Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan Facelifting

Maciek, 3 lata temu
Silnik 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla XI Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Szukałem dla siebie auta, które będzie bezawaryjne. Miałem doświadczenie z używanymi markami premium, regularnie odwiedzałem mechanika. Kupiłem Corollę i odwiedzam 2 razy w roku na wymianę opon i oleju z filtrami. Wsiadam i mogę jechać na koniec świata bez obawy, że coś się zepsuje. Nie jest to auto luksusowe, ale nigdy nie miało nim być to kompakt. Silnik w połączeniu ze skrzynią CVT pracuje bardzo dobrze, bagażnik bardzo duży chociaż z racji że to sedan otwór załadunkowy nie jest zbyt duży ( zmieściłem rower oczywiście po rozłożeniu tylnej kanapy). Spalanie na średnim poziomie konkurentów innych marek, dynamika zasługuje na piątkę z minusem. Co dla mnie ważne silnik jest wolnossący, bez turbiny, bez hybrydy, bez zbędnej elektroniki czyli bez ewentualnych kłopotów. Ma również bardzo dobry promień skrętu, łatwo się parkuje nawet w ciasnych parkingach galerii handlowych. Mam wersje z bogatym wyposażeniem, część rzeczy mam wyłączone bo nie wykorzystuje na co dzień. Zmieniłbym ją ewentualnie na nowszy model w tym samym silniku, ale póki co ceny 90 tyś zł+ to za dużo. Ogólnie w tych kwotach można mieć niesamowite auta z segmentu premium, które będą wzbudzały zazdrość, niestety często ich przeszłość jest nieznana i zakup ryzykowny. Ja szukałem bezawaryjności i w miarę skromnego wyglądu tak, aby bez obaw o kradzież zaparkować w nieznanym miejscu na dłużej. Dostałem to w toyotce. Opinię piszę po 2 latach użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczy w zupełności do normalnej jazdy. Można swobodnie wyprzedzić nawet ciąg samochodów. Jeśli potrzebuje większej dynamiki wystarczy przycisk sport i pracuje na wyższych obrotach i idzie aż miło. Nie rozumiem opinii, że jest słaby i nie jedzie. Oczywiście, jeśli ktoś chce wyścigówkę do palenia gumy i kręcenia bączków to nie będzie zadowolony. Ale do zwyczajnej jazdy można polecić. Zaznaczę, że wcześniej jeździłem między innymi 2.8 V 6 200 KM, 1,8 T 150 KM, oraz 2.0 T 280 KM więc mam porównanie.
5,0
Skrzynia biegów
Chciałem koniecznie z automatem bo w większości moje samochody miały takie skrzynie. W tym wypadku coś nowego- CVT. Naczytałem się opinii i się bałem. Ale po przejechaniu, wątpliwości minęły. Żadnych szarpnięć, dziwnych zachowań. bardzo płynnie zmienia biegi. Świetnie współpracuje z silnikiem i gdy chce np. szybko wyprzedzić dobierze obroty tak, by maksymalnie wykorzystać moment obrotowy. Najlepiej samemu wsiąść i się przejechać.
5,0
Układ jezdny
Dość sztywne zawieszenie, samochodu nie buja, prowadzi się pewnie w zakrętach. Do tej pory żadnych awarii, żadnych wymian chociaż drogi w mojej okolicy nie rozpieszczają.
5,0
Karoseria
Wszystko w porządku, nie ma żadnej rdzy. Podwozie ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Parkowanie bez problemu. W razie czego można się wspomóc kamerą.
5,0
Ergonomia
5 min w samochodzie i już wszystko wiesz. Można obsługiwać intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klimatyzacja jak ogrzewanie działają bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe, baardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Z tyłu również wygodnie, nawet dla 3 osób ponieważ nie ma tunelu środkowego.
5,0
Wyciszenie
W zależności od poogdy, przy prędkości autostradowej 140 km/h słychać wiatr, ale nie przeszkadza to w prowadzeniu rozmowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko serwis bieżący olej, filtr. Średnie spalanie na moim komputerze pokazuje 7,3
5,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymujemy niezawodne auto, które spełni zadanie podróżowania od A do B wzorowo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1,6 Valvematic 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XI Sedan Facelifting