Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan

wojtmacz, 14 lat temu
Silnik 2.2 D-4D 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wydawało mi się, że będzie trochę mozolny - ale na 5 biegu wyśmienicie zbiera się do wyprzedzania. Można by rzec w mgnieniu oka.
5,0
Całokształt
Auto które samo się obroni. Są ludzie którzy będą mimo wszystko chwalić auta \"niemieckie\", szwedzkie czy jeszcze jakieś inne. Ja powiem tak, hasło Toyoty: \"Today, Tomorrow TOYOTA\" nie zostało wymyślone bez przemyślenia - to hasło mówi samo za siebie. Nawet te wpadki medialne, czasami kiepska obsługa w salonach. To mimo wszystko jazda tym autem te wszystkie braku rekompensuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika idealna. Chociaż na początku - przy zimnym silniku (stal na zewnątrz), po uruchomieniu obroty automatycznie zwiększają się do 1100 obr/min. Wydawało mi się, że coś jest nie tak, ale później po rozgrzaniu - obroty wracają do tych przysłowiowych 800 obr/min - i jest odczucie,że silnik działa jak należy. Podczas jazdy - nie odczuwalna jest prędkość, a co najważniejsze - po naciśnięciu pedału gazu - wszystkie elementy silnika działają jak należy. Nie odczuwa się wgniecenia w siedzenie, a mimo wszystko moc jest odczuwalna.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bez zarzutów, ale jest ocena 4. Wynika to z tego, że do tej pory w autach miałem 5-cio biegową skrzynię. Tutaj trzeba się przyzwyczaić do częstszej zmiany biegów (dla konserwatywnych kierowców to powinno być atutem). Trochę dziwnie przełącza mi się biegi z 5-6 i vice versa. Ale trochę wprawy i przyzwyczajenia i nie będzie problemu. W sumie dałbym tutaj 4+
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny - toż to istne cudo. Jest tak jak być powinno - nie jest to za twarde ani za miękkie. No i prowadzenie tego auta toż to zwykła rozkosz.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównianiu do poprzedniego auta (Meriva), to tutaj dałbym o wiele więcej aniżeli skala pozwala. Jak każde porównania to jest to ocena do punktu odniesienia - w moim przypadku to Opel Meriva, Kia, Renault, Polonez, maluch. Ostatni punkt Meriva - to teraz to czuję się tak jakbym wszystko miał na ręku. Nie wykonuję dziwnych ruchów z za kierownicy, aby zobczyć czy coś z prawej strony nadjeżdża (te słupki w oplu toż to masakra). Tutaj to dopiero jest luksus.
5,0
Ergonomia
bez zarzutów i jakiegokolwiek komentarza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ocena 4 tylko dlatego, że wcześniej przyzwyczajony byłem do innego standardu (raczej brak standardu)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
No i tutaj to jest ten bodziec dlaczego te auto wybrałem (oprócz łańcuszka w rozrządzie). Jadę 1000 km wysiadam i nie jestem zmęczony - bez bólu głowy. Co niestety w poprzednich autam dosyć dokuczliwe odczuwałem. Cicho jest tak, że z własnymi myślami rozmawiam
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę jest rozbieżności pomiędzy tym co mówią katalogi, a tym co się osiąga. Z drugiej strony można by rzec - taki silnik, taka masa, tyle koni i tylko średnio 6,2 litra. Można się przyzwyczaić i nie jest źle - może wypracuję odpowiedni model jazdy i uda się osiągnąć ten katalogowy poziom.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Sedan