Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting

zzz, 5 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Dla mnie -auto idealne. Jest dokładnie tym czego szukałem. Przede wszystkim jest to oszczędny i bezawaryjny samochód. Do tego na prawdę komfortowy i dobrze wyposażony. Silnik i skrzynia biegów to mistrzostwo świata! Osiągi i jazda bardzo przyjemne. To auto ma na prawdę mało słabych punktów. Do tego jest ładne i ergonomiczne. Miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów tyle ile trzeba -nie za mało ani na długość, ani na szerokość. Bagażnik przeciętny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja -HSD na prawdę działa! Jest cichy i mega oszczędny, a gdy trzeba auto potrafi na prawdę zaskakująco dobrze przyspieszyć. Kultura pracy silnika kapitalna. Zakochałem się w tej hybrydzie.
5,0
Skrzynia biegów
E-CVT -superkomfortowa rzecz. Wierzcie mi, że obcowanie z niż to czysta przyjemność. Bardzo szybko można się do niej przyzwyczaić, a jak już się przyzwyczaisz, to nie chcesz jeździć z żadną inną! ;-) Przełączanie D-R -bajka! Działa szybko i daje dużo frajdy z jazdy. Do tego podobno jest wyjątkowo trwała (zobaczymy).
5,0
Układ jezdny
W tej klasie jeden z najlepszych! Auto trzyma się drogi jak przyklejone nawet przy dużych prędkościach. Świetne zawieszenie wielowahaczowe i niski środek ciężkości pomagają. Konkurenci mogą się uczyć! Tłumienie nierówności bardzo dobre. Bardzo dobry kompromis między komfortem, a twardością zawieszenia.
5,0
Karoseria
Jak chodzi o walory estetyczne to auto jest bardzo ładne i dobrze wykonane. natomiast blacha jest dość cienka i delikatna, choć nie tak bardzo jak np.w Hondzie, czy innych japończykach lub koreańczykach. Ale fakt -w porównaniu do aut niemieckich -jest delikatniejsza. Lakier dość podatny na zarysowania, ale dramatu nie ma (przynajmniej u mnie).
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdą stronę. Siedlisko kierowcy regulowane we wszystkich zakresach, także można bez problemu znaleźć wygodną pozycję. Do tego na wyposażeniu czujniki parkowania + kamera cofania, co również pomaga widzieć (i słyszeć) dookoła.
5,0
Ergonomia
Doskonała japońska szkoła -wszystko tam gdzie powinno być, żadnych udziwnień. Można się przesiąść z dowolnego azjatyckiego auta i od razu poczuć się jak w domu. Multimedia ok, schowki ok, przyciski ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna w każdej wersji wyposażenia -działa bardzo fajnie. Auto szybko się nagrzewa, do tego dochodzą ogrzewane przednie fotele (w wyższych wersjach wyposażenia) + ogrzewane lusterka (we wszystkich).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jest na piątkę. Pasażer z przodu też ok, jeden minus, że przy zbyt mocno przysuniętym fotelu pasażera może on dotykać lewym kolanem w konsolę środkową (przy klimatyzacji) -mógłby ten element być inaczej wyprofilowany i nie byłoby problemu. Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem -na pewno nie ma co porównywać z Octavią, ale dorosły o wzroście 175cm siedzący na tylnej kanapie przedniego fotela kolanami dotykał nie będzie (chyba, że na przednim fotelu siądzie jakiś Guliwer).
5,0
Wyciszenie
Dla mnie rewelacja. Miałem wcześniej 2 toyoty i 1 hondę i trochę się wyciszenia obawiałem, a tu -pełne zaskoczenie! Jest cichutko! W trybie ev nie słychać kompletnie nic (oprócz toczenia opon), a z włączonym silnikiem spalinowym jest cicho i przyjemnie. Kolejna po E-CVT bardzo uzależniająca rzecz.. Nieporównywalnie ze zwykłymi samochodami. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu silnik zaczyna głośno wyć, ale gdy tylko gaz odpuścimy znowu jest błoga cisza!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie! Spalanie na poziomi 3,5-4,5l/100km przy normalnej jeździe z wykorzystaniem potencjału hybrydy. Czyli płynne, dość energiczne przyspieszanie + żeglowanie w trybie ev. Na tym to polega i taki właśnie styl jazdy przynosi najlepsze efekty. Dzięki temu jeździ się sprawnie i tanio, ale na pewno inaczej niż zwykłym autem benzynowym. Trochę jest to podobne do jazdy "na luzie", ale ma się przy tym możliwość przyspieszania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena jest ok. Szkoda, że rząd nie promuje hybryd i nie zachęca bardziej do ich kupowania, no ale pewnie toyota za mało u naszych rządzących lobbuje, w przeciwieństwie do państwowych naftowych molochów. ja w każdym bądź razie wolę zostawić więcej kasy toyocie niż orlenowi i politykom, więc tym drugim pokazuję środkowy palec, a toyocie dziękuję, że daje mi taką możliwość. I z cierpliwością czekam do tych 50-100k km, aż hybryda zacznie mi się zwracać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
3,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
2,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
5,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting