Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting

mar, 9 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Witam, wystawiałem już opinię pod nikiem mar. Po upływie czasu (auto mam ponad rok ale jeszcze nie 2 lata) i kilometrów w zasadzie podtrzymuję poprzednie oceny, jednakże niektóre muszę odrobinę zmodyfikować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Narzekałem nieco na elastyczność i faktycznie mogłaby być lepsza. Jednakże wcześniej jeździłem doładowanym dieslem i po prostu musiałem się nauczyć jeździć wolnossącą benzyną. Przy odpowiednim dostosowaniu przełożeń jest przyzwoicie i da się normalnie podróżować, także przy obciążeniu samochodu. Oczywistym jest natomiast, iż momenty obrotowe obu typów silników są różne więc czasami trzeba zredukować.
4,0
Skrzynia biegów
Podtrzymuję poprzednią opinię. Nie mam zastrzeżeń. 4 i 5 bieg mogłyby być nieco inaczej zestrojone ale jest ok. Czasami biegli wchodzą nieco za twardo ale słyszałem, że trwałość skrzyni jest ogromna.
5,0
Układ jezdny
Podtrzymuje poprzednią opinię. Trzyma się dobrze drogi (układy ładnie reagują jak trzeba), wyważone resorowanie, nie za miękkie i nie za twarde (Passat był miększy, ale to nie zawsze plus np. dla osób z chorobą lokomocyjną). Prowadzi się pewnie, wydaje mi się, że ma mały promień skrętu, co w mieście niebywale się przydaje.
Komfort
4,0
Widoczność
Podtrzymuję poprzednią opinię.
4,0
Ergonomia
Podtrzymuję poprzednią opinię, choć do rozwiązań Toyoty przyzwyczaiłem się i nie sprawiają mi one kłopotów. Podłokietnik słabo rozwiązany. Trochę też ekran nawigacji, w dzień, przy włączonych światłach mijania, jest słabo widoczny. Brakuje dodatkowego oświetlenia nocnego okolic lewarka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny samochód. Mimo, że odnosiłem wrażenie, iż siedziska są krótsze niż w poprzednim, to muszę przyznać bardzo wygodny samochód. Zrobiłem już kilka długich tras i byłem mniej zmęczony niż w poprzednim aucie. Pozycja za kierownicą dobra. Płaska podłoga z tyłu powoduje, w miarę komfortowe podróżowanie 5 osoby, nawet dorosłej.
4,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń. Jest cichszy od poprzedniego ale nie ma się co dziwić biorąc pod uwagę rodzaje silników (poprzedni dodatkowo na pompowtryskach). Troszkę na wybojach zdarza się słyszeć uszczelkę w drzwiach, ale to naprawdę rzadko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kto tu nie ma zastrzeżeń. Zawsze mogłoby być taniej. Ale cenowo chyba tak samo jak w innych serwisach. Mają trochę promocji i system zbierania punktów, więc czasami wychodzi wręcz tanio. I tu dodam dla osób wahających się z wyborem silnika. Otóż kolega ma takie same auto, tylko 2.0 benzynę. Robimy podobne trasy, podobny styl jazdy. Elastyczność 2.0 jest nieco lepsza od 1.8 (żadne odkrycie), ale niewiele, a przynajmniej nie na tyle aby płacić za 2 dodatkowe litry na 100 km w mieście. Na trasie różnice są mniejsze, 05-1 litra więcej ale w mieście różnica ogromna. Ogólnie powiem, iż 1.8 jak na osiągi które oferuje i jak na silnik wolnossący, jest bardzo ekonomiczny. Jestem bardzo mile zaskoczony i bardzo cieszę się, że wybrałem ten silnik, tym bardziej, że cena 2.0 to kilka tyś więcej. Co do zaznaczonego spalania poniżej, pewnie są zawodnicy co zejdą poniżej (6 bieg, płaska autostrada i 80 przez najbliższe 500 km, to i 5 litrów wyjdzie). Ja nie potrafię jeżdżę normalnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, a długo przed kupnem szperałem, szukałem, rozmawiałem w serwisach różnych marek (VW, Skoda, Mazda, Opel), otrzymywałem kalkulacje, iż stosunek jakości do ceny, w tej klasie samochodów, jest najlepszy. Trzeba go brać pod uwagę, z innymi markami bowiem inaczej nie pomagałby w podjęciu decyzji o zakupie. Cena naprawdę dobra, z bogatym wyposażeniem (choć brakuje kilku elementów, których Toyota nie ma w ogóle).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No właśnie, czekałem na ten moment. Nic, nic. Tu naprawdę czuję różnicę z poprzednimi autami. Blisko 40 tyś km to już trochę, plus różne trasy, różne warunki, plus prawie 2 lata i plus 2 dzieci i nic. Fajnie tak. To oczywiście nie awaria, ale jak najechała żona na gwoździa to w ramach programu dla aut na gwarancji, przyjeżdża gość i zmienia ci koło. No czegoś takiego to nie miałem jeszcze ;-). Za darmo, bez dopłat, ceregieli. Przyjechał, zmienił, podziękował i pojechał. Ujęli mnie :-) (ale tylko trochę). Dla równowagi dodam, iż raz zmieniałem koła w serwisie (brałem zimówki w promocji, wiec od razu zmieniałem), to trwało to ponad godzinę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Kompletnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Wagon Facelifting