Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting

slawek.wie, 8 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto przestronne, dość komfortowe, silnik zdecydowanie za słaby (poprzednio miałem diesla z turbiną więc brakuje zdecydowanie momentu), zaletą są skrętne ksenony i podgrzewanie wycieraczek oraz zasłonki szyb w tylnej strefie. Dużym minusem elektryczny hamulec ręczny. Boczne nawiewy w pseudo chromie odbijają się w lusterkach wstecznych - będę musiał czymś zakleić. Jasna alcantara - ładnie wygląda ale mało praktyczna. Kamera cofania bez linii określających bezpieczną strefę, w deszczowe dni kamera zabrudzona i nic nie widać (poprzednio miałem czujniki cofania - dużo lepsza opcja).
Wrażenia
2,0
Silnik
Daję tylko 2 gwiazdki porównując z Hondą CR-V żony i mojej AVKI 2.0 D4D. Silnik żyje dopiero od 3500 obr/min. Nawet żona mówi, że silnik jest za słaby, nie dający poczucia bezpieczeństwa przy włączaniu się do ruchu czy podczas wyprzedzania. Na autostradzie prędkość 140 km/h zdecydowanie głośniej od diesla. Prędkość 150 km/h spalanie 10,5 litra! Jedyna zaleta w stosunku do diesla - szybciej nagrzewa się zimą.
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o precyzję to jest dobrze. Pierwszy bieg za krótki.
3,0
Układ jezdny
Taki "dziadkowóz". Chciałbym mieć większe poczucie pewności prowadzenia. Mazda 3 żony dużo lepsza precyzja prowadzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Największy minus to umiejscowienie hamulca ręcznego 2 cm pod włącznikiem Start/Stop - jak szybko musisz zaciągnąć ręczny to możesz się pomylić (zdarzyło mi się kilka razy).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic dwustrefowy - niby "czad" ale w CR-V dużo lepiej działający. Brak nawiewów na tył - więc z przodu temperatura odpowiednia a z tyłu pasażerowie proszą o podwyższenie lub jej obniżenie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Cichy tylko na postoju. Do 90 km/h jest pozytywnie, prędkości autostradowe - zdecydowanie HAŁAS!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
90 000 i bez usterek, oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Sedan Facelifting