Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara I Cabrio

suszycki@yahoo.com, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 132KM 97kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Vitara I Cabrio 2.0 16V 132KM 97kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Moc na reduktorze niesamowita. Jednak ktos, kto lubi miec scigacza, niech nie kupuje. Przełożenie w skrzyni jest inne niz w osobówkach. Komfortowa jazda kończy się powyżej 100km/h.
4,0
Całokształt
Auto godne uwagi ale tylko z silnikiem, o ktorym pisze czyli 2.0 16 v. Silniki 1.6 w porównaniu z tym są dużo mniej ekonomiczne oraz znacznie słabsze. Wiem, co mowię, bo probowałem nie raz. Poza tym wersja z 2.0 wygląda lepiej. Maska jest inaczej wyprofilowana, reflektory są nieco wpuszczone do wewnątrz. ładniejszy grill. To oczywiście kwestia gustu ale moim zdaniem zdecydowanie lepiej jest w 2.0 niż 1.6. Uważam, że za te pieniądze mini terenówka z napędem na 4 koła, reduktorem i moca prawie 140KM jest warte zachodu. Bardzo polecam każdemu, kto chce poczuć moc w terenie i nienajgorsze osiągi w miescie (ruszanie ze swiateł: mozna \\\"zrobić\\\" niejedną osobówkę). Wjedzie i wyjedzie wszędzie. Polecam każdemu na jakiś czas, bo wiadomo, ze do osobówki i tak się wróci. Albo mieć dwa. To chyba idealne rozwiązanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia inne niż w osobówkach. Powyżej 100km/h komfort jazdy znacznie spada. Należy o tym pamiętać.
3,0
Układ jezdny
Pomimo, że auto spokojnie rozpędza się do 160km/h - nie polecam. O wyjsciu z poslizgu nie ma mowy już przy 90km/h. Prosze pamietac o małym rozstawie osi. Miasto/teren - auto idealne. Autostrada: max 120km/h i tylko po suchym - i mocno trzymac kierownice.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja troche głośna. Ale skuteczna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobre dla 2 dorosłych + dzieci. Z tyłu dla dorosłego zbyt wygodnie nie jest.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h ok, potem tragedia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uwaga Vitarowcy lub ci co dopiero chcą kupić. Silnik 2.0 16V w Vitarce z 1998 czy 1999 roku jest o niebo ekonomiczniejszy od starego 1.6. Spalanie 7.5l na trasie nie jest pobożnym życzeniem tylko faktem potwierdzonym wielokrotnie. Auto Cabrio jest mojej żony. Ja posiadam Vitarke z 1998 blaszaka z identycznym silnikiem. Moj pali na trasie 8.2-8.5, w miescie nigdy nie przekroczyłem 10!!! mowimy o benzynie. Blaszak jest cieższy oraz mam orurowanie, które waży oraz relingi z reflektorami dachowymi, ktore zapewne dają większy opór. Stąd większe spalanie. Ważna jest sonda lambda. Po wymianie spadło mi spalanie o prawie litr.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 2 vitary: żonie cabrio 1999 sobie po 2 miesiącach blaszaka 1998. Za pierwsze zaplacilem 15 tys, za drugie 17 tys. Blachy w stanie idealnym, jesli chodzi o zawieszenie wymienilem w swoim tylko łączniki stabilizatora, co kosztowało 120 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejściach z dwoma fordami focusami postanowiłem całkowicie zmienić profil przynajmniej na jakis czas - i nie żałuję. NIC nie musiałem poki co naprawiać. Auto solidne, twarde, mocne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Suzuki Vitara I

Liczba wpisów: 9

Suzuki Vitara I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Suzuki Vitara I Cabrio