Szukaj

Informacje o Suzuki SX4

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2006 kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), zaliczany także do grupy crossoverów ze względu na właściwości samochodu typu SUV. Suzuki SX4 powstał na płycie podłogowej modelu Swift. Pierwsza generacja modelu była efektem kooperacji japońskiego producenta z Fiatem i w katalogu marki stał się następcą modelu Aerio/Liana. Włoskim modelem bliźniaczym auta był Fiat Sedici. Oba samochody zostały zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro ze studia Italdesign Giugiaro. Druga generacja modelu dostępna jest od roku 2013 i jest już samodzielnym dziełem Suzuki. Na niektórych rynkach samochód sprzedawany był m.in. jako Suzuki Baleno, Maruti Suzuki SX4 oraz Changan Suzuki SX4.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz

Suzuki SX4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki SX4

Cena od: 84 500 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Suzuki SX4

Liczba ocen: 365
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~pozdrawiam
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Suzuki SX4 II
Poddałem się modzie na hybrydy, mam do tego modelu ambiwalentne odczucia. Po miesiącu użytkowania już myslałem o sprzedaży, pomimo dużej straty na wartości. Z jednej strony auto prezentuje się dobrze, silnik do miasta wystarczający, jednak z czasem widzę bardzo dużo niedoróbek, mianowicie: archaiczne przyciski (patyczki) do obsługi zegarów, brak wygłuszenia, brak doświetlania zakrętów, fotele niewygodne, tragiczne konsola multimedialna bosch - brak połączenia can z silnikiem, nie sprawdzisz spalania, ogólnie gdyby nie kamera cofania to bym wolał wersje bez tego ustrojstwa. Jedynie czym może się odwdzięczyć to auto to bezawaryjnością, okaże się za kilka lat. Sam system miękkiej hybrydy spowodował że turbo wstaje os 2000 obrotów, także ciężko tym autem dynamicznie ruszyć. Teraz po zakupie zastanawiam się jak producent przewidział serwis paska od IGS.
4,1
~Ozajasz Goldberg
S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Suzuki SX4 II
Samochód z 2016 roku kupiłem 2 miesiące temu. Do tej pory przejechałem 3000km. Miałem już kilka tańszych samochodów i mam jakieś porównanie. Szczerzę mówiąc jestem trochę rozczarowany. Najbardziej denerwujące są tekturowe drzwi, można je dosłownie zgnieść ręką, a używając trochę więcej siły złamać. W Dacii Logan spasowanie elementów było lepsze. Może elementy plastikowe nie należą do najtańszych, ale brakuje trochę "bogactwa" i pancnerności w wykończeniu. Ogólna mechanika jest na średnim poziomie. 1. Zawieszenie dobre, ładnie tłumi nierówności, ładnie wchodzi w zakręty, ale i tak w moim odczuciu o 1 klasę niżej niż w Mazda 3 pierwszej generacji (2003-2009) 2. Po silniku nie spodziewałem się cudów, ale daje radę. Na 3 biegu będąc samemu w aucie można całkiem dobrze wyprzedzać. 3. Nie wiem skąd te wyniki spalania niektórym wychodzą 6L w mieście? Wolne żarty. tankowałem dosłownie 10 min temu. Specjalnie włączyłem ten system start-stop. Kolejny razy wynik w mieście wyszedł 7,2/100km. Bez włączonego systemu start-stop pali średnio 8l/100 w mieście, a ciężkiej nogi nie mam. Chciałem samochód pakowny, niezawodny i w miarę szybki. Taki na pewno jest, chociaż z niezawodności muszę poczekać z rok, dwa. Gdyby nie fatalna jakość wykończenia dałbym 4 gwiazdki. Czy kupił bym jeszcze raz? Raczej tak. Była alternatywa w postaci Mistubishi ASX, ale wydawał mi się za bardzo mułowaty.
4,5
~Xeem
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Suzuki SX4 II
Przyzwoite i uczciwe auto dla kogoś kto mieszka pod miastem i ostatnie metry do garażu pokonuje po nieutwardzonej drodze i górkach. Ze świecą szukać innego crossovera z realnie działającym napędem na 4 koła który ma w środku tyle miejsca dla pasażerów. Jedyne co rozczarowuje to napęd hybrydowy. Jest ok jako wspomagacz przy start-stopie (można zapomnieć o guziku wyłączającym tą funkcję) ale skoro Suzuki umieściło mechanizm wspomagający napęd w trakcie jazdy liczyłem na więcej. W skrócie mogę powiedzieć, że prąd pomaga jeżeli auto 'ciśniemy'. Tzn. albo but w podłogę, albo dusimy silnik na niskich obrotach. W tych dwóch przypadkach udało mi się zauważyć że faktycznie prąd napędza auto. Podczas normalnej jazdy nie zdarza się to prawie nigdy. Aktywny tempomat działa bardzo dobrze, ustawiony na najmniejszy odstęp radzi sobie tylko trochę gorzej od przeciętnego kierowcy. Ma jedynie paro sekundowe opóźnienie w sytuacji gdy pojazd przed nami zwolni nam drogę. Ważna obserwacja, jeżdżąc z aktywnym tempomatem (a jest to mega komfortowe) auto słabo radzi sobie pod względem 'hybrydowym'. Jakby totalnie zapominało że można odzyskiwać energię. Test na długim zjeździe pokazał, że różnica jest spora. Bez tempomatu udawało się naładować wbudowane akumulatory, Z tempomatem, prawie nic nie odzyskiwał. Dziwna sytuacja. Z tego też raczej wynika raport spalania na poziomie 7.5 litra.

