Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VI Coupe

JaKKoz, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 175KM 129kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Celica VI Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Czasami jadąc i przyspieszając predkościomierz idzie ostro w góre a obrotomierz praktycznie stoi w miejscu... :) Takim wspaniałym silnikiem jest 3S-GE.. :) No i fakt, że autko kreci sie do 7000 obrotów...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : synchronizatory skrzyni biegów
5,0
Całokształt
Wspaniałe, autko. Super silnik, idealne wnętrze, które niczym nie ustępuje samochodom 10 lat młodszym. No i wygląd.... przede mna nowy mercedes cabrio a ludzie oglądają sie za mna ... ;) Anonimowo Celicą się nie przejedzie. Wzbudza zachwyt podziw ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała kultura pracy, silnik bardzo elastyczny, jadąc w mieście nie trzeba często zmieniać biegów. No i ten dźwięk powyżej 4500 tys. obrotów... to trzeba usłyszeć !
3,0
Skrzynia biegów
To najsłabsza strona Celici, ciężko wchodzi wsteczny. Przy redukcjach dają o sobie znać synchronizatory (szczególnie 2) Naprawa skrzyni to już tylko serwis a tam ... ceny z matrixa.
5,0
Układ jezdny
Fenomenalne trzymanie w zakrętach. Jadąc Celica doświadcza się niewyobrażalnego feelingu... Układ jezdny naprawdę na miarę sportowego autka, autko reaguje wspaniale na każde manewry. Zawieszenie bardzo twarde i sztywne (rozpórka kielichów w serii ! ) jednak da sie jeździc w Polsce :) jednak trzeba uważać
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na sportowe auto idealna. Z przodu widać wszystko kapitalnie, mimo iż sama maska to 3/4 seicento ;) (jednak siedzi sie w tym aucie prawie na ziemi ) Celica VI gen. ma wspaniałe wykonane lusterka, przy odp. ustawieniu widoczność z tyłu jest idealna. Żadnej martwej strefy
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, siadając za kierownicą nie chce sie wychodzić. Wspaniała pozycja dla kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi super (choć jest dość głośna) ogrzewanie ok, wszystko działa bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy (mam 188 cm) i pasażera luksus, w trasie duży komfort podróżowania. Dużo miejsca na nogi. Jak już wcześneij wspomniałem kapitalna pozycja za kierownicą :) Natomiast z tyłu... cóż kupując takie autko trzeba liczyć sie z tym ze z tyłu to jedynie dwie małe osoby usiądą.
5,0
Wyciszenie
Świetne, jadąc w trasie na 5 około 130, 140 km/h ok komfort dla uszu zapewniony, jednak przekraczając 4 tys/obr zaczyna się poezja... ryk silnika słychać ale czy to wada ? to muzyka dla uszu (szczegolnie powyzej 6 tys. ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle ile musi.... :) a przy aktualnych cenach paliwa nie zaciekawie. W miescie 12 wypije, jednak jak na 175 konne auto to wcale nie duzo :) Częsci w ASO.... kosmos, tak samo naprawy. Zamienników dużo, także z naprawami nie ma problemów. Problemy jedynie z częsciami karoseryjnymi, na rynku wtórnym bardzo cieżko cokolwiek dostać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mozna kupić tanio, ale uwaga, wiele jest w ogłoszeniach bardoz zajechanych, zakatowanych egzemplarzy. Znależć VI GT w dobrym stanie to sztuka, ale naprawde warto. stosunek jakości do ceny idealny... 13letnie autko z takimi osiągami, takim wyglądem ... Polecam !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Znajdą sie malutkie drobiazgi, zaniedbania poprzednich właścicieli, które udało mi się zrobić :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Abolutnie nic, w końcu to Toyota z lat 90... auto nie do zdarcia :) Wymieniłem sprzęgło, rozrząd, filtry, oleje, świece... ale to wszystko obligatoryjnie ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Celica VI Coupe