Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting

Średnie spalanie ok.4-4,5l/100km, 3 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Automatyczna skrzynia biegów E-CVT to mój ulubiony element tego auta
Silnik : Na drugim miejscu dałbym silnik 1,8HSD 136KM (lub jak kto woli "zespół hybrydowy") -wybitnie oszczędny i idioto-odporny, a przy tym dynamiczny
Zawieszenie : Zawieszenie to również element za który temu autu należą się słowa uznania. Nie wiem jak jeździ wersja z belka skrętna (silnik 1,33), ale z wielowahaczem jazda to poezja
5,0
Całokształt
Auris HSD jest autem bardzo ekonomicznym i kompletnie bezawaryjnym. Świetnie się prowadzi, jest komfortowe i dobrze wyposażone. Technologia hybrydowa na prawdę działa i to bez wyrzeczeń, czy jakiegoś specjalnego spania się na styku jazdy. Realnie można zaoszczędzić do 10zł na 100km, więc (w moim przypadku) zakup powinien się zwrócić po ok.7 latach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i oszczędny. 4 tryby jazdy (ECO, NORMAL, POWER i EV ale tylko do 50km/h i przez max.2km). W praktyce: 90% jeżdżę w trybie ECO -wystarcza do codziennej jazdy, a pozostałe 10% w trybie POWER -włączam go głównie w trasie na drogach jednopasmowych, gdzie potrzeba dynamiczniej wyprzedzać. W trybie POWER i EV -auto bardzo żwawe, w ECO -wolniej reaguje na wciśnięcie gazu.
5,0
Skrzynia biegów
E-CVT -dla mnie poezja. Zmiana między D a R natychmiastowa. Bardzo komfortowa -nie słuchajcie głupot "że wyje" (każde auto robi się głośne gdy się wciśnie gaz do dechy). ;)
5,0
Układ jezdny
1.bardzo precyzyjny 2.pewny w prowadzeniu 3.komfortowe zawieszenie (z tyłu wahacze a nie belka skrętna) 4.fajny kompromis między komfortem a dynamiką (ani przesadnie miękki jak u francuzów, ani nie za twardy jak w hondzie. Moim zdaniem dość podobny do volkswagenowatego)
5,0
Karoseria
Całkiem spoko -auto ma fajną linie nadwozia i nawet nie tak delikatne blachy jak w hondzie czy maździe. Lakier dość gruby jak na japończyka (na dachu i masce odpowiednio grubszy tak, jak powinno być)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność w każdą stronę (najgorzej przez tylną szybę, ale wespół z kamerą cofania i czujnikami -nie można narzekać).
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są na miejscu. Sterowanie audio, telefonem i tempomatem z kierownicy, jedyne co może denerwować to sterowanie temperaturą nie pokrętłami tylko "dźwigienkami", ale osobiście po tygodniu bez problemu się przyzwyczaiłem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimą jest bardzo dobrze, a bez klimy trochę gorzej (zimą może parować przednia szyba i trzeba wtedy włączyć klimę na maxa). Fajna funkcja AUTO -nastawiasz konkretną temp.i o nic więcej się niecmartwisz
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze w każdą stronę i na ręce i na nogi, a z tyłu dla pasażerów do 180cm też dość miejsca.
5,0
Wyciszenie
Bardzo fajny efekt zwłaszcza jadąc na samym silniku elektrycznym -słychać tylko toczenie kół. Przy jazdach autostradowych (powyżej 140km/h) slychac lekki świst z uszczelek przednich drzwi
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mistrzostwo świata. Mikro spalanie niezależnie od stylu jazdy, choć najbardziej spektakularne efekty osiąga się stosując zasady ecodrivingu (mój rekord to 3,1l/100km wracając ze Słowacji). W mieście również spalanie nie ma sobie równych (regularnie na poziomie 3,8-4,2l/100km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo fajna, cena wyższa niż "normalnego" auta, ale pamiętajmy, że z każdym kilometrem auto się spłaca, a dodatkowo przy ewentualnej odsprzedaży uzyskana cena będzie wyższa. Uważam, że warto dopłacić, a potem mniej wydawać na paliwo -oszczędności na prewdę są odczuwalne!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tej kategorii nie ma o czym pisać -Toyoty tak już mają..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
5,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting