Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Hatchback

gitarnik, 10 lat temu
Silnik 2.0 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis I Hatchback 2.0 16V 150KM 110kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomia. tak się składa że w rodzinie mamy Avensisa 2.0 sprzed i po liftingu. Po liftingu nie dośc że jest dynamiczniejszy to oszczędniejszy. sprzed liftingu śr. pali 9,5 litra na 100 km. Do bezusterkowości jestem przyzwyczajony ponieważ w rodzinie jeżdżą same Toyoty więc niezawodność nie jest dla mnie zaskoczeniem.
4,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka finezji i stylu to ten samochód nie jest dla niego. Dopiero po pewnym czasie docenia się niezawodność. Auto dla pragmatyków i myślących rozsądnie i co za tym idzie nudne. Zdecydowanie lepiej prezentują się karoseria i wnętrze wersji po liftingu. O ile kszałty karoserii wersji hatback mogą się podobać to wnętrze trąci już myszką.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez dwóch zdań jedna z mocniejszych stron tego auta. Sport to nie jest, ale jest wystarczająco dynamicznie. można już się pościgać (9,1 s do 100) Bardzo dobry stosunek osiągów do spalania (śr. ok. 8 litrów). Niezła elastyczność. Jednak dynamiczna jazda wymaga utrzymywania obrotów pow. 3000. (powyżej tej wartości wchodzi do akcji vvt-i.
3,0
Skrzynia biegów
Większość japończyków nie zna pojęcia precyzyjne wybieranie biegów. Haczy. Kiedy mamy problem z ,,wrzuceniem" wstecznego instrukcja obsługi radzi by ponowić próbę (nie jest to usterka). trzeba się z tym zaprzyjaźnić :) Jak na mój gust wolałbym krótsze przełożenia i 6 biegów.
4,0
Układ jezdny
Nie podpiera się klamkami na zakrętach jak wersja sprzed liftingu. Dobry kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia a komfortem. Ładnie wybiera nierówności. W zimie przydaje się miękko i sprawnie działający ASR i ESP.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety w hatbacku wysoko zachodzi tylna szyba przez co ciężko wyczuć dość długi tył. Do przodu i na boki OK. Duże lusterka zewnętrzne troszkę ułatwiają parkowanie.
3,0
Ergonomia
Niemcy jednak królują w tej kategorii. Niefortunne umieszczenie uchwytów na napoje za tylnym lewarkiem. Za niski podłokietnik przedni który umiejscowiony jest tak nisko że praktycznie jest bezużyteczny. Plus za dużą ilość schowków. Sterowanie radiem w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Klima w lecie, ogrzewanie w zimie wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z największych samochodów w tej klasie z tamtych lat. Piątka pasażerów podróżuje w naprawdę komfortowych warunkach. Ogromny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Bardzo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na klasę średnią z 2 litrową jednostką napędową śr. spalanie na poziomie ok. 8 lirów uznaję za dobry wynik. Ceny części oryginalnych w ASO Toyoty kosmicznie wysokie. Wysokiej jakości zamienniki w przystępnych cenach. Jeżeli ktoś chce ekonomiczniej jeżdźić na benzynie to powinien wybrać model po liftingu. Natomiast jężeli ktoś myśli o lpg to powinien skupić się na wersji sprzed liftingu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Toyota się ceni. Rok temu dałem za ten samochód 17000 zł. Wiem że przepłaciłem ale mam samochód w idealnym stanie. Od I właściciela pracownika Toyoty. Pełną dokumentację. Auto wolno traci na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi: Norma to pęknięte zaczepy schowka na okulary. Prawie w każdej Avensisce jest zepsuty. Dosyć łatwo można to naprawić. wymiana tarcz i szczęk tylnych hamulców. Zepsuta grzałka sondy lambda (pali się check engine).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis I Hatchback