Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Sedan

Łukasz, 11 lat temu
Silnik 1.6 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność. Prawdą jest, że dzisiaj takich aut już nie robią.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przepalają się regularnie żarówki H7 w reflektorach przednich.
5,0
Całokształt
Bardzo fajne rodzinne auto. Spędziliśmy w nim wiele lat i wędrowało po rodzinie, dziś idzie do przyjaciół. Nigdy nas nie zawiodło, poza dolewaniem benzyny i zmianą oleju oraz okresowo żarówek H7 bez najmniejszej awarii, auto po 11 latach użytkowania jest tak sprawne jak wyjechało z salonu. Dzisiaj już takich aut nie robią. A w wersji poliftowej na alufelgach 16 cali nawet świetnie wygląda, karoseria jest w miarę ponadczasowa i nie zestarzała się za bardzo. Auto jest przestronne, wyjątkowo komfortowe (wygodniej chyba tylko w Mercedesie), ma duży bagażnik. Przytulne, welurowe wykończenie wnętrza - nie cienka szmatka jak w następcach. Obsługa jest intuicyjna, to co potrzebne jest na pokładzie już od wersji Terra Plus. Podstawowy benzyniak, podobnie cała jak reszta auta, fanów sportowej jazdy nie zachwyci - chociaż 11,3 do setki to przyzwoity wynik i pozwala na dynamiczne poruszanie się. Jest za to bardzo kulturalnie i przy delikatnym traktowaniu potrafi być tak zaskakująco oszczędny, że diesel jest moim skromnym zdaniem bez sensu, tym bardziej, że bywa bardziej awaryjny. Zdecydowanie odradzam natomiast fanom LPG: nie psujcie tych znakomitych aut, one do tego się nie nadają, znam 2 auta z remontem głowicy po 50tys. na \"gazie\". Ja napisałem, że nie kupiłbym tego auta drugi raz głównie dla tego, że polubiłem dynamiczną jazdę i przerzuciłem się na hot hatche, z której to perspektywy Avensis jest delikatnie mówiąc przyziemny (czytaj: nudny) :P
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sam w sobie znakomity, dobrze wchodzi na obroty, przyjemnie brzmi, niewiele pali, podatny na ekojazdę i mimo, że podstawowy oferuje oferuje przyzwoite osiągi - 11,3 do setki to przyzwoity wynik. Nawet załadowanym autem na trasie nie strach wyprzedzać (chociaż niekiedy redukcja biegu jest wskazana). Niestety z drugiej strony jest to podstawowy silnik w aucie klasy D nastawionym na ekonomię (dłuuugie przełożenia skrzyni), więc sportowych emocji nie oczekujmy. Poza problemem z uszczelniaczami (była taka seria), bezawaryjny, przynajmniej dopóki ktoś nie zmusi go do pracy na LPG (jak to nie jest dobry pomysł przy VVT-i? Polak potrafi!).
4,0
Skrzynia biegów
Do samej skrzyni nic nie mam, miała ze mną nielekki żywot i sprawiała się OK. Dla mnie przełożenia zdecydowanie za długie, ale to typowe w Toyotach, bo to auta nastawione na ekonomię. 5 biegów wystarcza, na 6-tkę ten silnik i tak nie miałby nadmiaru sił :) W benzyniaku bardzo trwałe sprzęgło - duży plus.
3,0
Układ jezdny
Przeciętnie to idealnie pasujące tu określenie, przede wszystkim dla zawieszenia. Niestety, mimo że jest to wielowahacz, auto prowadzi się średnio, buja, przechodzi od podsterowności w nieprzewidywalną nadsterowność w skrajnych sytuacjach... generalnie jest antysportowe. Jeśli priorytetem jest komfort - będziesz bardzo zadowolony, bo jest go tu dużo więcej niż w VW czy innych japończykach, chyba tylko C-klasa Merca przewiezie w tej klasie wygodniej :P Ale moim priorytetem komfort nie jest, dlatego ocena jak obok. Hamulce są OK pod warunkiem, że z tyłu też tarcze (conajmniej wersja Terra Plus).
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo OK jak na 4,5 metrowego sedana. Słupki A, B, C nie za grube, za bagażnikiem cokolwiek widać, pozycja dobra...
5,0
Ergonomia
Wzór do naśladowania. Instrukcja jest zbędna, nawet do obsługi radia czy komputera pokładowego - wystarczy przeczytać, co jest napisane na przyciskach... Wszystko pod ręką, w pełni intuicyjne i bardzo wygodne. A przy tym, przynajmniej w wersji poliftowej, ciekawiej i estetyczniej niż w Passacie czy tragicznej w tej kwestii Vectra.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W normalnej benzynce jest ta zaleta, że grzeje jak należy a i klima chłodzi jak należy. Wszystko OK, w automacie z nadmuchem na tył tym bardziej :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, z tyłu i w bagażniku. Wiadomo, w 5 osób to wygodniej będzie w vanie z osobnymi siedzeniami, ale dla normalnej 4-osobowej rodziny pełen komfort i brak stresów bagażowych. Zdecydowanie przestrzenniej niż w Accordzie czy BMW 3.
5,0
Wyciszenie
Dobrze jest, nie ma żadnych braków. Ot solidne, jak na auto klasy D przystało. Chyba że ktoś się uprze na klekota pod maskę - słyszałem u znajomego, zachęcająco to to nie brzmiało :(
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, póki nie wpadniesz na pomysł przerobienia na LPG i stosowania tanich zamienników - nie do zepsucia/zajechania więc lejesz paliwo, zmieniasz olej i jedziesz. Nawet jak niektórzy mają już >300000 na liczniku. Ja mam 175 i auto jeździ jak go z salonu wyprowadziliśmy, żadnego śladu zużycia czy mechaniki czy wnętrza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomity. Z uwagi na awaryjność, niewiele mniejsze spalanie i ogólny brak kultury nie polecam w dieslu, benzyniaki są tak tanie w utrzymaniu, że nic dodać nic ująć. Chyba nie da się taniej jeździć autem tej klasy. Ja wiem, części do Niemców są tańsze, ale co z tego, jak tu się po prostu nic nie wymienia?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nigdy przez 11 lat nie zepsuło i działa w 100%. Coś dodać?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza felernymi sztukami do wymiany uszczelniaczy (ja miałem z tej serii, ale u mnie dopilnowane na gwarancji i zrobione, większość ma to już za sobą) nic się nigdy nie stało. Spróbujcie zrobić w Passacie czy Audi prawie 200tys. po polskich drogach + wybudować dom w międzyczasie (kafelki, worki z cementem...) i nie wymienić ani gumki w zawieszeniu, HA!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,50 zł
8,2
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis I Sedan