Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

white-star, 7 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spalanie zbliżone do podawanych przez producenta, jest bardzo niskie.
4,0
Całokształt
Mam to auto od nowości, już ponad 2,5 roku i z perspektywy czasu oceniam je dobrze. Szukałem auta z wyższym zawieszeniem i silnikiem benzynowym a do tego napędem 4x4 i ceną poniżej 100k i w owym czasie był to w zasadzie jedyny wybór. Teraz żałuję jedynie że nie poczekałem z zakupem do nowego roku, tylko zapłaciłem podatek od nowości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zdecydowanie nie nadający się do dynamicznej jazdy, do wyprzedzania trzeba wrzucać dwa biegi w dół i trzymać go powyżej 4000 obrotów. W takiej sytuacji robi się też bardzo głośny. Przy spokojnej jeżdzie silnik mega oszczędny i cichy, ale też mułowaty strasznie. Więc coś za coś, albo niskie spalanie albo szybsza jazda.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wydaje się w porządku, zdecydowanie tak jak całe auto nastawiona jest na spokojną zmianę biegów, a nie dynamiczną. Biegi wchodzą w miarę płynnie. Jedynie przy wstecznym zdarza się drobne haczenie.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny zestrojony z nowu nie do szybkiej jazdy. Wspomaganie kierownicy jest bardzo duże i nie daje wyczucia drogi. Zawieszenie jest pośrednie między twardym a miękkim, nie powoduje jakiegoś dużego wychylania auta w zakrętach ale nie można też przesadzać z szybkościa ich pokonywania.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc jest super we wszystkich kierunkach, ja posiadam na wyposażeniu czujniki zbliżeniowe i kamerę cofania co dodatkowo bardzo poprawia komfort manewrowania autem.
4,0
Ergonomia
Ergonomia w porządku, zrobiłem tym autem trasę do Norwegii, 7000 km w dwa tygodnie i nie miałem powodów do narzekań. Z drobnych minusów to uchwyty na butelki w drzwiach mogły by być obite czymś miękkim, no i pokrętło sterowania komputerem pokładowym umieszczone nad kierownicą to kiepski wybór.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa działa zadowalająco. Jedyny minus to dosyć łatwo i szybko parujące szyby, które na szczęście przy ustawionym nadmuchu odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca dla kierowcy (mam 193 cm) i pasażerów, nawet na tylnej kanapie (wersja bez szyberdachu, z szyberdachem jest ciasno nad głową). Z napędem 4x4 i bagażniekiem na dach auto się świetnie nadaje na wyjazdy na narty w kilka osób, lub w lecie na wakacje.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest w miarę cicho, potem już zauważalnie głośniej. Ogólnie jest w porządku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko koszty paliwa i corocznego serwisu gwarancyjnego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za obecną cenę super, ja natomiast niestety przepłaciłem kupując nowość na rynku.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest raczej kwestia pierwszych egzemplarzy z początku produkcji czyli też mojego. Spasowanie elementów jest kiepskie co objawia się nierównymi szczelinami pomiędzy niektórymi elementami i niestety niekiedy trzeszczeniem plastików czego nienawidzę. Patrzyłem na nowe egzemplarze w salonie i jest pod tym względem dużo lepiej ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek nie odnotowałem i oby tak zostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki SX4 II S-cross