Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Paseo II Coupe

kkoneczny@interia.pl, 20 lat temu
Silnik 1.5 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 122 tys. km
Toyota Paseo II Coupe 1.5 16V 90KM 66kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zgrabne, wdzięczne autko. Przy tym solidne i bezpieczne, dające sporo satysfakcji z jazdy - im dłuższej, tym lepiej. Trudno co prawda o jakies fajerwerki, ale niezauważony nie pozostaje, choćby dlatego, że rzadko w przyrodzie uchwytny. Nie lubi wybojów i "dociążania". Konkurenci? Najwięcej jest megane´ek - ja bym nie zamienił, choć droższe. Ewentualnie na 2-litrówkę. Podobnie jest z xsarą czy tigrą - przewaga może tkwić tylko w mocniejszych silnikach, przy czym opel trochę mały... Bravo: Fiata po 100000 lekko się boję:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Z jednej strony - 90 KM to nic specjalnego, ale jak na takie lekkie autko, to do "sprawnego poruszania się" zupełnie wystarczy. Zresztą: 1,5 litra - wiedziały gały co brały, a przy odrobinie szczęscia 200 pójdzie (przelotowo 170-180 bez problemu).
4,0
Skrzynia biegów
1. Słaba płynność między "1" a "2"; 2. Przy redukcji z "5" czasem trudno "znależć" "4"...!; Przy +/- 130 aż chciałoby się wrzucić "6", a potem... nawet nie! Ogólnie: można się przyzwyczaić...:)
5,0
Układ jezdny
Oczywiscie na dobrej nawierzchni. Nierownosci bowiem wybiera przeciętnie, choć w porównaniu do innych coupe - całkiem znośnie. "Przyklejenie"? Najlepszym dowodem (i sporą frajdą!) jest jazda po długim łuku (autostrada) z max szybkością...:)
Komfort
4,0
Widoczność
Większość trochę narzeka, a ... ja tam wszystko widzę!:) Z parkowaniem zero problemów, a że czasem wypada się odwrócić - cóż, coupe...
4,0
Ergonomia
Bardzo dobre, usportowione fotele, przyzwoite materiały, wszystko w zasięgu ręki... Brak podpórki na lewą nogę i czuję lekkie niedopasowanie schowków dla kierowcy: pod radiem za mały, obok fotela trochę nieporęczny... Drobiazgi, ale na 5 za mało!:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno wyrokować, bo nie miałem jeszcze zimy. To jest jednak chyba "chłodne" auto - klima w lecie po prostu mrozi, boję się tylko troszkę o "grzałkę" w zimie...:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przyjmując, że przeciętny Polak ma 180 cm - z przodu jest idealnie. Z tyłu... Cóż... miny "wożonych" mówią same za siebie, ale przy odrobinie dobrej woli jest to ponoć do przeżycia nawet na jakies 4-5 godzin. Osobiscie nie zamierzam próbować! Duży plus za spory i ustawny bagażnik (i jeszcze składane oparcia).
4,0
Wyciszenie
Przede wszystkim dźwięk silnika jest dosyć przyjemny i nieuciązliwy, a przy tym... trochę nietypowy. Auto mam "po przejściach", więc pewnie jest kapkę gorzej, natomiast cudowny jest odgłos spasowania elementów - błoga cisza!!!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie ok. 6, po miescie ok. 8 (dynamicznie, ale bez dresiarskich zagrywek:)), a autostrada z nogą w podłodze kosztuje 10-11 l. Części zamienne najtańsze nie są, bo rzadkie. Za to dobrej marki i w sumie nie ma czego załować - auto niewarte jest tanich podróbek!
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na Toyotę - wyjątkowo tania. Może trochę przesadzam, bo mnie to auto wybitnie "pasuje":). Zainteresowanych zapraszam do korespondencji!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Można sobie np. urwać klamkę od drzwi...:) I tyle!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W te poważne usterki, to akurat, odpukać, nie wierzę.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Paseo II Coupe