Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

toyociarz ave, 16 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Avensis II Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To, że znajomi uważają, że mam super samochód, jak mówię im jak jest są zdziwieni - no cóż magia marki robi swoje. Na pytatnie poniżej nie mogę dać jednoznacznej odpowiedzi - czy kupię ten model jeszcze raz - odpowiedź brzmi nie wiem, za 2-3 lata gdy będę myślał o zmianie będzie już w sprzedaży Avensis III wtedy będę myślał.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wymiana kolumny kierownicy i wałka pośredniego układu kierowniczego
Karoseria : Skrzypiące fotele wymiana, skrzypiące elementy deski rozdzielczej, pękające elementy mocowania rolety bez możliwości wymiany drobnego elemntu plstikowego za 5 zł tylko propozycja wymiany całej rolety za 1200 zł.
Inne : Nagminne przepalanie się żarówek mijania.
3,0
Całokształt
W sumie dość przeciętnie z małą przewagą na dobrze - gdyby nie te poważne usterki byłoby całkiem dobrze - a tak jest jak jest jeździć się da ale z kłopotami i wizytami w serwisie.
Wrażenia
4,0
Silnik
To chyba najlepszy element pojazdu, dość zrywny przy jednoczesnym umiarkowanym apetycie na paliwo. Powyżej 120 km/h jednak dość głośny.
3,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie dobrze, choć wsteczny często wchodzi ze zgrzytem. Lewarek długi nawet bardzo długi co nie jest już standardem we wspólczesnych autach, to czasem przeszkadza w szybkiej redukcji biegów. Zestopniowanie mogłoby być też ciut lepsze.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w sumie OK, jest w miarę twarde jak na nasze drogi, minusem są lekkie stuki przy przejeżdżaniu przez nierówności w zimne dni. Serwis sprawdzał luzów nie ma - czyli taka uroda.
Komfort
2,0
Widoczność
Tu nie jest zbyt dobrze: przód - zdecydowanie przeszkadzają przednie słupki, są zbyt grube a ich usytuowanie względem fotela kierowcy skutecznie ogranicza widoczność, tył - w modelu kombi wersja SOL zastosowano przyciemnianie szyb efekt jest taki, że wieczorem brak jest w praktyce jakiejkolwiek widoczności do tyłu /strach cofać/ do tego dochodzi bardzo słabe oświetlenie cofania /jedna mała i słabo świecąca lampka cofania/. W sumie do bardzo duży minus tego modelu i mojej opinii nie poprawiają zamontowane czujniki cofania - nie załatwiają poprawy widoczności.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko na swoim miejscu, ale dyskusyjne jest umieszczenie uchwytu na napoje nad konsolą z radiem - używanie tego ustrojstwa grozi uszkodzeniem radia. Podobnie brak oświetlenia regulacji lusterek bocznych jest przykładem głupiej oszczędności producenta. Reszta OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu dam max, dobra i w miarę cicha dmuchawa plus kliamatronic robią swoje, ustawia się temperaturę i w praktyce zapomina się o ogrzewaniu czy chłodzeniu - automat robi wszystko sam i jest dobrze. Na zapachy z klimy jest jedna rada - okresowe czyszczenie, dezynfekcji i ciągłe używanie nawet zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadwozie kombi jest bardzo funkcjonalne i duże, pakowne, ładowność też na przyzwoitym poziomie w sumie dam ocenę max.
4,0
Wyciszenie
Na początku wydawało mi się rewelacyjnie w porównaniu z Nubirą ale z czasem zaczęło się robić głośniej i coraz głośniej - teraz zwłaszcza po jazdach Mondeo kolegi wydaje mi się, że moja Ave jest jednak głośniejsza i to szczególnie powyżej 100 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj ocena powyżej dobrej silnik 1,8 naprawdę sprawia się dobrze średnie zużycia paliwa w trasach mieszanych miasto/szosa z przewagą miasta kształtują się na poziomie poniżej 7 l/100 km. Ceny przeglądów - no cóż jak w Toyocie do tanich się nie zaliczają.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu też przeciętnie, zakup wysoka cena, usterek jak w klasie niższej - czyli koniec legendy z niezawodnością Toyoty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety tylko przeciętnie tzn. przepalające się nagminnie żarówki świateł mijania, odpadające emblematy, skrzypiące fotele i elementy deski rozdzielczej, słabe mocowanie rolety bagażnika /plastikowy element mocowania pęknięty - brak możliwości wymiany nie inaczej tylko z całą roletą !!!/.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu też nie nadzwyczajnie: wymiana kolumny kierowniczej /stara klekotała/, wymiana drążka pośredniego układu kierowniczego /akcja producenta stare rozwiązanie groziło utratą kierowalności!!!/, wymiana reflektora prawego /parował/, powtórna wymiana tym razem obydwu reflektorów powód wypalone gniazda obsady żarówek mijania i zmetniałe soczewki!!!, z ostatniej chwili już po gwarancji nawala radio - samoczynnie co chwilę odstraja się od zaprogramowanej stacji. W sumie jak na dość drogi model za dużo tych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis II Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
8,3
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis II Kombi