Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan Facelifting

Marek, 4 lata temu
Silnik 1.5 TSI ACT 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan Facelifting 1.5 TSI ACT 130KM 96kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Światła TOP LED., przestrzeń, komfort.
5,0
Całokształt
Dla mnie największymi zaletami Sportsvana są: - wysoka pozycja za kierownicą, - ogrom miejsca w środku przy stosunkowo niewielkich gabarytach z zewnątrz, - oszczędny, a jeśli trzeba to całkiem żwawy silnik, - nie jest SUV-em. :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
- 1.5 TSI ACT 131 KM, 200 Nm, 6-cio biegowy manual. Miałem szczęście bo mój egzemplarz jest pozbawiony „kangura” (http://www.wykop.pl/ramka/5065287/sa...robia-kangury/). VW mocno ograniczył wersje silnikowe w niektórych modelach i na przykład 130-konnej wersji nie dało się sparować z DSG, a dopłata do 150-konnej, która jest dostępna tylko z DSG (sic!) wynosi 11 000 PLN. - spalanie z komputera po 7800 km – 6,4l/100 km. Jazda głównie w Gdyni i po obwodnicy Trójmiasta. Kilka wyjazdów do Torunia, częściowo A1 i krajową „jedynką”. Wakacje w górach. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jak ten silnik potrafi być oszczędny. Mam nadzieję, że po dotarciu spalanie jeszcze spadnie. - przy małym obciążeniu silnik odłącza dwa cylindry, dzieje, że to nawet przy prędkości ponad 100 km/h. Nie wiem jak będzie z trwałością tego wynalazku, ale samo włączanie systemu jest niezauważalne, natomiast czuć momentami większe wibracje na budzie, - start / stop wyłączam przy każdym uruchomieniu silnika więc nie wypowiem się jak działa, - auto całkiem fajnie się zbiera, na co dzień jeżdżę spokojnie, ale na krajówkach wyprzedzanie tirów na 5 biegu trwa chwilę. Czuję się bezpiecznie, a to było dla mnie najważniejsze. - przy 5 dorosłych osobach na pokładzie silnik trochę się męczy i trzeba go kręcić wyżej. Od 1400 do trochę ponad 4000 obrotów rozkręca się bardzo sprawnie i czuć przyśpieszenie na plecach. Potem jednak traci zapał i lepiej wrzucić wyższy bieg, niż kręcić wyżej,
5,0
Skrzynia biegów
- skrzynia biegów ma fajny, krótki skok, biegi wchodzą gładziutko, - czasami trzeba jeszcze raz wysprzęlić, żeby wrzucić wsteczny bez haczenia
5,0
Układ jezdny
- jest sztywno, ale komfortowo, auto nie tłucze na nierównościach. Na autostradzie jest super stabilne i o dziwo mało wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Jedynie na ciasnych zakrętach nadwozie delikatnie się przechyla, ale to wiadomo, kwestia wyższego środka ciężkości, - siła wspomagania kierownicy zmienia się wraz z prędkością. Poza miastem kierownica pracuje przyjemnie ciężko, w mieście mimo, że jest wyraźnie lżej nie jest „gumowo”. Czuć co się dzieje z kołami, - za kierownicą ma się wrażenie prowadzenia dużo większego auta.
5,0
Karoseria
- typowa bryła minivana z dużymi przeszklonymi powierzchniami. Sytuację ratują chromowane wstawki, 17-calowe felgi i ledowe oświetlenie, jest nawet niewielki spoiler. Od razu mówię, że 17” to jedyny sensowny wybór, na 16” samochód gubi proporcje i wygląda dziwnie, - rozstaw osi jest większy o ponad 5 cm od standardowego Golfa, dzięki temu w aucie jest ogrom miejsca, na upartego da się założyć nogę na nogę na tylnej kanapie. 3 osoby średniej wielkości usiądą wygodnie z tyłu, oczywiście na szerokość nie będzie idealnie, ale to tylko powiększony kompakt, - z wewnątrz samochód robi wrażenie dużo większego, niż na zewnątrz, a jest tylko 10 cm dłuższy od 5-ciodrzwiowego Golfa,
Komfort
5,0
Widoczność
- dzięki temu, że auto jest wysokie wygodnie się do niego wsiada. Siedzimy dosyć wysoko, dzięki czemu widoczność jest bardzo dobra, samochody z naprzeciwko rzadziej nas oślepiają, - na początku wydawało mi się, że lusterka są stanowczo zbyt małe do auta takich gabarytów, ale można się do tego przyzwyczaić i do tej pory nie miałem żadnej niebezpiecznej sytuacji spowodowanej gorszą widocznością,
5,0
Ergonomia
- tylna kanapa przesuwa się do przodu, dzięki czemu kosztem miejsca na nogi możemy mieć większy bagażnik, - z przodu gdzie tylko się spojrzy / dotknie widać wysoką jakość spasowania i materiałów. Wszystko chodzi z przyjemnym oporem, nawet tam gdzie jest twardo plastik jest przyjemny w dotyku. Schowki, których jest mnóstwo, są wyłożone miękkim materiałem, podłokietnik jest regulowany góra-dół i przód-tył. Z tyłu jest już bardziej plastikowo, - bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Fotele są bardzo obszerne, szerokie, wyłożone przyjemnym materiałem, trzymanie boczne powiedziałbym, że jest średnie. - bardzo jasne, ledowe oświetlenie wnętrza. W wersji Highline mamy dyskretne, ambientowe oświetlenie (pasek na drzwiach, uchwyt drzwi, klamki i przestrzeń na nogi są oświetlone białym światłem).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
- klimatyzacji jeszcze nie sprawdzałem, ale w zimie grzeje dobrze, - ogrzewana przednia szyba nieoceniona podczas mrozów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
- super wygodnie dla 4 dorosłych osób, - podróże rzędu 700-800 km nie męczą.
5,0
Wyciszenie
- bardzo dobrze wyciszone wnętrze, do 120 km/h jest cicho, potem słychać szum, głównie z okolic lusterek, ale jest to dźwięk, który nie męczy. Silnika nie słychać wcale.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od 3000 km zaczęły piszczeć uszczelki w oknie kierowcy - jeszcze nie byłem w serwisie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan Facelifting