Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting

Tomasz ze Śląska, 8 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
To moja kolejna ocena samochodu, pierwsza Toyoty...powinno być zdecydowanie więcej niż dobrze ale nie do końca doskonale. Takiej oceny jednak nie ma a Avensis bliżej do doskonałości. Toyota zaskakuje, na początku niepozorna, niczym nie zaskakująca ale z czasem jazda nią coraz bardziej cieszy, Przyznam, że nigdy tak nie miałem, na początku było zadowolenie a dopiero później dostrzegałem mankamenty, tu jest na odwrót...Zatem tak pokrótce...stosunkowo obszerne wnętrze, choć nie lider w klasie, ale zarazem jest bardzo zwrotna, komfortowa, dobrze wyciszona, dobry układ jezdny, trochę rozczarowuje dynamika bo benzyna wymaga innych obrotów niż diesel, ale bardzo miło zaskakuje spalanie...dobrze wyposażona, wszystko dobrze przemyślane...no i ma być liderem niezawodności, co będę mógł ocenić pewno za kilka lat. Nie ma silnika diesla, turbiny, kolektora z klapami zawirowań, filtra dpf...i pewno jeszcze kilku wynalazków które w razie awarii kosztują tysiące złotych. To duży plus o czym przekonałem się po kilku latach jazy dieslem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oferuje 147 km więc Toyota powinna dobrze przyśpieszać ale tu trochę rozczarowuje...mogłoby być lepiej, choć na plus jest cicho i ekonomicznie...naprawdę 7, 4 litra to przeciętne spalanie w codziennej eksploatacji czyli jeździe w aglomeracji śląskiej. Być może z manualna skrzynią będzie lepiej. Ale automat ma swoje ogromne zalet, kto miał bądź ma ten wie o co chodzi, kto nie jeździł z automatem i tak nie da się przekonać
4,0
Skrzynia biegów
automat CVT początkowo mnie irytował swoją charakterystyczną pracą, dziś po 5 miesiącach nauczyłem się nią jeździć i coraz bardziej ją doceniam...Naprawdę nie ma powodów się jej bać ... .choć początki są trudne i wielu kierowców jest nią rozczarowanych to z perspektywy czasu naprawdę jest ok, bardzo płynnie pracuje, daje możliwość ekonomicznej jazdy, naprawdę dajcie jej szansę
5,0
Układ jezdny
Bardzo efektywny, bezpośredni a zarazem precyzyjny...
Komfort
5,0
Widoczność
Naprawdę komfortowo się nią podróżuje, jest świetnie wyciszona, wygodna, z dobrym zawieszeniem...
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu doskonale przemyślane i dopracowane jak to w Toyocie, poza fabryczną nawigacją która często głupieje i nie umiem zrozumieć jak Japończycy mogli takiego gniota wypuścić...tego kto był odpowiedzialny za ten podzespół chętnie bym ...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak ma działać...nie mam żadnych zastrzeżen
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco dla osób nawet wysokiego wzrostu...z tym że 5 koszykarzom proponuję Mondeo...ta m wejdzie wszystko i jeszcze trochę ...
5,0
Wyciszenie
To duży atut tego samochodu, jeden z najbardziej przeze mnie docenianych
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To kolejna mocna strona tego auta, mało pali, relatywnie tani i dobry serwis, no i ma się nie psuć a jak wiemy awarie we współczesnych autach potrafią sporo kosztować i mocno pogrążyć finansowo użytkownika
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bez zastrzeżeń, materiały wykończeniowe dobre, solidnie wszystko jest spasowane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną autem zrobiłem ok. 15 tyś km, nic sie nie psuje ale też przebieg nieco ponad 22 tyś km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
rak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Sedan Facelifting