Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VI Coupe

maximuss83, 14 lat temu
Silnik 2.0 16V 170KM 125kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 187 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Celica VI Coupe 2.0 16V 170KM 125kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najbardziej elastyczny silnik z jakim miałem do czynienia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wymiana piasty prawego tylnego koła
5,0
Całokształt
Autko moim zdaniem wybitne. Najlepsze jakim do tej pory jeździłem, więc myślę, że szybko się to nie zmieni. Naprawdę z czystym sumieniem polecam każdemu, kto traktuje samochód nie tylko jako środek lokomocji. To autko ma duszę, więc i takich kierowców jej trzeba. Pamiętać należy tylko, żeby dbać o nią i regularnie serwisować, wtedy odwdzięczy się tym co najlepsze!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo pozytywnie zaskakuje. Jest naprawdę bardzo elastyczny. Ciągnie równo od 2tys, a przy 5tys, dostajesz naprawdę kopa w tyłek :) ten silnik uwielbia wysokie obroty, jest od tego, żeby dawać Ci samą przyjemność z jazdy!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo precyzyjna muszę przyznać, ale zdarzają się czasem problemy z synchronizatorami w tym modelu. Niemniej jednak jeżeli tylko dba się o autko i nie wrzuca się biegów na siłę, wszystko będzie dobrze :)
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny w tym aucie to poezja! auto trzyma się drogi jak przyklejone i trzeba się naprawdę namęczyć, żeby wyprowadzić je z równowagi i zgubić przyczepność.
Komfort
3,0
Widoczność
Cóż, jest to autko usportownione. Siedzi się nisko, tyłem jest dość wysoki, więc i z widocznością do tyłu jest nienajlepiej. Da się jednak do tego przyzwyczaić. Z widokami do przodu i na boki, nie ma już żadnych problemów :)
4,0
Ergonomia
Pozycja kierowcy jest bardzo wygodna, jednak kierownicę można regulować tylko w jednej płaszczyźnie. Niemniej jednak, wszystko co niezbędne znajduje się w zasięgu ręki. Świetne jest skierowanie panelu środkowego w stronę kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z wentylacją problemów nigdy nie było. Może dlatego, że autko nie ma filtra kabinowego, więc nie trzeba go wymieniać ;) okupuje to jednak szybkim brudzeniem się kokpitu i innych elementów. Klimatyzacja jeżeli jest, to manualna, więc to raczej schładzacz, ale daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń to dla kierowcy zjawisko powszechne w tym aucie. Miejsca z tyłu oczywiście nie ma dużo, ale jak na auto tej klasy i tak pozytywnie zaskakuje. Natomiast wielkość bagażnika porównywalna z autami klasy średniej.
3,0
Wyciszenie
Jako auto o usportowionej charakterystyce, grzechem byłoby jakby było tak wyciszone, żeby można było usłyszeć tykający zegarek na ręce. Niemniej jednak do 120km/h jest bardzo cicho, potem wystarczy zrobić audio głośniej ;) brakuje 6-go biegu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To dość delikatna kwestia. Silnik jest benzynowy o większej niż przeciętna pojemności i mocy, więc i spalanie jest ponadprzeciętne (miasto 10-12l, trasa 8-9l). Jednak przyjemność z jazdy wszystko rekompensuje. Natomiast przy jeździe emeryckiej, silnik spokojnie zadawala się 8l w mieście. Jeżeli chodzi o serwisowanie, to na szczęście jest to autko prawie niezniszczalne, więc rzadko odwiedzam mechanika. Ceny części są porównywalne do innych marek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wydaje mi się, żeby w porównywalnej cenie, znalazło się autko w dobrym stanie dające tyle przyjemności z jazdy i będące też w miarę praktycznym. Japończycy naprawdę wiedzą jak budować świetne samochody... no może wiedzieli jeszcze parę lat temu. Tak czy inaczej, autko kultowe i warte tego co sobą reprezentuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko mam od roku i dolewam paliwka, zmieniam wycieraczki i oczywiście inne materiały eksploatacyjne i jeżdżę :) padła jedynie antena elektryczna, ale to normalne w tym modelu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedną poważniejszą rzeczą, którą musiałem zrobić po zakupie to wymiana piasty tylnego koła. Łożysko dostało wody i zaczęło szumieć i koło się zluzowało. Poza tym na horyzoncie nie widać, żeby działo się coś jeszcze większego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Celica VI Coupe