Raporty spalania Suzuki SX4

Liczba raportów: 442
Średnie spalanie dla Suzuki SX4
6,2 – 11,2
l/100 km
5,1 – 7,0
l/100 km
6,9 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Suzuki SX4 II
Ponad 20 tys km w dwa lata - pierwszy rok w mieście średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 6,3 do 7,0 l na 100 km, teraz (fakt ze mam więcej świateł i korków niż rok temu) to zwykle 7,6 - 8,3, ale zdarzają się dni gdy wskaźnik podaje 9l...Dystans dzienny to około 25-30 km, choć bywają i dni gdy nie przekraczam 15 km. W trasie minimalne spalanie na dystansie powyżej 50 km to 4,5l przy prędkości ~90 km/h. Zwykle spalanie przy prędkości ~100-115km/h to 4,9-5,2 l na 100 km (4 osoby + pełny bagażnik)/
6,1
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Suzuki SX4 I
Mam wersję 2wd city auto nigdy nie spaliło więcej niż 7.5 150/160 km autostrada; przy normalnej jeżdzie trochę poza miastem warszaw6 litrów jazda do 100km/h ; minimalne spalanie jako udało mi się osiągnąć to 4.9 litra ale to poza miastem i jazda do 80km/h ważne w suzuki są opony po założeniu nokianów z bridgestone spalanie spadło nagle o litr. komputer przekłamóje o równe 0,6 litra. pomiar dokonany przy tankowaniu do pełna. przez 40000km . spalanie wzrasta wraz z prędkością najlepiej jeżdzić do ok 130/140 bo póżniej zaczyna dosyć sporo wzrastać
8,0
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Suzuki SX4 I
Wynik 7,91 to wynik jazdy mieszanej (miasto, poza miastem), wynik 9,48 to jazda tylko po mieście (20 km dziennie w dni robocze, z tego połowa trasy w korkach), 6,5 to wyniki po 1500 km poza miastem, z tego 900 km to trasa po drodze zwykłej krajowej, a 600 po drogach ekspresowych. Nie jeżdę szybko

Usterki Suzuki SX4

Liczba wpisów: 34
Korodująca tylna klapa bagażnika.
  • Suzuki SX4 I
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Jak w opisie, wyskoczyła (narazie niewielkie około 1-2mm) pęcherzyki na styku łączenia tylnej "klamki" z blachą, po 3 latach SMP nie uznało gwarancji odpowiadając że miałem 3 lata na zgłoszenie usterki (minęło 3 lata i 5 miesięcy), pracująca "klamka" bagażnika wytarła lakier co spowodowało rdzewienie, wszystko to stwierdzono bez większych oględzin (tylko zdjęcia z ASO) bez rozbierania elementu (gdzie nie widać uszkodzeń lakieru), dla mnie żenada i brak odpowiedzialności SMP, narazie jestem w trakcie wymiany korespondencji, czy ktoś się z czymś takim spotkał?? Mam wersję GS japońską, jeśli można to proszę o info na martinskorpio@wp.pl
Spalanie.
  • Suzuki SX4 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 14
zapiekanie się obręczy na piastach to zła norma, coś trzeba z tym zrobić bo tak być nie powinno, zdejmowanie na siłę może źle i kosztownie się skończyć, ponadto ciężko wchodzi jedynka w skrzyni manualnej, szybko zużywająca się tapicerka welurowa na siedzeniu kierowcy świadczy o złej jakości materiału welurowego, zbyt topornie przesuwają się siedzenia kierowcy i pasażera, ograniczona widoczność na boki z powodu zbyt szerokich słupków no i dużym mankamentem jest zbyt duże spalanie przy tej mocy silnika i pojemności 1,6, zbyt mało daje miejsca rozłożenie tylnej kanapy co daje małą pojemność bagażnika, ogólnie samochód na spacery poza miasto(ale nie bezdroża) na inne podróże zdecydowanie nie polecam!
9 komentarzy
Spadek mocy turbulencje duże spalanie grzanie się silnika
  • Suzuki SX4 I Sedan 1.6 i 107KM 79kW 2007-2009
  • układ napędowy
  • 195 tys. km
Dzień Dobry mam prawie 10 letni samochód nie wiem czemu ale spalanie wzrosło od około roku silnik wydaje dużo hałasu rozpoczynają się turbulencje i spadek mocy przy przyspieszaniu czy ktoś może mi pomóc z góry dziękuję Sebastian
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Suzuki SX4