Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d

Jan, 9 miesięcy temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
2,79
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Nie kupiłbym ponownie. Wchodząc w posiadanie myślałem, że mam jedno z najlepszych aut tego segmentu. Być może 4. generacja jest lepsza pod każdym względem. Nie wiem, nie jechałem.
Wrażenia
2,0
Silnik
Kompletnie nie czuć tych prawie stu koni mechanicznych. Subiektywne odczucie to 75-80. Jedyny plus to dźwięk czterech cylindrów, co w obecnych czasach nie jest takie oczywiste.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak dla mnie fatalna. Miałem już kilkanaście aut, nigdy nowego, ale tak źle nigdy nie w było. Określiłbym skrzynię jednym słowem: drewniana. Zero przyjemności z jazdy. I jeszcze te 6 biegów, bardzo krótkie przełożenia. Na 6. biegu można jechać już od 60 km/h, więc w mieście trzeba się namachać. Irytujące.
4,0
Układ jezdny
Tu akurat większych zastrzeżeń nie mam. Dobrze wybiera i tłumi dziury. Wspomaganie kierownicy działa lekko i przyjemnie.
3,0
Karoseria
Cienki lakier. Ale to chyba już wszędzie.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok. Ale do tyłu słabo. Dzięki Bogu była kamera cofania, bo bardzo pomagała przy manewrowaniu. Niestety kamera nonstop brudna.
2,0
Ergonomia
Ja można zrobić przyciski w kierownicy i ich nie podświetlić ? Na czym tu Toyota zaoszczędziła ? Na kilku diodach ? To samo joystick od ustawiania lusterek. Żenada po prostu. Komputer pokładowy pokazuje bzdury w pozycji RANGE, czyli zasięg. W baku ok. 7-8 litrów benzyny, a na wyświetlaczu 0 km do przejechania. Kolejna głupota to obsługa samego komputera, poprzez przycisk w zegarach. Czemu nie można było zrobić obsługi z kierownicy?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko się nagrzewa i schładza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jest wystarczająco jak na małe auto.
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie kabiny. Jest po prostu głośno w środku.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawód totalny. Potrafię jeździć ekonomicznie, a nie mogłem zejść w mieście poniżej 8,5 litra. Na trasie 6, więc tez moim zdaniem dużo. Obecnie w rodzinie jest Suzuki Swift z silnikiem 90 KM, które w mieście pali 6,0-6,5 max, a w trasie 4,4-5,0.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena nieadekwatna do jakości tego auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło w ciągu 8 miesięcy posiadania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek. Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris III Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów