Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Crafter I Kombi

Zygi007@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 2.5 TDI 164KM 121kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Crafter I Kombi 2.5 TDI 164KM 121kW od 2006 - Oceń swoje auto
4,38
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Miał zaskoczyc silnik ale niestety tak nie jest - jest normalny - generalnie wyciszenie szumów wiatru jest ok , stabilnosc na wiatr i wygląd wewnątrz i zewnątrz - jedyny dostawczak na który można wyrwać laskę -)))
4,0
Całokształt
Za auto z 2007r. Nowe 4,3m , 164KM , 3 os., climatic, fotel pneumatic który polecam w trasy - kosztował 103 tys netto . wiec do przeżycia - przeglady co 40 tys km ! Ogólnie auto zalecam do pracy, do wozenia towarów, a nie do wyścigów - chociaż jak ktoś ciebie zdenerwuje możesz zaszaleć, kręcenie po obrotach daje zaskakujące efekty np.na 3 można na mokrym spalić laczka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ponieważ jest to wersja max. czyli 164KM no to auto jest zrywne w mieście dzięki krótkim biegom, zwłaszcza powyzej 2500 tys obrotow, ale na trasie powyzej 120km/h już nie tak bardzo jak by się można spodziewać po mocy - Traffic 100km którego nadal mamy wolniej ale osiaga wieksza V-max - mam nadzieje że jak auto się dotrze będzie lepiej ! Wina leży 1) duża masa, 2) duzy opur powietrza, 3) tylni napęd, 4) system common rail - bardziej łągodny niż poprzednie 2,5TDi z T5 gdzie są pompo Wtryskiwacze. Dynamiczne ruszanie spod świateł powoduje auto ciągle traci przyczepnosć nawet na 3 biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia OK - 6 biegów, przy 3000 obr jest 130km/h czyli i tak lepiej niż w wersji 136KM w ktorej jest 115km/h. Ale konkurencja i tak jest lepsza ponieważ Ducato przy 3000 obr ma 140km/h tak samo jak Traffic co wedlug mnie wlasnie wplywa na V-max. Ale jakosc skrzyni jest bardzo dobra, biegi wchodza jak ideal niestety tutaj konkurencja zwlaszcza francuska jest daleko. Przy tak duzej mocy 1 bieg jest bezsennsowny i spokojnie można ruszać z dwójki, uwazam ze i tak biegi powinny byc dluzsze ! Jednak jak już włożymy 1Tonę to okazują sie idealnej długości to znaczy że nigdy nie zabraknie nam mocy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste, ale nie jest twarde, mam fotel pneumatyczny więc on pochłania wszystkie małe i duze drgania, natomiast auto jest stabilne (puste) na zakrętach - zawsze chroni seryjny ESP , mimo 7 metrów dł. nie buja na boki dzięki tylniemu napędowi, dużej masie własnej 2200kg i szerokim oponom 235 ! Ale po załadowaniu po dach auto jest wysokie i wtedy na zakrętach trzeba uważać !
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu super - auto jest bardzo wysokie - dokładnie jak w TIRze , do tyłu są duze lusterka, ale nie widać końca auta - obowiązkowe sa czujniki parkowania, a ja teraz szukam jakiejś kamery cofania - auto ze stopniem z tyłu ma ponad 7 metrów !
5,0
Ergonomia
Generealnie wszystko na swoim miejscu, climatis wyrecza wierowce w ciągłym zaglądaniu na deske, fajne spryskiwanie szyby - dysze w piórach, ale denerwuje mnie jedna wajcha migaczy,długich i wycieraczek - czyli wycieraczki sa teraz po lewej - ciągle mi sie myli. Jedno naciśnięcie migaczy daje mignięcie 3 razy - fajne na trasie !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W aucie jest climatic - wygląda identycznie jak w E-klasie i dział podobnie. Generalnie rozgrzewa się zajebiście szybko, sam włącza klime i ja wyłącza, sam włącza podgrzewanie lusterek i wyłącza, sam wyczuwa wilgość i osusza powietrze ( bardzo skutecznie ) itp., ale .... no właśnie ale - kierowca nie wiele ma do rządzenia, ustawia tylko temp i tyle, nie mam władzy nad wieloma funkcjami czego nie lubie !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, chociaż mam fotel pneumatyczny i on jest wyzej niz zwykly i jego konstrukcja zajmuje duzo miejsca. Paka jest super, to jest wersja 4,3metra dł. czyli lepiej niz najdluzsze fancuzy, ale... no wlasnie ale poniewaz jest tylni naped cala paka jest wyzej niz wspomniane przednionapedowe francuzy - w których podłoga jest o 22 cm niżej co mi przeszkadza przy załadunku z ziemi - ale pomaga przy załadunku z rampy dla Tirów !
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie zewnętrzne jest dobre - lepsze niz w Transit i Jumper i Ducato, i silnik ma fajne basowe - sportowe brzmienie - jednak przy ostrej jezdzie na trasie potrafi być męczące. Ogólnie jak na tak duze auto jest ok, ale mnie denerwuje jeszcze jdena rzecz, dokładnie pomiędzy 1800-2000 obr z silnika wydobywa się strasznie uciążliwe buczenie, denerwujące zwłaszcza przy 5 i 6 biegu przy spokojnej jeżdzie na trasie np. za TIR-em - mam nadzieje że to przejdzie !
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiec auto mam od 3 tys. km więc dociera się. Nawyki mam takie że na trasie nie jeżdze za TIR-ami tylko raczej przd osobówkami, a w niemczech latam 120-150km/h co daje efekt powyżej 13l. Miasto wyszło max. 15l, trasa minium 11l ale liczę że za 10-20 tys km się zmniejszy wtedy zajrzę tu i dodam co nieco -)). UWAGA - auto posiada karygodnie mały bak 75 l - bez opcj jego powiększenia - przy ostrej jeżdzie trzeba tankować co 500km !!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie jedno z najdroższych aut dostawczych, tak samo jak bliżniaczy Sprinter, ale to jest VW, wygląd ma najlepszy no i oby silnik też taki pozostał po 200 tys km. Ogólnie za kazdą rzecz sie płaci, kanapa 3 os. 1100 zl netto, podłokietnik 400 zl netto, obisie podłogi 2000 zl netto - czyli kosmos, ale dają ESP i ASP standartowo co w tym aucie jest bardzo ważne już raz uratowałem dupe dzięki temu !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic - za młody !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic - za młody !

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 164KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Crafter I Kombi