Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV

Jacek, 6 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie paliwa na plus, głośność i brak reakcji na gaz na minus. Gdyby nie słabe wyciszenie i głośny silnik dałbym TAK w pytaniu o ponowny zakup, a tak jest NIE.
4,0
Całokształt
Samochód prosty i tani w zakupie. Suzuki nie daje rabatów ale można sporo dostać w "gratisie". Sam samochód to już nie SUV ale crossover. Wymiary samochody z segmentu C ale trochę wyżej zawieszony. Wygląda dość atrakcyjnie z zewnątrz zarówno biały z czarnymi dodatkami jak i wersje dwu kolorowe - podoba się kobietom. Mam wersję premium 2WD, wyposażenie jest dość bogate ale bez zbytniej przesady w porównaniu z autami segmentu C. Środek całkowicie plastikowy, spasowany poprawnie na razie nic nie skrzypi i nie piszczy. Lakier bardzo miękki i cieniutka warstwa, na zderzaku pomimo niewielkiego przebiegu są już pierwsze odpryski od kamyków. Zestaw multimedialny nie ma języka polskiego i nie wiadomo czy w ogóle go dostanie. Słabiutka jakość odtwarzanej muzyki. Wyciszenie samochodu praktycznie nie istnieje, wszędzie goła blacha, a wnętrze przez twarde plastiki jest jak puszka rezonansowa która potęguje hałas. Silnik bardzo głośny chyba jedynie 126p może przebić Vitarę głośnością. I to nie tylko na wysokich prędkościach ale co bardzo denerwujące przy przyspieszaniu podczas codziennego poruszania się po mieście. Za to średnie spalanie jak w aucie klasy B po 3000km komputer pokazuje 6.7l/100km. A żeby nie było zbyt fajnie pojemność zbiornika paliwa to tylko 45l. Więc pomimo małego spalania i tak trzeba często odwiedzać stacje benzynowe.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pomimo niewielkiej masy auta ledwo sobie z nim radzi. Mały moment obrotowy i do tego dostępny w górnym zakresie obrotów nie zachęca do szybkiej jazdy. Wyprzedzanie trwa wieki i często na trasie trzeba redukować do trzeciego biegu aby wyprzedzić ciężarówkę.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegów to za mało, przydało by się inne ze stopniowanie skrzyni i szóstka. Było by również ciszej w aucie przy większych prędkościach. W końcu z tym silnikiem Suzuki sprzęga również 6 biegową automatyczną skrzynię.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dobrze zestrojony choć potrafi dobić nawet na niewielkiej nierówności pomimo dość długiego skoku. Poza tym jest dość cichy nic nie puka i nie stuka.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu i na boki OK, gorzej do przodu, przednia szyba ma małą wysokość i przy wzroście 175cm stojąc jako pierwszy przed światłami nie widzę sygnalizatorów zawieszonych nad jezdnią.
4,0
Ergonomia
Rozplanowanie auta jest w porządku wszystko pod ręką, liczba przełączników nie przytłacza. Ale brak podłokietnika w standardzie wyposażenia Premium to już zakrawa na żart. To samo tyczy się "patyków" do obsługi komputera - archaizm w dzisiejszych czasach. Obsługa zestawu multimedialnego dość intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jest bardzo dobrze w zimie podgrzewane fotele dają komfort pasażerom przednich foteli. W lecie automatyczna klima daje radę, pomimo tego że jest jednostrefowa. Co ciekawe w bliźniaczym S-Crossie jest dwu strefowa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dosyć. Z tyłu po zamontowaniu podłokietnika wygodnie mogą jechać dwie osoby, trzecia jedynie na krótkich trasach. Za to miejsca na nogi s tyłu nie brakuje. Bagażnik pomimo że nie największy to dość ustawny.
2,0
Wyciszenie
Tutaj tak jak wspomniałem jest tragicznie. Nie ma o czym pisać, bo jak napisać o czymś co nie istnieje. Samochód w środku potwornie głośny, i nie mówię tu o szumie wiatru czy oponach ale o silniku który wyje już od 3000 obr/min. Dodatkowo jego dźwięk jest strasznie nieprzyjemny dla ucha a plastikowe wnętrze działa jak pudło rezonansowe potęgując jeszcze to wrażenie. Każdy z posiadanych wcześniej prze zemnie samochodów był cichszy a nie jeździłem nigdy autami klasy premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj bije na głowę swoich konkurentów. Na trasie jadąc do 120 km/h można zejść poniżej 6l. W mieście max do 7.5 l/100km. Spokojna jazda drogami krajowymi z prędkością do 100 km/h daje spalanie na poziomie 4.8l - rewelacja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości nie jest zły. Szkoda że nie ma żadnych akcji rabatowych dla Vitary. Myślę że jak spadnie sprzedaż po wycofaniu silnika 1.6 takie akcje się pojawią podobnie było z S-Cross.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek - będę aktualizował gdy takowe się pojawią.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
7,0
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV