Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

magneco, 7 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto bardzo udane i polecane osobom o łagodnym usposobieniu poszukujących auta bezawaryjnego radzącego sobie doskonale przy każdej pogodzie (4x4) i nawet poza asfaltem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bez ikry. Owszem dość cichy i sympatyczny dźwięk ale nie wyprzedzaj jeśli nie masz przed sobą 0,5 km pustej drogi. Plusem za to jest spalanie: na benzynie średnio 6l, na gazie średnio 7,5l.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje bez zarzutu, nic nie haczy i nie hałasuje. Niestety trzeba z niej często korzystać z powodu niskiego momentu obrotowego no i brakuje szóstego biegu dlatego też powyżej 130 km/h jest na piątce za głośno.
5,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 allgrip jest godny polecenia. Właściwie to on ratuje ten samochód dając przyjemność z jazdy. Bardzo często korzystam z przełącznika sport dającego przyzwoite przyspieszenie przy bardzo dobrym trzymaniu się drogi. W warunkach zimowych (w górach) auto jeździ jak po sznurku i do tego wszędzie wyjeżdża nawet po oblodzonej drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Na widoczność nie można narzekać: do przodu idealnie, do tyłu przyzwoicie.
3,0
Ergonomia
Tutaj Japończycy się nie popisali. Sterowanie komputerem podczas jazdy jest bardzo kłopotliwe (dźwigienki są za kierownicą). Do pozostałych przełączników można się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ukierunkowanie powietrza ma tylko 4 możliwości, a jak chcesz puścić na szybę to musisz puścić też na nogi (dziwne). Na szczęście jest osobny przełącznik na odparowanie i odszronienie więc z niego trzeba korzystać dość często przy deszczowej i zimnej pogodzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wygodne dla maksymalnie czterech osób. Dorośli z przodu mają dobry komfort, a z tylu nie powinni narzekać. Niestety załadowane ma braki w przyspieszeniu więc jeszcze częściej trzeba zmieniać biegi żeby chciało jechać.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 100 km/h wszystko w porządku potem zaczynamy głośniej rozmawiać, a powyżej 130 km/h przestajemy rozmawiać i dajemy głośniej radio (gdyby był 6 bieg to nie byłoby tak żle).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszelkie braki wigoru silnik nadrabia małym spalaniem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ten samochód jako najtańszy z oferowanych 4x4 (pomijam dacię duster - omijam kłopotliwe auta). Z tego punktu widzenia dobry wybór.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeci rok użytkowania (drugi na gazie) i nie dzieje się nic niepokojącego choć raz nawaliła elektryka - naprawiono na gwarancji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria oświetlenia, która okazała się awarią instalacji elektrycznej. Serwis wymienił wiązkę przewodów i po kłopocie, ale gdyby stało się to na trasie w nocy (nagle zgasły reflektory) to byłby duży problem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross