Szukaj

Ocena kierowcy - UAZ 469

Łajza, 6 lat temu
Silnik 2.45 75KM 55kW
Rok produkcji 1977
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
UAZ 469 2.45 75KM 55kW 1973-1985 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort. Straszyli, że ten wóz męczy. Najdłuzsza przejazdżka 380 km za jednym zamachem i wysiadłem zrelaksowany.
5,0
Całokształt
Parafrazując reklamę ciastek - kawał auta, zero pitu-pitu. Rama, napędy, silnik, hamulce, buda, światła. O czymś zapomniałem? Zero plastikóœ w kabinie, motor palony z korby. Idealny dla kogoś, kto chce poczuć ostatni powiew motoryzacji i jeździć, a nie ma ochoty za używanymi częściami do regeneracji łazić po motobazarach. Wszystkie części dostępne do dzisiaj. WYMAGA DBANIA, a to oznacza siedzenie pod autem co
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzeba go skrzywdzić żeby nie jeździł. Wymaga regulacji, trzeba się w niego wsłuchiwać i wczuwać. Słaby jak na tę pojemność, ale dzięki temu nie jest przewatowany. Dobrze znosi gaz (Ruscy robili gniazda zaworów z kwasoodpornego żeliwa).
5,0
Skrzynia biegów
Niesycnhronizowane biegi I i II, pozwalają poczuć że jedzie się samochodem, nie udającym, że nim nie jest. Bardzo krótka skrzynia, warto zmienić mosty na dłuższe (8/37 albo z pokrewnych konstrukcji np. żukowe 9/41 lub 10/41) - oryginalny 8/41 był przystosowany do ciągnięcia małych armat na haku, więc w normalnej jeździe rusza się z II biegu.
4,0
Układ jezdny
Skręca. Trochę go nosi, szczególnie jak nie wyregulujesz przekładni kierowniczej. Jak wyregulujesz, to trzeba tylko nieznacznie korygowac tor jazdy - jak na starych filmach - jedziesz prosto a kierownica naprzemiennie o 5 stopni w prawo i w lewo. HAMULCE. Istnieją. Nie tracą za dużo na sile nawet kiedy kończą się szczęki (a okładziny dawno się skończyły). Wymagają częstych regulacji, a i tak zawsze go znosi. Wymiana na 4 tarcze z Samuraia i 4 zaciski z Poloneza/Łady lub pdobne 48mm + pompa z wspomaganiem i mamy hamulce. Po takiej wymianie zdarza się, że kierowca osobówki za tobą nie zdąży wyhamować i masz biedaka na haku. Warto mieć hak, inaczej gość wjedzie ci maską w tylny most a twarzą w tylny zderzak. Oryginalne opony jak z teflonu - zużywalność i przyczepność pomijalnie niska.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki super. Do tyłu po wymianie lusterek na "autobusowe", wystarczająca. Chcesz zmienić pas na lewy? Włączasz kierunkowskaz i to inni zaczynają uważać za ciebie. Gorzej na parkingach. Z parkingu lepiej wyjechać przodem przez pas zieleni niż usiłowac manewrować do tyłu.
4,0
Ergonomia
350km za jednym zamachem w grudniu? Ok, wypiję herbatę i mogę drugie tyle. Bardzo wygodny samochód. Jedynie pedały zadziwiająco wąsko jak na tyle miejsca w kabinie. Do tego 3 wajchy od biegów, nożny przełącznik świateł (mrugasz
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja czy chcesz czy nie chcesz. Ogrzewanie - nie musisz się zastanawiać gdzie odwiesić czapkę i kurtkę. Mimo to zimą nie parują szyby. Nagrzewnica na full, okienka uchylone i cała para z ust zostaje wywiana poza kabinę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
KOMFORT. 7 osób i plecaki, jeszcze psy się mieszczą. Tylko te wąsko rozmieszczone pedały...
1,0
Wyciszenie
Jak w PKP II klasy (w przejściu między wagonami). Nawet do 50 km/h pasażerom nie krwawią uszy. A tak na poważnie, to w dłuższą trasę zatyczki, tyle że ja w każdym pojeździe je ubieram.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Da się wytrzymać. Pierwsze 10 tys. wpakowane, potem już nie trzeba tyle pchać. Chyba że ktoś męczy w terenie. Części "tanie", ale połowę trzeba zwracać a drugą połowę przed montażem np. przegwintować do końca, zeszlifować z kół zębatych pozostałości po dłutowaniu. Normalnie, jak to w Rusach. LPG dobrze wyregulowane 15l normalnie, 18 jak dzidujesz, czyli tak powyżej realnej 80 km/h. Tylko kto o zdrowych zmysłach tak się nim rozpędzi?
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość słaba, cena w sumie z remontem spora, ale komfort poruszania się rekompensuje wszystko. Niezawodność to nie jest bezawaryjność. Niezawodność jest wtedy, kiedy auto nie zawodzi, czytaj nie zaskoczy awarią unieruchamiającą albo wymagającą serwisu i taczki pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze możemy na niego liczyć, że coś drobnego się stanie. Ale to zawsze jest do albo zrobienia na poboczu albo do olania i zrobienia w domu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nawet rozwalona uszczelka pod głowicą nei jest poważną usterką. Dojedziesz na 3 garach, wymienisz w godzinę.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.45 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
UAZ 469