Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Bora Sedan

Marcin, 14 lat temu
Silnik 1.8 i T 180KM 132kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Bora Sedan 1.8 i T 180KM 132kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Może nie konkretnie w tym samochodzie ale ogólnie bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie eksploatacja samochodu z automatyczną skrzynia biegów. Niesamowita wygoda i bardzo dobre osiągi. W testach dziennikarskich zawsze "manual" wypadnie lepiej ale w tych manualach biegi zmienia Stig a nie Kowalski :) w normalnych warunkach automat zawsze będzie skuteczniejszy. Obawiałem się trochę jak taki wynalazek poradzi sobie w dużych zaspach i okazało się, że idzie jak ratrak, a na ośnieżonej drodze wspólnie z kontrolą trakcji nie ma konkurencji przy ruszaniu ze świateł. Każdemu, kto zastanawiał się kiedyś nad "automatem" SZCZERZE POLECAM!
5,0
Całokształt
Mój pierwszy prywatny samochód, ukochany i wypieszczony :) Niemiecka technologia i amerykańska fantazja (automat, skóra, szyberdach i biały, perłowy lakier) Za tę cenę nie kupiłbym nic innego, co tak by jeździło i miało pełne wyposażenie, a jednocześnie solidność i niezawodność. Szczerze polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,8 z turbiną 180 KM z gazem sekwencyjnym. WARIAT:)! Mówi się, że gaz odbiera mocy, może i odbiera ale przy masie poniżej 1,2 tony i tylu KM nie robi to różnicy. Silnik bardzo mocny ale i prosty jak drut! Tam nie ma się co psuć. Żadnych usterkowych gadżetów. Zwykłe benzynowe 1,8 "podkręcone" prostą i tanią turbiną. Mówi się, żeby go nie gazować ale mój na gazie zrobił już 60 tys. i chodzi jak szwajcarski zegarek. Ładnie wkręca się na obroty, a dzięki turbo ma wysoki moment obr. przy niskich obrotach silnika. Jeździ się tym znakomicie! Mam w nim automatyczną skrzynię, jeżdżę w 90% po mieście i rozmawiając przez telefon "robię" na światłach wszystkie tdi gti itp :) Poezja!
5,0
Skrzynia biegów
Mój pierwszy automat, pierwszy i nie ostatni! Ktoś powinien dostać Nobla za automatyczne skrzynie biegów :) Mam 5 przełożeń i opcję "tip tronic" ale w ogóle się tego nie używa. Nic nie szarpie, zmiana biegów niewyczuwalna, jedynie jak na zewnątrz jest -20 i samochód stoi na świeżym powietrzu, to na początku trochę inaczej pracuje ale to normalne i jak olej się rozgrzeje pracuje fantastycznie. Przebieg ponad 100 tys km i nie zmieniałem jeszcze oleju, choć coraz więcej mechaników poleca to zrobić, więc się zastosuję. Poza zaniedbaniem oleju, skrzynia całkowicie "idioto-odporna" nie ma wpływu technika jazdy, skrzynia sama wie co ma robić, a po ok 6 miesiącach czuje się z nią więź :) i zmienia biegi intuicyjnie. Dla mnie LUX!
4,0
Układ jezdny
Duża moc sprawia, że szybko się rozpędza i czasem robi się trochę niebezpiecznie. Mam kontrolę trakcji, która już nie raz mnie ratowała. Na długich szybkich łukach Zakopianki trochę wynosiło mnie na przeciwległy pas ale to był dzień powszedni :) więc sobie pozwalałem. Przy zachowaniu rozsądnych (nie mylić z ustawowymi) prędkości, nie można mieć zastrzeżeń. To nie jest sportowa "płaszczka" i trzeba zdawać sobie z tego sprawę.
Komfort
4,0
Widoczność
Niektórzy mogą mieć problemy z cofaniem, bo w ogóle nie widać bagażnika ale przy odrobinie wprawy problem znika. Duże szyby, wąskie słupki. Bardzo przyjemnie się jedzie nawet w dużym ruchu, gdzie trzeba (no dobra, nie trzeba ale ale... :) )"skakać" po pasach.
5,0
Ergonomia
VW i wszystko jasne! Intuicyjna obsługa, wszystko na miejscu. Mam wersję sprowadzoną z US&A, więc w miejscach gdzie niektóre modele europejskie mają zaślepki, ja wszędzie mam jakieś przyciski i pokrętła :) ale po krótkim czasie nie szukasz niczego. Ładnie podświetlona deska i skórzana tapicerka robi swoje, ja jestem urzeczony!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja + szyberdach. Nieduże wnętrze i wydajny system. Jak ktoś wie po co jest w samochodzie klimatyzacja, to nie będzie miał problemów z utrzymaniem w samochodzie komfortowej atmosfery. Podgrzewane fotele też znacznie podnoszą komfort użytkowania.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu S klasa, z tyłu hmmm z tyłu SLK :) Mam prawie 2 metry wzrostu, nie mam rodziny i jeżdżę z wysokimi koleżankami, wiec przednie fotele odsunięte są na max i można na nich jeździć z wyciągniętymi nogami. Regulacja lędźwiowa, podłokietnik, regulowana kierownica w 2 płaszczyznach i automat pozwala mi podróżować Boratem jak fotelem stomatologicznym :) z tyłu przy takim ustawieniu foteli jest ZERO miejsca. Niespodziewanie małe wnętrze. Może jest to spowodowane skórzaną tapicerką, która jest trochę bardziej "napompowana" niż tradycyjna. Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie trasy dłuższej niż 200 km w 4 osoby, o 5 nie mówię. Pamiętajcie, że jestem większy niż standardowy Niemiec :) i pomimo tego, że mam tylko Borę, to czuję się w niej jak w 300C, a z tyłu wożę torbę sportową :)
4,0
Wyciszenie
Sam nie wiem. Ostatnio uważam, że nie ma czegoś takiego jak zbyt ciche wnętrze :) Jadąc 140 km/h można spokojnie słuchać audio i rozmawiać ale, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, to marzy mi się coś hermetycznego :) Wyłączając radio i mocno go kręcąc ładnie słychać gwizd turbo, więc każdy znajdzie coś dla siebie :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,8 180 KM, automat, warszawa. 13 litrów gazu i to na fakturę :) czyli niewiele ponad 20 zł za 100km. Taniej się nie da. W trasie nie udało mi się zejść poniżej 10,5 litra ale czasem tracę cierpliwość i muszę przegonić wszystkie 180 KM. Co do kosztów eksploatacji, to jeszcze nic przy samochodzie nie robiłem, jest nieśmiertelny, niezawodny i niezniszczalny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie idealnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC się nie dzieje, samochód ma 7 lat. Wymieniam olej w silniku i żarówki. Czeka mnie teraz wymiana oleju w skrzyni automatycznej, a poza tym nic. Mam pełne wyposażenie, jakie tylko w Borze jest dostępne, wszystko elektryczne i wszystko działa!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, nic i jeszcze raz nic :) I love this car!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i T 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Bora Sedan