Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VII Hatchback

Seba, 14 lat temu
Silnik 2.0 D XL 72KM 53kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 610 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Corolla VII Hatchback 2.0 D XL 72KM 53kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ponad 600tys bez zaglądania
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z tego samochodu, że go kupiłem, ale zadowolony, że go mam. Już wyjaśniam. Po tej corolli mam duży uraz do innych samochodów. Obecnie mam prywatnego passata b5 po lifcie i trzy auta firmowe fusiona(roczny), fokusa(trzy letni) i smarta (7 letni) oraz tą nieszczęsną corollę. Corolla jest autem zapasowym, a robimy nią więcej kilometrów niż pozostałymi samochodami. Sprzedaje tą corollę już od kilku lat, ale zawsze wydaje się potrzebna i ciągle ją mam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu pisać obecnie auto ma ponad 610 tysięcy, mam je prawie od nowości. Co 10 tyś zmieniam olej, filtry, co 100tyś zmieniam pasek i nic więcej. Silnik ma trochę niską moc 72KM, ale dzięki temu jest bezawaryjny i ma niskie spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy od samego początku, ale nigdy nikt do niej nie zaglądał i dalej działa.
5,0
Układ jezdny
Średnio co 200 tyś trzeba wymienić łączniki stabilizatorów i jakieś gumy w tylnym zawierzeniu, co 300tyś przeguby.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak uwag.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to małe auto, więc nie można porównywać go do passata, ale w fokusie jest więcej miejsca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Tutaj konstrukotrzy się nie popisali. Chociaż mimo upływu lat głośność w kabinie się nie zmienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa średnio 5,5litra. Zmiana filtrów i oleju 250zł. Naprawy: łączniki stabilizatora 15zł x2 + 50zł wymiana, jakieś gumy z tyłu 70zł z wymianą, naprawa alternatora 40zł, wymiana bocznej szyby 250zł. Przegub był droższy, ale nie pamiętam ile. Ogólnie przez ponad 10 lat i ponad 600tys/km na naprawy corolli wydałem mniej niż średnio rocznie wydaję na passata b5, smarta, focusa fusiona i inne samochodu, które miałem w firmie. Najlepsze jest to, że ten samochód służy mi jako zapasowy, a tak naprawdę na kilka samochodów w firmie i prywatny robi najwięcej kilometrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem co tu napisać o tym aucie. Ale ogólnie jest niezbyt wygodne, ale bardzo bez awaryjne. Pozostałe auta jakie miałem po 300tys nadawały się tylko na złom, a ten ma ponad 600tys i jest mniej awaryjny od mojego kilkulateniego passata b5 w dieslu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To co pisałem wyżej łączniki stabilizatorów itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D XL 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla VII Hatchback