Ocena kierowcy - Toyota Camry IX Sedan Facelifting
Michał,
6 miesięcy temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
16 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,07
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Sedan na miasto, zapomnij o trasie
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny silnik lecz niestety głośny, przy dynamicznym przyspieszeniu BARDZO głośny. Na tyle, ze skutecznie zniechęca do przyspieszania
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
nie mam uwag, jest poprawnie
1,0
Ergonomia
uwagi dotyczą wersji Comfort (o ironio!!!) czyli tzw biedawersja
Zachowanie fizycznych klawiszy sterowania klimatyzacją to duży plus. Na tym się kończą zalety.
Wady:
- sterowanie tempomatem to dramat, sekwencja klawiszy na kierownicy skutecznie odrywa wzrok prowadzącego od obserwacji drogi. Sam fakt, że tempomatem strujemy przez trzy klawisze zamiast drążka przy kierownicy dyskwalifikuje Toyotę w tym obszarze
- a propos klimatyzacji - tę trzeba załączać za każdym razem
- bardzo niewygodne fotele
- brak doświetlania zakrętów
- zwykłe reflektory LED
- brak przyciemnianych lusterek zewnętrznych
- brak jakichkolwiek organizerów przestrzeni bagażnika, siatka, którą dodaje Toyota jest mocowana przy progu bagażnika zdecydowanie podnosząc wysokość załadunku (kompletna porażka)
- zawiasy bagażnika ograniczają przestrzeń załadunkową zmuszając do reorganizacji ładunku po pierwszej próbie zamknięcia klapy
- powyżej 100km/h bardzo głośno, powyżej 130km/h jest już tak głośno, ze nie słychać połowy sygnałów ostrzegawczych (prócz tego o kolizji)
- brak oświetlenia schowka w podłokietniku
- bardzo słabe oświetlenie przestrzeni bagażnika
- bardzo słabe oświetlenie przestrzeni pasażerskiej, zapomnijcie o czytaniu czy szukaniu czegokolwiek na podłodze
- brak zamykanego schowka na drobiazgi, jest tylko jeden duży w podłokietniku i schowek pasażera
- mało pojemne schowki w drzwiach
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest normalnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest w miarę OK
1,0
Wyciszenie
ten temat to dramat. Komora silnika słabo wyciszona, nadkola? -, tam chyba w ogóle nic nie ma, powyżej 100km/h szumy ze słupka A
przy 140km/h hałas jest bardzo męczący
jak na model będący na górze oferty nie-SUVów Toyoty DRAMAT DRAMAT DRAMAT
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję 3 - trudno się wypowiedzieć po 6m użytkowania
3,0
Stosunek jakość/cena
nie powala
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję 3 - trudno się wypowiedzieć po 6m użytkowania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję 3 - trudno się wypowiedzieć po 6m użytkowania
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
[l/100km]