Największa porażka z moich ostatnich wyborów. Jazda tym autem gdziekolwiek w 2 osoby i dziecko to przyjemność porównywalna z tanimi liniami lotniczymi. 140KM kompletnie nie czuć. Auto albo leniwie sunie z niezbyt dużą prędkością, albo wyje jak oszalałe jeżeli chce się jakkolwiek przyspieszyć. Widoczność jest mniej-więcej porównywalna do czołgu T34, a upierdliwe systemy zamiast czuwać i wspomagać kierowcę, wręcz ciągle piszczą, pikają i jęczą, co powoduje rozdrażnienie i zabiera skupienie kierowcy. Ciasnota. Hańba. Rozpacz. I brak podstawowych danych o spalaniu. Jedynie spalanie średnie od ostatniego uruchomienia.
Jeżeli to nie ma być drugie albo nawet trzecie auto w rodzinie na zakupy, to nie ma absolutnie sensu. Jako podstawowe nie sprawdza się do niczego a kosztuje tylko co duże wygodne kombiaki konkurencji.
Wrażenia
1,0
Silnik
140KM w ogóle nie czuć. To nie bardzo chce jechać, a jakiekolwiek przyspieszenie powoduje nieznośne wycie i praktycznie brak efektów. Przejechanie w trasie paruset kilometrów jest nierealne. To jest auto jedynie do miasta i najlepiej na korki, jak pracuje w trybie EV.
1,0
Skrzynia biegów
CVT powoduje brak jakiejkolwiek kontroli nad pojazdem. Nie ma natychmiastowej reakcji na gaz, nie można nagle uciec gdzieś w bok, bo zanim auto się namyśli, przeprocesuje co chce zrobić użytkownik i przepika wszystkie alerty, to już dawno będziemy w ciemnym miejscu.
3,0
Układ jezdny
Ciągła walka z systemem utrzymania pasa ruchu i zapobiegania kolizji powoduje to że auto ciężko jest wyczuć. Używanie tempomatu automatycznie włącza wspomaganie pokonywania zakrętów, które ma tendencję do ich ścinania na węższych drogach. W dodatku trzeba wtedy z autem walczyć o kontrolę.
5,0
Karoseria
Jeszcze nie zdążyło nic zardzewieć.
Komfort
1,0
Widoczność
Mała szybka z przodu pod dużym kątem - jest.
Słupek A szerokości PKiN - jest.
Tylne szyby pasażera uniemożliwiające odbiór niepowiększonego zestawu z McD - są.
Naprawdę nic nie widać.
2,0
Ergonomia
Jedyny plus to wygodna konsola dla kierowcy. Tylko powoduje ona że pasażer ma poczucie lotu tanimi liniami lotniczymi bo nie ma żadnego miejsca. Miejsca z tyłu jak na lekarstwo, jeżeli wasze dziecko ma naście lat, to już do tyłu nie wsiądzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w tybie auto i eco dość usilnie dmucha na twarz. Jest zimno, ale bez ręcznego nastawiania nawiewu na minimum narazić się można na przewianie.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja rozumiem że japończycy to nie są osoby o wielkim wzroście. Ale przy podróży dwóch polaków z przodu, z tyłu nastolatek cierpi katusze. Kierowca ma nienajgorzej, pod warunkiem że za nim nikt nie jedzie.
1,0
Wyciszenie
300km po betonowej S8 doprowadza do ciężkiego bólu głowy. Nie da się w trasie włączyć cicho plumkającej muzyki, bo jej po prostu nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lanie paliwa, serwis gwarancyjny, lanie paliwa. itd.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie ma jeszcze roku, więc nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie ma jeszcze roku, więc nic się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]