Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

Jacek_Szyszka, 7 lat temu
Silnik 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 56 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis II Kombi 2.0 VVT-i 147KM 108kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Gdyby nie awaria pompy sprzęgła, wszystko było by ok. takie rzeczy się zdarzają, szkoda że po przejechaniu 6000 km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Inne : Odpadła zaślepka spryskiwacza reflektora prawego.
5,0
Całokształt
Wygodne, dobrze wyposażone, rodzinne kombi. Ksenony, duża dotykowa nawigacja ładnie wygląda a zestaw audio gra dobrze. Czujnik deszczu, podgrzewane wycieraczki, tempomat, podgrzewane fotele przednie. Bezpieczne 9 poduszek, ABS, VSC, TRS . Wygląd rzecz gustu, mi się podoba, stonowana, elegancka stylistyka. Ładny srebrny lakier, wpadający w lekko złoty, ciemne szyby + 17 calowe koła mi osobiście przypadły do gustu. Materiały we wnętrzu średniej jakości. Elementy deski trochę trzeszczą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy od 3000 obr/min. Po mieście spokojnie można jeździć do 2000 obr/min i spalanie wtedy jest przyzwoite. Fajnie ciągnie od 3500. Dobra elastyczność. Wysoka kultura pracy, Nie ma przesadnie wielkiego apetytu na paliwo. Rozrząd na łańcuchu. Jak na razie bez problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Ogólnie ok. biegi wchodzą gładko i precyzyjnie. Czasem niewielki problem z wrzucaniem wstecznego, trzeba poprawić, aczkolwiek nie dzieje się to często. Trochę brakuje 6go biegu, zwłaszcza na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo udany kompromis między komfortem a prowadzeniem. nie przechyla się za bardzo w szybko pokonywanych zakrętach. Gładko i cicho wybiera nierówności. W miarę precyzyjny układ kierowniczy,dobre hamulce. Nie jest to autko z zacięciem sportowym , raczej statyczne spokojne rodzinne kombi
Komfort
4,0
Widoczność
W zasadzie bez większych zastrzeżeń. Do przodu ok, grube przednie słupki trochę ograniczają widoczność w ciasnych zakrętach (wąski kąt widzenia) muszę się czasem po wychylać na boki. Do tyłu wystarczająco. Dość duże lusterka pomagają. W nocy z racji ciemnych szyb trochę gorzej. Fotochromatyczne lusterko wsteczne daje radę.Przydały by się czujniki zwłaszcza z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Intuicyjna obsługa, właściwie to niema się do czego przyczepić. Może na dziurawych drogach deska czasem trochę skrzypi. Pozycja za kierownicą wygodna, siedzi się stosunkowo wysoko i musiałem się przyzwyczaić. teraz wsiadając do golfa czuję jak bym siedział na podłodze :). Fotele mogły by być trochę głębsze i mieć lepsze trzymanie boczne. Jednak podkreślam, że nie jest to auto do jazdy sportowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi, wydajna, to duże kombi a schładza się na prawdę szybko. Szkoda że po zmianie trybu nawiewu, na przykład na nogi, wyłącza się tryb automatyczny, który działa tylko na nawiewach z przodu deski rozdzielczej. Brak nie przyjemnego zapachu z klimy, o którym czytałem. U mnie jest wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje, zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam 183 cm wzrostu i mieszczę się bez problemu. Z tyłu nie brakuje miejsca na głowy, kolan i stopy. Duży, foremny bagażnik ze schowkami w podłodze. Fajny dwukomorowy podłokietnik i przydatny schowek na górze deski rozdzielczej.
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone auto. Z racji 5 biegowej skrzyni, przy wysokich prędkościach robi się trochę głośniej, aczkolwiek nie jest to uciążliwe. Silnik ładnie mruczy. Do 3000 obr/min cichutko. Zawieszenie również nie hałasuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie ma nadmiernego apetytu na paliwo. opłaty nie wiele wyższe niż przy golfie 1.6. Szkoda że pompa sprzęgła padła. koszt wymiany 600zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Może i materiały we wnętrzu mogły by być trochę lepsze, ale jest ok. Szukałem wersji po liftingowej, z jak najniższym przebiegiem. Znalazłem po 5ciu miesiącach poszukiwań. Auto sprowadziliśmy z Niemiec. Toyota z grudnia 2007r z przebiegiem 49700km, z pełną i pewną historią serwisową, roczną gwarancją i nowymi oponami zimowymi wraz z felgami, zakupiona w salonie Forda i Hyundaja. za 9980 euro. Za te pieniądze mogliśmy kupić coś bardziej prestiżowego ale ze znacznie większym przebiegiem więc nie wiem czy warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpadła prawa zaślepka spryskiwacza reflektora. Widziałem kilka avensisów bez tej zaślepki i zawsze prawej, wiec wychodzi na to, że TTTM. Problem rozwiązany z pomocą niewielkiej ilości super kleju. Profilaktycznie przykleiłem też lewą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety padła pompa sprzęgła. Nie spodziewałem się takiej awarii przy taki przebiegu. Pedał sprzęgła wpadł w podłogę i na tym koniec. Awaria unieruchomiła samochód.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis II Kombi 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis II Kombi