problem z dostępem do nich.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 40KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Alto I