Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015

ave2018, 5 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W tym momencie przejechane 46 tys. km (2,5 roku użytkowania). Mogę już jakąś subiektywną ocenę napisać. Z częścią opinii mogę się zgodzić, z niektórymi niekoniecznie. Żeby się nie powtarzać napiszę opinie o każdym elemencie auta w miejscach do tego przeznaczonych poniżej. Ocenę piszę trochę przez pryzmat bardzo dobrej oferty zakupu jaką otrzymałem - szczerze, miało to spory wpływ na wybór tego auta. Dostałem dobrze wyposażone auto klasy D w cenie kompaktu - ciężko będzie narzekać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uważam, że silnik jest bardzo doby. Jest cichy i oszczędny, jeśli potrzeba również dynamiczny (oczywiście jak to silnik wolnossący potrzebuje do tego obrotów). Osobiście nie mam oporów, żeby wrzucić 5-6 tys. na obrotomierz - wtedy mam dynamikę jaką potrzebuję. Konstrukcja silnika sprawdzona, powinna być bezawaryjna, rozrząd na łańcuchu - Każdy kto ceni święty spokój powinien szukać takich rozwiązań.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam najmniejszych zarzutów do skrzyni. Ponieważ to manualna skrzynia, jej płynność działania bardziej zależy od kierowcy niż skrzyni. W każdym razie nie ma żadnych haczeń, zgrzytów przy szybkich redukcjach itp (co zdarzało się czasem w poprzednikach) - wg. mnie jest super.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy, jednak na tyle sprężysty, że zapewnia pewne prowadzenie. Mi zależy głównie na tym (lubię komfort i tu go mam w stopniu mnie zdecydowanie satysfakcjonującym). Układ kierowniczy dość bezpośredni. Mocne wspomaganie kierownicy, ogólnie wszystko w aucie bardzo lekko chodzi.
4,0
Karoseria
Kwestia gustu, mi się podoba. Mam nadzieję, że będzie odporna na rdze. Na razie za wcześnie na taką ocenę. Ponieważ istnieją auta w tej klasie, które bardziej mi się podobają wizualnie - daję 4. Przyznaję też, że aranżacja bagażnika nie jest idealna - chodzi o zawiasy wchodzące w głąb przestrzeni bagażowej
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Do tyłu pomaga dodatkowo kamera. Jest bardzo dobrze. Świetne ledowe światła dobrze oświetlają drogę,mają automatyczne poziomowanie, fajnie działa automatyka świateł (nie angażuję się nawet w zmiany między drogowymi i mijania na trasie - automat robi to wyjątkowo dobrze). Automatyczna zmiana z dziennych na "nocne" :) działa bez zastrzeżeń - czułość można ustawić w konfiguracji auta.
4,0
Ergonomia
Tu niestety są elementy z którymi mogę się zgodzić, mianowicie gniazdo zapalniczki oraz AUX umieszczone w podłokietniku. Niektórzy zwracają uwagę na otwieranie podłokietnika (do tyłu i potem do góry) - tak może to być problem jak siedzą 3 osoby z tyłu, ale dzięki temu mamy ogromny w wygodny podłokietnik z przepastnym schowkiem - podobnie jest w maździe i ja na to rozwiązanie nie narzekam (może dlatego, że raczej nie jeżdżę w 5 osób i niespecjalnie często zaglądam do schowka w podłokietniku). Poza tym podoba mi się duży ekran oraz przyciski fizyczne po bokach, prosta obsługa radia i nawigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze, nie mogę się do niczego przyczepić (wiem, że testujący zwracają uwagę na nawiewy na tylny rząd siedzeń umieszczone między przednimi siedzeniami. Tu nawiewy, podobnie jak w wielu autach są pod siedzeniami - dla mnie to rozwiązanie jest ok, ale może komuś sprawia to różnicę)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Sporo przestrzeni dla wszystkich. (Jak to testują zawodowcy: "sam za sobą" przy 184cm mam luz zarówno na kolana jak i nad głową oraz (co dla mnie istotne) NA BOKI. Sam za sobą bez problemu siadałem w większości kompaktów np. w Corolli - ale w Avensisie właśnie szerokość kabiny jest zauważalnie większa - to spore auto.
5,0
Wyciszenie
To nieźle wyciszone auto. Jeśli zaczynamy się dynamicznie poruszać - czyli cisnąć po 5,6 tys. na obrotomierz to oczywiście słychać silnik (ale nie jest to dźwięk niemiły dla ucha). Zazwyczaj jednak poruszam się cicho i spokojnie - szczególnie w wersji sedan (na jeździe testowej w kombi było delikatnie głośniej z tyłu- takie odniosłem wrażenie) - jednak w obu wersjach było bardzo dobre wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo... no i kupno opon na zimę. I teraz tak: Jazda po mieście latem (100% miasto, wielkość ok 300 tys. mieszk, obwodówki, lokalne uliczki osiedlowe, dojazd do pracy, robię ok 1500km miesięcznie) - spalanie 8,4. Zimą może przekroczyć 10, ale wiadomo, krótkie trasy, zimny silnik - powiem, że takie spalania osiągałem swoim pierwszym autem z 80 konnym silnikiem. Z klimą trzeba dodać jakieś 0,4-0,5 l na 100km. Na trasie jak ktoś lubi oszczędną jazdę może spokojnie zejść PONIŻEJ 6 litrów nie powodując utrudnień w ruchu :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Dostałem ofertę z ogromnym upustem, ze względu na kończącą się produkcję Avensisa (brak homologacji WLTP na silnik 1.8). Auto kupiłem w ostatnim miesiącu w którym mogło być zarejestrowane. Auto z bieżącego roku w pełnym wyposażeniu, w bardzo dobrej cenie. W tej kategorii dałbym jeszcze więcej gwiazdek. Po prawie trzech latach mogę stwierdzić, że jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. To była świetna decyzja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem czy jest to drobiazg czy poważna usterka. Na jednym z przeglądów (po 45 tys.) ASO stwierdziło zapocenie jednego z przegubów (podobno jakaś wada produkcyjna) - wymienione na gwarancji, dostałem na ten czas auto zastępcze - dla mnie nie był to problem - ale fakt odnotowuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015