Oceniam samochód na bdb. Mam go od nowości, zrobiłem sporo km w różnych warunkach.
Po przesiadce z mocnego diesla, ciężko było się przyzwyczaić do skrzyni bezstopniowej, długo to trwało, niemniej po latach oceniam ten rodzaj napędu bdb. Najbardziej irytował mnie brak odejścia "od dołu" i konieczność wkręcania silnika na wysokie obroty. Jednak ma to swoje zalety - nie korci do dynamicznej jazdy. Zresztą, nie jest to samochód do tego typu użytkowania.
Samochód ekonomiczny, bezawaryjny (tfu... tfu..), praktycznie bezobsługowy. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to słabe wyciszenie i trochę udawany napęd na 4 koła - radzi sobie, ale raczej słabo.
W ramach eksperymentu dołożyłem instalację LPG, obecnie koszt 100 km zamyka się w 25 zł (gaz 3,40 zł/l) - średnie spalanie 6-7 litrów/lpg.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry, spełnia swoją robotę. Na niższych obrotach nawet przyjemnie pracuje.
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba się przyzwyczaić, potem jazda to przyjemność.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Karoseria
Lakier delikatny, ale teraz to norma. Poza tym, cienkie blachy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Kamera cofania mogłaby być lepsza.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo szybko, sprawnie schładza lub grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest pod dostatkiem.
3,0
Wyciszenie
Tutaj jest gorzej, ale nie tragicznie. Przy dużych prędkościach hałas, ale trzeba wziąć poprawę na duży gabaryt auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim przypadku koszty to przeglądy, paliwo i ubezpieczenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
[l/100km]